Gravijern eller hemojern?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad syntes I er bedst optageligt/ effektivt - hemojern eller gravijern?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.838 visninger
12 svar
1 synes godt om
21. februar 2013

Kat2244

hej 

hvad optages bedst i systemet hemojern eller gravijern - jeg tager selv gravijern, men er stadig svimmel og træt, så JM foreslog hemojern, da det nogle gange optages bedre.

men det er der altså delte meninger om - hvad mener I?

Mvh. Kath 15+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2013

Maja88

Jeg spiste gravijern og det fungerede for mig

Anmeld

21. februar 2013

Kløver

Kat2244 skriver:

hej 

hvad optages bedst i systemet hemojern eller gravijern - jeg tager selv gravijern, men er stadig svimmel og træt, så JM foreslog hemojern, da det nogle gange optages bedre.

Mvh. Kath 15+2

Har stemt blankt, da jeg fik dårlig mave af begge og det ikke rigtig havde effekt. I stedet drak jeg kreuterblut, og er super, har også hjulpet godt efter operationer og ks, især 2 gang hvor jeg mistede en del blod, og fik lav blodprocent det kan købes på apoteket

Anmeld

21. februar 2013

Victoria2013

Jeg fik at vide på apoteket i sin tid at Hemojern var bedst - så det er det jeg tager. Jeg har ikke prøvet de andre

Jeg er også bloddonor (når jeg ik lige er gravid) og dér var jeg vant til at få jern-piller med hjem og fik simpelthen så hård mave af dem, så det forklarede jeg på apoteket da jeg skulle købe jernpiller pga. graviditet. Og har altså ikke fået hård mave af Hemojern 

Anmeld

21. februar 2013

FF

Gravidjern tog de altid om dagen og sagde med min jm , at jeg hele tiden følte mig svimmel /træt , hun bad mig tage den lige inde jeg gik i seng og de hjælp meget ved ikke hvordan de er med hemojern

Anmeld

21. februar 2013

B&J

jeg tog og tager stadig hemojern, de er super gode til mig

Anmeld

21. februar 2013

AnthonsMor

Kat2244 skriver:

hej 

Mvh. Kath 15+2

Tror det er MEGET forskelligt..
Jeg tager selv Apovit GravidJern og det fungerer skide godt for mig, ikke noget med dårlig mave eller træthed eller svimmelhed

Anmeld

21. februar 2013

Stjerneskud

Jeg tror det er meget forskelligt hvordan man reagere på de forskellige jernpræparater, der er også forskel på hvor meget jern der er i, og så har det selvfølgelig også en betydning om man tager dem rigtig..Selv tager jeg jernC og har ingen problemer.

Anmeld

21. februar 2013

Mom2

Kat2244 skriver:

hej 

Mvh. Kath 15+2

Kan varmt anbefale Amino jern. Det er også mildt mod maven

Anmeld

21. februar 2013

Benjamins'mor

Jeg fik dårlig mave af gravijern, har ikke prøvet andet, min læge sagde at det ikke var så nødvendigt, så jeg stoppede på dem og fik afførings tabeleter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.