Lussingsyge hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

593 visninger
8 svar
0 synes godt om
20. februar 2013

piap

Hej tøser

har lige afleveret min datter i børnehave, og får så at vide at der er lussingsyge og får at vide af pædagogen at jeg faktisk ikke må være der når jeg er gravid  

Har aldrig selv haft det.. er der nogen der ved hvorfor jeg ikke må komme i børnehaven??

pædagogen sagde nemlig at jeg ikke måtte komme der indtil jeg har født... men der er jo 4-5 mrd til...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2013

quindelist

Lussingesyge er noget skudt når man er gravid. Men du har med stor sandsynlighed allerede været udsat for det tidligere i dit liv (uden du nødvendigvis har været syg)

Det kan din læge tjekke med en blodprøve, så jeg synes du skal skynde dig at ringe til lægen han/hun kan også rådgive dig nærmere.

Anmeld

20. februar 2013

Lene Unik

Håber nogle af de andre herinde kan hjælpe, men jeg mener bestemt at have hørt at man ikke længere anbefaler gravide at "holde sig væk". For nogle år siden var der lussingesyge på den skole jeg arbejder på, og dengang blev de gravide, der ikke havde haft lussingesyge sygemeldt, men som sagt, så mener jeg retningslinjerne er blevet ændret.

Nå, søgte lige på det inden jeg skrev færdig, og det er rigtigt at sundhedsstyrelsen ikke længere anbefaler forebyggende sygemelding. Du kan læse mere her: http://www.sst.dk/Sundhed%20og%20forebyggelse/Smitsomme%20sygdomme/Lussingesyge%20-%20parvovirus.aspx

Hilsen Lene

Anmeld

20. februar 2013

Lene Unik

quindelist skriver:

Lussingesyge er noget skudt når man er gravid. Men du har med stor sandsynlighed allerede været udsat for det tidligere i dit liv (uden du nødvendigvis har været syg)

Det kan din læge tjekke med en blodprøve, så jeg synes du skal skynde dig at ringe til lægen han/hun kan også rådgive dig nærmere.

Ja, der er mange der har haft det uden at vide det, det er en meget mere udbredt sygdom end jeg var klar over.

Anmeld

20. februar 2013

piap

quindelist skriver:

min mor sige jeg ikke har haft lussingsyge og min læge har lukket idag  heldigvis kan hun hente og aflevere idag og i morgen

Anmeld

20. februar 2013

(august)

Hej 

Jeg er 30 og har haft lussingesyge, min mor sagde dog at jeg ikke havde haft det, så det er bedst at tage til lægen og få taget en blodprøve.

Lussinge syge skulle være farligst for gravide i den første halvdel af graivditeten, men kontakt evt en anden læge for at få af vide hvordan du skal forholde dig. 

Anmeld

20. februar 2013

L&V

piap skriver:

Hej tøser

har lige afleveret min datter i børnehave, og får så at vide at der er lussingsyge og får at vide af pædagogen at jeg faktisk ikke må være der når jeg er gravid  

Har aldrig selv haft det.. er der nogen der ved hvorfor jeg ikke må komme i børnehaven??

pædagogen sagde nemlig at jeg ikke måtte komme der indtil jeg har født... men der er jo 4-5 mrd til...

Det kan gi misdannelser eller være skyld i abort. Der skal tages en blodprøve for at se om du har haft det.. Kan du ikke lave en aftale om at de så pakker din datter og du så bliver uden for og henter hende på den måde og det samme med aflevering

Anmeld

20. februar 2013

quindelist

piap skriver:

min mor sige jeg ikke har haft lussingsyge og min læge har lukket idag  heldigvis kan hun hente og aflevere idag og i morgen

Jeg var den samme tur igennem da jeg var gravid -og vidste heller ikke at jeg havde haft det, men blodprøven viste antistoffer og så var alt fint.

Har din læge ikke en vikar du kan ringe til for at få rådgivning?
Ellers er det nok en god ide at du får en anden til at hente og bringe indtil du har talt med lægen

Anmeld

20. februar 2013

Karina84

Jeg var inde og faa taget blodprøve, for at faa tjekket om jeg har haft det, da det var paa min arbejdsplads. De sagde at er du kommet over uge 20 ca. saa er der ikke saa stor en fare, plus sygeplejesken sagde at det ikke er saa farligt mere, at det bliver kørt op til noget der er værre end det er...

Men, jeg tror nu stadig jeg ville ta en snak med lægen og saa lige blive tjekket en gang 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.