Problemer med dagplejen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.183 visninger
10 svar
7 synes godt om
19. februar 2013

MaleneJensen

Hejsa...

Håber der nogle som kan give et godt råd til mig og min kæreste hvad vi skal gøre for vores datter i hendes dagpleje.

Sagen er den af vores datter på de sidste ca 2 måneder er kommet hjem med omkring 5 bidemærker som vores dagplejer siger stammer fra det samme barn og så en masse skrammer. Når jeg henter min datter har jeg oplevet nogle gange hvis min pige har stået med en ting som ejes af dagplejens datter så går hun hen og hiver det ud af hånden på min datter uden af få noget afvide men derimod får min datter afvide det ikke er hendes. det jeg syntes er forkert der er hun lærer ungerne de ikke skal tage ting ud af hånden på hinanden hvilket kun er godt meen hvordan skal de kunne forstå det når de skal finde sig i hendes datter gør det mod dem?

min datter er den ældste oppe i dagplejen og tæt på hver dag når jeg henter hende er der et eller andet brok over hende så har hun været vild, så har hun gjordt dit og dat det som om hun får alt balladen fordi hun er den ældste.

Ang de bidemærker syntes jeg det er ufatteligt af dagplejen ikke ser det eller hører det og gør noget mere ved det siden det fortsætter og så bliver ved med af gå ud over min pige. Alle gangene hun er blevet bidt har vi selv måtte spørge hvad der sker for hun fortæller det aldrig af sig selv som om hun er bange for a sige det eller som om vi aldrig ville opdage noget..

Vi har snakket om af ringe til kommunen for af hører om man kan få en person ud og holde mere øje med hvad der sker deroppe meen vores spørgsmål er så kan man gøre det og kan man få det gjordt anonymt så dagplejen ikke ved hvor det kommer fra til af starte med?

Ellers hvad ville du gøre ?

Vi ville være kede af at fjerne vores datter derfra da hun er rigtig glad for de andre børn og leger godt med dem. 

Beklager den laange tekst

Mvh Malene....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2013

Mettefpigen

Det lyder ekstremt voldsomt!!... Personligt ville jeg starte med at tage en snak med dp, for at høre hvad der foregår og fortælle om min utilfredshed.... Hvis der ikk sker noget ved det, så ville jeg ringe ind til "områdekontoret" eller hvad det hedder og fortælle det hele.. Tror faktisk at jeg ville skifte dp, ville ikk have at min barn skal behandles sådan...

Anmeld

19. februar 2013

Benjamins'mor

På det område er jeg meget "sart".
Min søn måtte ikke gå ved støtte for dp, han fik ikke mad eller tør ble, så jeg skiftede.

Anmeld

20. februar 2013

MaleneJensen

Benjamins'mor skriver:

På det område er jeg meget "sart".
Min søn måtte ikke gå ved støtte for dp, han fik ikke mad eller tør ble, så jeg skiftede.

oki jamen hun bliver nu passet ordentlig med mad, bleskift osv men det bare alle de bidemærker osv jeg ikke er tilfres med.

Anmeld

20. februar 2013

Benjamins'mor

MaleneJensen skriver:

oki jamen hun bliver nu passet ordentlig med mad, bleskift osv men det bare alle de bidemærker osv jeg ikke er tilfres med.

På det punkt havde jeg også skiftet hvis dagplejen ikke gør noget ved det.

Anmeld

20. februar 2013

MaleneJensen

Mettefpigen skriver:

Det lyder ekstremt voldsomt!!... Personligt ville jeg starte med at tage en snak med dp, for at høre hvad der foregår og fortælle om min utilfredshed.... Hvis der ikk sker noget ved det, så ville jeg ringe ind til "områdekontoret" eller hvad det hedder og fortælle det hele.. Tror faktisk at jeg ville skifte dp, ville ikk have at min barn skal behandles sådan...

oki men det er vel også igennem kommunen man skal snakke med dem er det ikke?

Er glad for af hører hvad andre ville gøre..

vi har også overvejet af skifte men der bare sket så meget så er bange for hun bliver for forvirret og jeg står og snart skal have nr 2 som hun jo selvfølgelig også ville kunne mærke så vil også gerne skåne hende. Og hun snakker jo så meget om de andre børn og er aldrig ked af at blive afleveret og gider ikke med hjem så hun er jo glad for af være der, det sådan set bare de skader hun altid får vi ikke er tilfredse med.

