Reservebedste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.232 visninger
9 svar
0 synes godt om
20. februar 2013

tine1985

Hej alle

Vi står desværre i den sørgelige situation, at vi ikke rigtig har nogle bedsteforældre til rådighed når det kommer til pasningen af vores datter på halvandet.

Vi er nået til et punkt hvor vi kan se nogle situationer hvor det ville være rart at have en i vores datters liv som kan træde til når Far og Mor har brug for hinanden, som er en hun kan være fast hos ved de lejligheder. 

Jeg kender egenlig ikke andet til ordningen end titlen og håber derfor at nogen herinde har erfaring med Reservebedsteforældre? Alt information modtages med kyshånd

Fortsat god aften og på forhånd tak!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2013

Asta&Alfred

Hjesa

Det kan jeg skam godt forstå at I savner.

Måske I kan blive klogere ved at tage et kig på denne side;

http://www.seniorlife.dk/mac/tjenester/reservebedste.php

Anmeld

21. februar 2013

tine1985

Asta&Alfred skriver:

Hjesa

Det kan jeg skam godt forstå at I savner.

Måske I kan blive klogere ved at tage et kig på denne side;

http://www.seniorlife.dk/mac/tjenester/reservebedste.php

Tusind tak for dit svar.

Jeg har allerede været inde og kigge på den side, men synes bare at det virker lidt uoverskueligt. Og så er listen med familier jo allerede uendelig lang 

Men måske det er den eneste måde at gøre det på..

Anmeld

21. februar 2013

helle85

tine1985 skriver:

Hej alle

Vi står desværre i den sørgelige situation, at vi ikke rigtig har nogle bedsteforældre til rådighed når det kommer til pasningen af vores datter på halvandet.

Vi er nået til et punkt hvor vi kan se nogle situationer hvor det ville være rart at have en i vores datters liv som kan træde til når Far og Mor har brug for hinanden, som er en hun kan være fast hos ved de lejligheder. 

Jeg kender egenlig ikke andet til ordningen end titlen og håber derfor at nogen herinde har erfaring med Reservebedsteforældre? Alt information modtages med kyshånd

Fortsat god aften og på forhånd tak!

vi har haft en men vi havde ikke rigtig nogen kemi kunne ikke rigtig finde noget at snakke om, og så var hun mest intresseret i at passe vores dreng fordi an bare sidder stille og leger nå han er ude

også viste hun tydeligt at hun mente vores børn var uopdragen, da de ikke altid hørte efter. det skal dog lige siges, at det var lige før min søn fik sin diagnose, så vi viste ikke helt hvordan vi skulle tackle ham, da vi stort set havde prøvet alt.

Anmeld

21. februar 2013

tine1985

helle85 skriver:

vi har haft en men vi havde ikke rigtig nogen kemi kunne ikke rigtig finde noget at snakke om, og så var hun mest intresseret i at passe vores dreng fordi an bare sidder stille og leger nå han er ude

også viste hun tydeligt at hun mente vores børn var uopdragen, da de ikke altid hørte efter. det skal dog lige siges, at det var lige før min søn fik sin diagnose, så vi viste ikke helt hvordan vi skulle tackle ham, da vi stort set havde prøvet alt.

Det er præcis det jeg tænker. Hvordan skal man være heldig at finde en som man har god kemi med, og føler man kan stole på til at varetage den aller vigtigste opgave, uden rigtigt at kende dem.

Men hvor kunne det dog være rart at have, synes bare processen der til virker utrolig uoverskuelig.

Hvad gør i så i stedet for reservebedste?

Ellers må vi jo bare vente på at vores venner slår sig ned og starter deres egne familie, så vi kan bruge dem 

Tak for dit svar 

Anmeld

21. februar 2013

foto på lærred

Jeg ved at nogle kommuner før i tiden formidlede kontakten til reservebedster. Men om det stadigvæk er sådan, ved jeg ikke. Hende jeg kendte blev godkendt fordi hun 1) var enlig mor 2) havde forældre der boede i den anden del af landet. Der var dog over et halvt års ventetid.

Anmeld

21. februar 2013

tine1985

foto på lærred skriver:

Jeg ved at nogle kommuner før i tiden formidlede kontakten til reservebedster. Men om det stadigvæk er sådan, ved jeg ikke. Hende jeg kendte blev godkendt fordi hun 1) var enlig mor 2) havde forældre der boede i den anden del af landet. Der var dog over et halvt års ventetid.

Tak for dit svar. Det var lige sådan noget jeg havde håbet på fandtes. Noget der er sat lidt i system, og gør processen mere overskuelig.

Men ok, jeg har jo min mand, så ved ikke om det så er en mulighed. Nogle gange har man bare brug for 4 hænder (eller 2 hoveder) uden baby 

Men jeg må prøve at undersøge det nærmere så.

Anmeld

21. februar 2013

tine1985

Nå, det tog ikke mange minutter at finde frem til at det kun er for enlige forældre 

Synes bare at det er ærgeligt, hvis vores datter ikke skal have lov at opleve besøg hos "besteforældre" på samme måder som de fleste andre børn, men an heller ikke lige se for mig at man bare skulle smide en annonce ind i en avis eller på en hjemmeside og se hvem bider på 

Anmeld

22. februar 2013

helle85

tine1985 skriver:

Det er præcis det jeg tænker. Hvordan skal man være heldig at finde en som man har god kemi med, og føler man kan stole på til at varetage den aller vigtigste opgave, uden rigtigt at kende dem.

Men hvor kunne det dog være rart at have, synes bare processen der til virker utrolig uoverskuelig.

Hvad gør i så i stedet for reservebedste?

Ellers må vi jo bare vente på at vores venner slår sig ned og starter deres egne familie, så vi kan bruge dem 

Tak for dit svar 

vi har besluttet at vi så bare klare os selv, også må de undværer en bedste, da je syntes at det er vigtigt, at det var en vi kunne tale. med og som vil begge vores børn.

man kan også få det som par det gjorde vi

det var her i gennem i fik vores men ved ikke om det kun er for dem der bor i lolland kommune

http://www.boligsocial.dk/

Anmeld

11. marts 2013

reservebedste

Kære Tine.

Jeg faldt lige over dit indlæg. Jeg er selv reservebedste for to små krudtugler og nyder det i fulde drag. Vi (forældrene og jeg) fandt hinanden via Tendea.dk (http://www.tendea.dk/boernepasning), og det har virkelig været en succes. Det er dejligt for en som mig, der desværre ikke selv har børnebørn, at kunne følge med i de smås liv, ligesom man bestemt kan mærke, at glæden er gensidig. Held og lykke med det.

Venligst,

Lillian

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.