Hej alle på baby.dk
Jeg skriver sjældent herinde, men jeg har virkelig brug for nogle goe råd, i min situation.
Jeg er pædagogstuderende, og er i 1. lønnet praktik i en børnehave.
Jeg har ikke selv valgt praktikstedet, fik ikke en af mine ønske pladser, men derimod var det, det eneste jeg kunne få fra skolen, som lå nogenlunde nær mig.
Fra første besøg, havde jeg en dårlig mavefornemmelse af stedet. Jeg syntes det virkede ret kaotisk. (det er en større integreret inst.)
Fra anden dagen, er jeg alene med børnene om morgenen, på min stue. Forældrene har ikke mødt mig før
Jeg får ikke nogen velkomst på stuen, andet end hej, og så bare arbejd!!
Jeg har nu været der i tre uger, og det kører bare ik! altså stedet er bare kaos, for lidt personale på, stressede medarbejdere, og en kold og tung stemning. Min vejleder giver mig absolut intet respons/anerkendelse/ris og ros. Synes selv jeg klarer det godt, og børnene er glade for mig. Men intet hører jeg.
Jeg har så ondt i maven over at være det her sted, føler slet ikke de er gearet til at have en praktikant. Det skal lige siges at jeg heller ikke har fået noget vejledning endnu..
Nogen der har stået i samme situation eller har et råd til hvordan jeg tackler det her?
Jeg føler mig bare som hendes undersåt.