Hvornår starter min barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.236 visninger
6 svar
6 synes godt om
20. februar 2013

Malthe2010

Jeg har termin 4. September, men skal højst sandsynligt have pks 10 dage før. Jeg kan gå fra på arbejdet 4 uger før, men er det så 4 uger før termin 4. Sept eller 4 uger før pks? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2013

Ayasmor

Uden at være skråsikker i min sag, vil jeg mene, at det er 4 uger før termin du kan gå fra. Din barsel efter fødsel starter dog fra den dag du føder

Anmeld

20. februar 2013

Malthe2010

Ayasmor skriver:

Uden at være skråsikker i min sag, vil jeg mene, at det er 4 uger før termin du kan gå fra. Din barsel efter fødsel starter dog fra den dag du føder

Ja min barsel starter selvfølgelig den dag jeg føder  Det var mere hvornår jeg kunne gå fra? 

Anmeld

20. februar 2013

Svenne

En af mine kolleger gik fra 4 uger før pks. Hun spurgte kommunen ad.

Anmeld

20. februar 2013

FruK

På mit arbejde regner vi fra datoen for PKS.

Anmeld

20. februar 2013

Ayasmor

Malthe2010 skriver:

Ja min barsel starter selvfølgelig den dag jeg føder  Det var mere hvornår jeg kunne gå fra? 

Hehe godt der ingen tvivl er der Prøv at høre din arbejdsplads eller kommunen ad, for som jeg skrev før, tænker jeg umiddelbart, at det er 4 uger før terminen, at du kan gå fra. Men kan se, at der er andre, der har erfaring for at gå fra ud fra datoen for PKS.Umiddelbart lyder det logisk nok, at man kan gå fra ud fra datoen for PKS, da du ellers ville miste 10 dage af din barsel op til fødslen, men om rent faktisk er sådan i praksis er jeg faktisk i tvivl om Sikke et langt indlæg om, at jeg egentlig ikke ved det Håber du kan få lidt mere hjælp af nogle af de andre kloge kvinder herinde

Anmeld

20. februar 2013

AnthonsMor

Malthe2010 skriver:

Jeg har termin 4. September, men skal højst sandsynligt have pks 10 dage før. Jeg kan gå fra på arbejdet 4 uger før, men er det så 4 uger før termin 4. Sept eller 4 uger før pks? 

Uden at vide noget som helst om det ville jeg kontakte f.eks. fagforeningen og høre hvordan reglerne er når man skal have pks.. Og derefter snakke med din arbejdsgiver om det

Hellere spørge en gang for meget end en gang for lidt

Dog vil jeg tro, at du kan få lov til at gå fra 4 uger før pks, da det jo så er din "Nye termin" eller hvad man siger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.