Min igangsættelse var heller ikke sjov, men jeg var også fuldstændig ødelagt af søvnmangel og andre ting. Var slet ikke moden, fik lagt stikpille om morgnen på dag 1. Udløste smertefri plukkeveer. Om aftenen var jm sikker på hun kunne tage vandet, for jeg havde jo "gode veer". Tænkte FEDT hvis det her er veer - gjorde ko ikke det mindste ondt. Men selvfølgelig var det bare plukkeveer, og havde ikke gjort en skid. Fik stikpille igen, og plukkeveer gik i sig selv. Morgen dag 2 ind og undersøges - stadig ingen fremgang så op med endu en stikpille op. Ingen effekt. Det måtte de jo så erkende om aftenen dag 2 hvor de tilbød ballonkatheter for at udvide mig så de ku tage vandet. Var desperat, så sagde ja selvom det ikke tiltalte mig. Det får de ALDRIG lov til at gøre igen - hold kæft det gjorde ondt! Fik regelmæssige veer med det samme og de gjorde ondt, men gik i sig selv efter 5-6 timer. Morgen på dag 3 fjernede de ballonkatheteret og var meget utvivlsomt om de ku tage vandet. Efter nogle forsøg og lidt vandåren omkring lykkedes det, men fik ingen veer. Så skal man have vedrop. Gik fint de første par timer, og så fik jeg vestorm og måtte vente 5 timer på epi. Da jeg endelig fik den havde jeg fred i 1 time, så begyndte bestormedes igen fordi baby var så langt nede at den ikke virkede mere. 00:31 på dag 4, efter 3 tryk blev Noah født. Så det var En lang proces. Hvos jeg skal sættes igang denne gang går de at vide at de godt kan starte med epi og vedrop med det samme, skal IKKE igennem et så opslidende forløb igen... Men bortset fra det, så var selve fødslen det mindste af det og den fedeste oplevelse :0)
Anmeld