Igangsættelse - Bange :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2013

chael

Blev også sat igang 2. Gang. Og det gik som smurt.

Det skal nok gå...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2013

TrineMine86

Anonym skriver:

god aften de damer.. 

ja, nu er jeg nået dertil hvor de vil sætte mig igang imorgen, og jeg er ved at gå til af bekymring, og er simpelthen blevet så bange for at skulle føde  

det er mit andet barn, så jeg ved jo at en fødsel gør ondt, og jeg klarede det sidste gang uden bedøvelse eller noget andet.. der fødte jeg bare, og har glædet mig rigtig meget til endnu en fødsel, og faktisk overhoved ikke været det mindste nervøs.. 

men det er jeg nu  

jeg er rædselslagen for gangsættelsen, er bange (tror jeg) fordi at jeg ikke ved hvordan kroppen reagere på at blive presset til at sætte veer igang og at udvide sig... 

men ud, det skal baby, for vægten siger omkring 3900 og mit bækken er ikke stort nok til at føde mere end 4 kg.. (øv for fars gener

er der ikke nogen der vil dele lidt omkring igangsættelse ?? 

både gode og dårlige oplevelser, vil ikke skånes for hvad der KAN ske.. 

Min igangsættelse var ikke en dans på roser, blev sat igang 41+4 med stikpiller, og fortsatte med igangsættelse og ón/off veer i 4 dage, på 4 dagen startede vi op med ve-drop fra morgenen af og mit vand gik hurtigt herefter, det endte dog i et ks om aftenen.. Heldigvis er det meget sjældent at det er sådan en lang proces og det går ofte rigtig hurtigt og godt 

Anmeld

20. februar 2013

AnnaK89

Jeg blev sat igang 41+4
Det var en super fødsel
Havde 2 cm livmoderhals tilbage og var kun en cm åben, da jeg fik lagt en stikpille.
Kl. 18 fik jeg første ve og hun er født 21.09
Det var et hurtigt, skønt forløb

Anmeld

20. februar 2013

FogL

Anonym skriver:

god aften de damer.. 

ja, nu er jeg nået dertil hvor de vil sætte mig igang imorgen, og jeg er ved at gå til af bekymring, og er simpelthen blevet så bange for at skulle føde  

det er mit andet barn, så jeg ved jo at en fødsel gør ondt, og jeg klarede det sidste gang uden bedøvelse eller noget andet.. der fødte jeg bare, og har glædet mig rigtig meget til endnu en fødsel, og faktisk overhoved ikke været det mindste nervøs.. 

men det er jeg nu  

jeg er rædselslagen for gangsættelsen, er bange (tror jeg) fordi at jeg ikke ved hvordan kroppen reagere på at blive presset til at sætte veer igang og at udvide sig... 

men ud, det skal baby, for vægten siger omkring 3900 og mit bækken er ikke stort nok til at føde mere end 4 kg.. (øv for fars gener

Jeg kan godt forstå dig! Hvordan vil de sætte dig igang?

Anmeld

20. februar 2013

Anonym trådstarter

Freyjasmor skriver:

Jeg kan godt forstå dig! Hvordan vil de sætte dig igang?

De vil starte med at se om de kan rage vandet, kan de ikke det får jeg en stikpille, og det vil de så blive ved med til de kan tage vandet ... 

puha, er virkelig bange, og super nervøs  

Anmeld

20. februar 2013

Anonym trådstarter

Tak for svar piger.. Det hjælper lidt 

Også at læse jeres skønne fb 

Anmeld

20. februar 2013

Clisolka

Anonym skriver:

god aften de damer.. 

men det er jeg nu  

Jeg blev selv sat i gang 39+4 pga. at jeg ikke måtte gå terminen ud  JM undersøgte mig da vi kom frem og hun kunne tage vandet med det samme, da jeg var 3-4 cm åben. Ca. 30 min efter kom de første veer. 

Efter 15 timers veer blev det besluttet at tage min datter ved et akut kejsersnit, da hun havde sat sig fast i mit bækken og ikke ville længere ned. 

