"krampe"-bevægelser fra lilleputten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

753 visninger
7 svar
4 synes godt om
22. februar 2013

Jupiter

Her den sidste uges tid er aktiviteten virkelig taget til inde i maven, og det er selvfølgelig herligt!

Det gør lidt ondt nogle gange, men det er jo til et godt formål

Jeg har så lagt mærke til, de sidste par dage, at aktiviteten nogle gange kommer lidt som kramper. Altså en hel masse små ensagtige bevægelser på meget kort tid, og så helt ro bagefter. Det gentager sig så efter et stykke tid.

Er det normalt? Bevæger jeres babyer sig også sådan?

Jeg er lige ved at komme ovenpå efter en tur med omgangssyge, så tænker selvfølgelig på om alt er som det skal være derinde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2013

Maja88

Lyder som om babyen hikker.. puha aprilla kunne hikke i op til 30min

Anmeld

22. februar 2013

Jupiter

Maja88 skriver:

Lyder som om babyen hikker.. puha aprilla kunne hikke i op til 30min

Er det hikke der føles sådan??

Jeg tænker, at når vi hikker så går der jo nogle sekunder imellem hikke'ne.

Her kommer bevægelserne lidt ligesom en serie bokse-slag i træk, og så pause.

Anmeld

22. februar 2013

Miss Church

Jupiter skriver:

Her den sidste uges tid er aktiviteten virkelig taget til inde i maven, og det er selvfølgelig herligt!

Det gør lidt ondt nogle gange, men det er jo til et godt formål

Jeg har så lagt mærke til, de sidste par dage, at aktiviteten nogle gange kommer lidt som kramper. Altså en hel masse små ensagtige bevægelser på meget kort tid, og så helt ro bagefter. Det gentager sig så efter et stykke tid.

Er det normalt? Bevæger jeres babyer sig også sådan?

Jeg er lige ved at komme ovenpå efter en tur med omgangssyge, så tænker selvfølgelig på om alt er som det skal være derinde

Det er helt normalt  

Jeg oplevede det også og blev ret bange for det.
Synes ikke det mærkes som når baby har hikke, men kan læse mig frem til at mange oplever de der ryste/krampe bevægelser. 

Hikken oplever jeg mere som gentagende "bumb" med korte mellemrum. Krampebevægelserne oplever jeg mere som små konstante rystelser i måske 30 sekunder. Hvorefter det stopper igen. 

Læste faktisk et sted, at krampe-bevægelserne tæller som at mærke liv, så der er intet farligt ved det  

Anmeld

22. februar 2013

Maja88

Sådan hikkede min ihvertfald

Anmeld

22. februar 2013

Jupiter

Tak tøser - uanset om det er hikke eller ej, så er jeg meget mere rolig nu

Anmeld

22. februar 2013

LMX

Det er ikke hikke, men ganske rigtigt som en anden skriver krampe lignende bevægelser. Det er noget med at centralnervesystemet ikke er helt udviklet. Det er ganske normalt og helt ufarligt. Jeg mærkede det ofte i min graviditet og sidder nu med en helt normal og perfekt pige på 10 dage

Anmeld

22. februar 2013

Jupiter

LMX skriver:

Det er ikke hikke, men ganske rigtigt som en anden skriver krampe lignende bevægelser. Det er noget med at centralnervesystemet ikke er helt udviklet. Det er ganske normalt og helt ufarligt. Jeg mærkede det ofte i min graviditet og sidder nu med en helt normal og perfekt pige på 10 dage

Det er bare skønt at høre

Så vil jeg læne mig tilbage og prøve at nyde det lidt stedet for at være bekymret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.