Stumpe27 skriver:
sagen er den jeg er på kontant hjælp men får sidste udbetaling om 8 dage og derefter overgår jeg til SU. var så til møde i dag med min sagsbehandler og fortalte glad jeg skulle starte uddannelse så jeg var fri for kh og det blev hun da også glad for at høre. så snakkede hun om at jeg skal betale noget af min kh tilbage i marts da jeg muligvis os får SU det er os fair nok. jeg skal starte den 11 marts så sagde hun fordi kh var bagud betalt og SU forud betalt så skal jeg også betale alt den kh tilbage som jeg har fået her i februar. kan de det? mener bare det er jo først 11 marts jeg starter uddannelse kan de så kræve alle de penge jeg fik udbetalt i februar? er lidt lost på det område håber nogen kan hjælpe.
Det virker ikke logisk.
Det mest logiske ville være, at du fik for KH for februar måned (den du har fået) og så ikke får fra marts, da du så får SU fra marts måned. Det er jo ikke februar måned du får SU forud for, som er den KH dækker.
Du kan jo spørge dem om, hvad der så skal ske når du er færdig?
Der får du sidste SU 1 måned før du er færdig, men vil så først få KH udgangen af næste måned. Altså du får SU 1/2 og vil først modtage KH 31/3.
Med deres "logik" skulle du modtage SU 1/2 og KH allerede 28/2 - altså dobbelt betaling da de begge ville dække februar måned.
Jeg kender ikke reglerne, men det lyder godt nok ikke logisk.
Anmeld