Anmeld

21. februar 2013

FogL

Anonym skriver:

De vil starte med at se om de kan rage vandet, kan de ikke det får jeg en stikpille, og det vil de så blive ved med til de kan tage vandet ... 

puha, er virkelig bange, og super nervøs  

Håber de kan tage vandet til at starte med - så er det trods alt naturlige veer du får osv.. Er sikker på det hele nok skal gå, men forstår godt din bekymring!

Stort kram og held og lykke med det hele. Glæder mig til at høre om det lille vidunder

Anmeld

21. februar 2013

lineog4

Jeg er blevet sat i gang to gange med nummer 3 og 4. Med nummer 3 kunne de prikke vandet og paa veerne gik i gang inden for de 2 timer de havde sat som grænse var han ude på under en time og det til trods for han var en kæmpe basse 4780. 4 gang var jeg ikke så langt så de kunne prikke vandet og de gav en pille om aftenen kl 19.30 og natten cirka 1.30 begyndte noget der mindede om veer, men jeg synes ikke de var rigtige men manden min insisteredknkl 2 at vi ringede også fordi de sidste to fødsler havde været lynfødsler og han ville gerne nå hospitalet. Deres melding var det nok ikke var rigtige veer for sådan en pille kunne snyde, men da jeg før havde født på under en time var det nok beds. Jeg lige kiggede forbi. 

de kunne mærke jeg var modnet, men mente ikke jeg var i rigtig fødsel og fortalte det med piller var en stor sandsynlighed veerne stoppede igen, grundet min historie ville de nu etape have jeg blev og fik overvåget barnet kort. Jeg nåede ikke hjem for veerne stoppede ikke og han var ude ved 5 tiden. Det var en anden fødsel, andre slags veer end med nummer 2 og 3 men om det var fordi vandet var gået de andre gange, piller eller ja bare at de nu er anderledes det ved jeg ikke. Jeg synes udvidelssveerne var værre, måske også fordi de trak sig over længere tid, men ellers var det jo egentlig nok hvad man vil kalde en god og super fødsel....

Anmeld

21. februar 2013

Holbæktrunten

Min igangsættelse var heller ikke sjov, men jeg var også fuldstændig ødelagt af søvnmangel og andre ting. Var slet ikke moden, fik lagt stikpille om morgnen på dag 1. Udløste smertefri plukkeveer. Om aftenen var jm sikker på hun kunne tage vandet, for jeg havde jo "gode veer". Tænkte FEDT hvis det her er veer - gjorde ko ikke det mindste ondt. Men selvfølgelig var det bare plukkeveer, og havde ikke gjort en skid. Fik stikpille igen, og plukkeveer gik i sig selv. Morgen dag 2 ind og undersøges - stadig ingen fremgang så op med endu en stikpille op. Ingen effekt. Det måtte de jo så erkende om aftenen dag 2 hvor de tilbød ballonkatheter for at udvide mig så de ku tage vandet. Var desperat, så sagde ja selvom det ikke tiltalte mig. Det får de ALDRIG lov til at gøre igen - hold kæft det gjorde ondt! Fik regelmæssige veer med det samme og de gjorde ondt, men gik i sig selv efter 5-6 timer. Morgen på dag 3 fjernede de ballonkatheteret og var meget utvivlsomt om de ku tage vandet. Efter nogle forsøg og lidt vandåren omkring lykkedes det, men fik ingen veer. Så skal man have vedrop. Gik fint de første par timer, og så fik jeg vestorm og måtte vente 5 timer på epi. Da jeg endelig fik den havde jeg fred i 1 time, så begyndte bestormedes igen fordi baby var så langt nede at den ikke virkede mere. 00:31 på dag 4, efter 3 tryk blev Noah født. Så det var En lang proces. Hvos jeg skal sættes igang denne gang går de at vide at de godt kan starte med epi og vedrop med det samme, skal IKKE igennem et så opslidende forløb igen... Men bortset fra det, så var selve fødslen det mindste af det og den fedeste oplevelse :0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.