millesofie skriver:
hej i dejlige mennesker
jeg har jo Tinke på 3år og jeg har kun min mor som kan passe hende og det sker bare alt for sjællendt 
så jeg tænkte at en fast barnepige måske var sagen.. men men men
jeg har prøvet med en pige på 16 og selv om at hun havde små søskende og at hun sagens kunne passe min diva
så var hun bare ikke særlig øhmm jaa altså hun virkede ikke børne glad eller intra i at lege med hende stimulere hende osv
(hun hentede hende fra børnehaven og passede hende en time 1 gang om ugen, for at lære hende at kende)
jeg tænkte at så kunne de lære hinanden at kende og så kunne hun måske tage hende en nat engang eller en aften 
men ja det gik ikke
så hvad skal jeg gøre bedre næste gang for at få en ordenlig barnepige
hvad skal jeg spørge om
hvad skal jeg give i timen
hvilken alder skal jeg gå efter (pasningen vil altid være i mit hjem)
what to do?? 
Vi har en sød barnepige til Oliver. Hun bliver her gerne lidt ekstra tid, selvom vi er kommet hjem, så hun kan lege færdig med ham. Hun er 15 og har mindre søskende. Vi havde hende herude til en lille snak inden vi lavede aftaler med hende, for at se hvad hun 'var for en' 
Hun gik til Oliver med en helt naturlig ro og hun tog initiativer til at lege med ham selvom vi var der. Vi spurgte hende om hun havde nogle fritidsinteresser som gjorde at der var dage hun var forhindrede i at komme. Og så fortalte vi at vi nogen gange er langt væk fra byen når vi er på arbejde, så hvis hun en dag ikke havde lyst til at hente ham, var det meget bedre at sige det dagen før, end 1 time før. Vi lagde desuden vægt på at når vi havde en aftale, så var det en aftale, men at man selvfølgelig er fleksibel, i forhold til hvad der nu måtte opstå.
Hun får 60 kr i timen og altid for en hel time af gangen. Det skal være sjovt at være barnepige og vi er så glade for hende, og Oliver elsker hende, så hun skal føle at hun bliver værdsat og har lyst til at komme igen næste gang.
Anmeld