Update på Ssf - erfaringer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

468 visninger
8 svar
3 synes godt om
22. februar 2013

Hullabullabulla

Ja kan nu komme med en opdatering herpå.. Bt er stadig for højt, men faldet en smule til 140/95

Er i gang med at indsamle døgnurin, og blodprøverne viser ingen forbedring, ej heller nogen forværring..

Må komme hjem i aften hvis bt ikke forværres ind over dagen, og skal så gå til kontrol hver 2-3. dag på sygehuset..

Har snakket med en læge som siger at tidshorisonten er ukendt, men at jeg godt kan forberede mig på igangsættelse før termin..

Er super glad for at jeg kan komme hjem i aften - men nu begynder tankerne omkring igangsættelse at melde sig..

Skræmmende 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2013

Svenne

Øv, det lyder ikke så sjovt. Hvornår har du termin?

Jeg håber, det bliver bedre snart!

Anmeld

22. februar 2013

Livsmor

Vil blot sige slap af, slap af, slap af, lad som om at du holder FERIE når du kommer hjem.

Her er min historie med SSF:

Jeg fødte min datter ved AKS i uge 31+5 grundet HELLP(SSF i svær grad). Var indlagt til observation fra onsdag til torsdag, fik lov til at tage hjem og skulle komme igen søndag og få taget nye blodprøver. Men min datter blev født om lørdagen, da jeg blev dårligere igen og blev indlagt lørdag ved 7 tiden om morgen, blev bare dårligere og dårligere iløbet af dagen og kom til verden ca 12 timer senere. Var indlagt i 5 1/2 uge, de første 4 uger på Neo resten på mor/barn afsnittet på Skejby. Hun var en lille en 1520 g og 42 cm, idag er hun en 4 1/2 år pige med gang i, det er ikke til at se hun kom før tid :O)

Skriv hvis du har spørgsmål

Håber du får lov til at gå længe endnu

Anmeld

22. februar 2013

Lene Unik

Godt at høre at blodtrykket er faldet, håber det bliver ved med at være lavt så du kan komme hjem.

Huske at selvom du synes du har det ok, så skal du holde sengen/sofaen. Jeg kunne ikke selv mærke når mit blodtryk var højt, så det er bare med at slappe af. Men dejligt at du kan gøre det hjemme.

Anmeld

22. februar 2013

Hullabullabulla

Svenne skriver:

Øv, det lyder ikke så sjovt. Hvornår har du termin?

Jeg håber, det bliver bedre snart!

Termin er om 5 uger - den 29/3

Anmeld

22. februar 2013

Hullabullabulla

Livsmor skriver:

Vil blot sige slap af, slap af, slap af, lad som om at du holder FERIE når du kommer hjem.

Her er min historie med SSF:

Jeg fødte min datter ved AKS i uge 31+5 grundet HELLP(SSF i svær grad). Var indlagt til observation fra onsdag til torsdag, fik lov til at tage hjem og skulle komme igen søndag og få taget nye blodprøver. Men min datter blev født om lørdagen, da jeg blev dårligere igen og blev indlagt lørdag ved 7 tiden om morgen, blev bare dårligere og dårligere iløbet af dagen og kom til verden ca 12 timer senere. Var indlagt i 5 1/2 uge, de første 4 uger på Neo resten på mor/barn afsnittet på Skejby. Hun var en lille en 1520 g og 42 cm, idag er hun en 4 1/2 år pige med gang i, det er ikke til at se hun kom før tid :O)

Skriv hvis du har spørgsmål

Håber du får lov til at gå længe endnu

Det lyder også til at være en voldsom omgang..

Dog er jeg så langt at det ikke er kritisk overhovedet hvis han skal ud nu (35+0) - og så er han samtidig en stor basse på næsten 3 kg 

Men har fået af vide at jeg ikke skal regne med at gå terminen ud, men det er også OK, bare han har/får det godt

Anmeld

23. februar 2013

Svenne

Britt88 skriver:

Termin er om 5 uger - den 29/3

Okay. Jeg har termin 31/3

Anmeld

27. februar 2013

lenemor77

Britt88 skriver:

Ja kan nu komme med en opdatering herpå.. Bt er stadig for højt, men faldet en smule til 140/95

Er i gang med at indsamle døgnurin, og blodprøverne viser ingen forbedring, ej heller nogen forværring..

Må komme hjem i aften hvis bt ikke forværres ind over dagen, og skal så gå til kontrol hver 2-3. dag på sygehuset..

Har snakket med en læge som siger at tidshorisonten er ukendt, men at jeg godt kan forberede mig på igangsættelse før termin..

Er super glad for at jeg kan komme hjem i aften - men nu begynder tankerne omkring igangsættelse at melde sig..

Skræmmende 

Du skal tillade dig selv at smække fødderne op og bliv opvartet.

Har selv 2 graviditeter med ssf bag mig. Den første endte i uge 32 med akut kejsersnit - jeg havde ingen ide om, at jeg var så syg.

Her anden gang er jeg blevet fulgt tæt, og har bla været indlagt 3 gange. Denne gang fik jeg lov at vente til uge 38 med at føde.

Husk at lytte til din krop. Lyt til signalerne og din intuition... Ring til fødegangen, hvis du bliver det mindste i tvivl...

Anmeld

4. marts 2013

Hullabullabulla

Tak til alle jer der har givet kommentarer og gode råd med på vejen

Jeg kan informere om, at jeg efter en god uge ind og ud af sygehuset blev indlagt igen i går da de i blodprøverne fandt en påvirkning af mine nyrer..

Det betyder at jeg bliver sat igang på torsdag (36+6)

Er spændt og glæder mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.