Anmeld

20. februar 2013

MaleneJensen

Benjamins'mor skriver:

På det punkt havde jeg også skiftet hvis dagplejen ikke gør noget ved det.

det nemlig når vi siger til hende hvem der nu har bidt hende og hvad der nu er sket så det som om hun spiller helt overrasket som om hun ikke vidste det men da jeg hentede hende igår havde hun et bidemærke ved siden af øjet som man overhovedet ikke ville kunne undgå af se...

Anmeld

20. februar 2013

Valle81

Jeg ville ringe til pladsanvisningen og bede om at snakke med den tilsynsførende for den dagplejer. Så ville jeg forlnage at mit barn blev flyttet ASAP.

Normalt synes jeg at man skal snakke om tingene, og prøve selv at finde løsninger, men i dette tilfælde ville jeg slet ikke snakke med dp om det, så hun kunne ændre sig, for det tror jeg ikke hun ville.

JEG VAR IKKE BLEVET, jeg ville dø langsomt indvendigt hver dag.

Anmeld

20. februar 2013

MaleneJensen

Valle81 skriver:

Jeg ville ringe til pladsanvisningen og bede om at snakke med den tilsynsførende for den dagplejer. Så ville jeg forlnage at mit barn blev flyttet ASAP.

Normalt synes jeg at man skal snakke om tingene, og prøve selv at finde løsninger, men i dette tilfælde ville jeg slet ikke snakke med dp om det, så hun kunne ændre sig, for det tror jeg ikke hun ville.

JEG VAR IKKE BLEVET, jeg ville dø langsomt indvendigt hver dag.

oki det kan da være jeg skal have fat i dem så, tak for svaret

Anmeld

20. februar 2013

Tona

MaleneJensen skriver:

Hejsa...

Håber der nogle som kan give et godt råd til mig og min kæreste hvad vi skal gøre for vores datter i hendes dagpleje.

Sagen er den af vores datter på de sidste ca 2 måneder er kommet hjem med omkring 5 bidemærker som vores dagplejer siger stammer fra det samme barn og så en masse skrammer. Når jeg henter min datter har jeg oplevet nogle gange hvis min pige har stået med en ting som ejes af dagplejens datter så går hun hen og hiver det ud af hånden på min datter uden af få noget afvide men derimod får min datter afvide det ikke er hendes. det jeg syntes er forkert der er hun lærer ungerne de ikke skal tage ting ud af hånden på hinanden hvilket kun er godt meen hvordan skal de kunne forstå det når de skal finde sig i hendes datter gør det mod dem?

min datter er den ældste oppe i dagplejen og tæt på hver dag når jeg henter hende er der et eller andet brok over hende så har hun været vild, så har hun gjordt dit og dat det som om hun får alt balladen fordi hun er den ældste.

Ang de bidemærker syntes jeg det er ufatteligt af dagplejen ikke ser det eller hører det og gør noget mere ved det siden det fortsætter og så bliver ved med af gå ud over min pige. Alle gangene hun er blevet bidt har vi selv måtte spørge hvad der sker for hun fortæller det aldrig af sig selv som om hun er bange for a sige det eller som om vi aldrig ville opdage noget..

Vi har snakket om af ringe til kommunen for af hører om man kan få en person ud og holde mere øje med hvad der sker deroppe meen vores spørgsmål er så kan man gøre det og kan man få det gjordt anonymt så dagplejen ikke ved hvor det kommer fra til af starte med?

Ellers hvad ville du gøre ?

Vi ville være kede af at fjerne vores datter derfra da hun er rigtig glad for de andre børn og leger godt med dem. 

Beklager den laange tekst

Mvh Malene....

Det lyder meget voldsomt sådan som du beskriver det.

Var det mig, så tror jeg nok at jeg havde ringet til den ansvarlige for dagplejen og fået en snak med ham/hende ang. dagpleje-skift. Jeg havde ikke kunnet leve med det der.

Det er en rigtig træls situation, det ved jeg kun alt for godt selv, for vores datter måtte også igennem et skift til ny dagpleje, da den første dagpleje ikke var god for hende. Det er rigtig hårdt at skulle tage den konflikt, men når jeg ser hvordan hun blomstrer og trives det nye sted, så ved jeg at vi gjorde det rigtige.

Håber I finder en løsning der er god for jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.