Gode idéer til bilig dåb søges :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2013

mth1987

banana3 skriver:

Tusind tak for svar piger det ville være HELT kanon med en grill dag, meeeen vi mangler haven. Kan det betale sig at lave alt selv til 40 personer ?

Vi havde købt kylling, svin og pølser så der var lidt forskelligt og så havde vi lavet alm salater og pastasalater og flødekartofler og brød. Om det er til 30 eller 40 er jo lige gyldigt vi holdte det hos mine forældre, måske i har noget familie der vil lægge have til? Og så havde vi købt nogle billige kugle grill. Til 150kr i en ordentlig str. Måske ka i finde et forsamlingshus med lidt have. Er bare lidt nemmere at ku smide maden på grillen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2013

Svenne

banana3 skriver:

Tusind tak for svar piger det ville være HELT kanon med en grill dag, meeeen vi mangler haven. Kan det betale sig at lave alt selv til 40 personer ?

Det vil jeg ikke tro, det kan.
Hos vores slagter kan man købe en grill-menu til ca. 125 kr. pr. person.Der er et stykke oksekød, en kyllingefillet og en rigtig grill-pølse (kåret til Danmarks bedste ) samt to slags kartofler, salat og flutes.
Og så ville jeg ikke bestille til børnene (fordi der altid er mere end nok), men evt. købe nogle almindelig pølser til grillen.

Men vi bliver så også kun 21, hvor 6 er små børn.

Jeg går ikke så meget op i at der skal være en dåbskage, så jeg tror jeg bestiller islagkage hos Hjem Is i stedet for
Da vi holdt min søns barnedåb købte vi Anthon Berg og Skildpadde Islagkager. De er tit på tilbud i Rema til 60 kr.

Anmeld

19. februar 2013

mth1987

henh01 skriver:

De ligger rundt omkring i butikken og hvis man alligevel glemmer at udfylde dem, så ligger de også ved kassen

Måske man sku overveje det vi ska nemlig også holde dåb til sommer  

tak for hjælpen

Anmeld

19. februar 2013

Bertris

Altså nu har vi kun planlagt vores, vi har ikke købt ind eller noget endnu!! 

Men vi forventer det bliver omkring de 5000 kr med det hele for 40-50 mennesker  

Svigerfar (han bor i Haderslev) tager forbi tyskland med vores "indkøbsliste" på drikkevarer, sodavand, øl, og lidt vin. 

Maden står vi selv for med hjælp fra min svigermor og svigerinde, og vores menu lyder sådan: 

Forret

• Tartelletter med kyllingefyld
 Hovedret
  • Frikadeller 
  • Pasta-bacon-spinat salat
  • salat (tomat, agurk, majs m.m.) 
  • katoffelsalat 
  • kyllingespyd 
  • Flüte
 Til børn
  • pølsehorn/pizzasnegle 

Dessert 

• Dåbskage, småkager m.m.
  • Kaffe og the

lokale er dog ikke 100 % på plads endnu, men hvis vi ikke finder et lokale har min svigerinde sagt vi kan låne deres have med et festtelt og holde det der  

Anmeld

19. februar 2013

MomInTheMaking

banana3 skriver:

Ja, vi er lige lidt tidlig ide, men da jeg har et ønske om at Lillemanden bliver døbt i en anden by eg stykke herfra, kræver det at vi siger til i god tid, for ikke at få et nej. I den forbindelse er der jo en masse tanker om dåben. Vi skal leje et forsamlingshus/festlokale. Helst billigt, og vi har nogle forlag på hånden, MEN har i nogen ide til en billig dåb på omkring 40 mennesker, hvor 10 af dem er børn? Vi vil selvfølgelig købe drikkelse i Tyskland! Hvor billigt kunne i gøre det for ? På forhånd tak

Vi var 64 mennesker os selv inkl.  (62 voksne og 2 børn) og brugte omkring 8000 kr. Vi lejede den lokale spejderhytte, som er rigtig flot. De havde alt det service vi skulle bruge og så lavede vi alt maden selv. (aaaalt for meget mad, ups.)

Salater, 2 forskellige stege og frikadeller og diverse tilbehørs ting.

Jeg lavede alt pynt selv og vi købte kun øl, sodavand og kaffe.

Anmeld

19. februar 2013

Bertris

Mom In The Making skriver:

Vi var 64 mennesker os selv inkl.  (62 voksne og 2 børn) og brugte omkring 8000 kr. Vi lejede den lokale spejderhytte, som er rigtig flot. De havde alt det service vi skulle bruge og så lavede vi alt maden selv. (aaaalt for meget mad, ups.)

Salater, 2 forskellige stege og frikadeller og diverse tilbehørs ting.

Jeg lavede alt pynt selv og vi købte kun øl, sodavand og kaffe.

- et lille sidespring

Hvordan fik i lov til at leje spejderhytte?  
Kendte i nogen der var spejder eller søgte/kontaktede i dem bare?  

Anmeld

19. februar 2013

Maja88

Vi gjorde det for 4000 men vi lejede heller ikke lokale

Anmeld

19. februar 2013

Mom2

banana3 skriver:

Ja, vi er lige lidt tidlig ide, men da jeg har et ønske om at Lillemanden bliver døbt i en anden by eg stykke herfra, kræver det at vi siger til i god tid, for ikke at få et nej. I den forbindelse er der jo en masse tanker om dåben. Vi skal leje et forsamlingshus/festlokale. Helst billigt, og vi har nogle forlag på hånden, MEN har i nogen ide til en billig dåb på omkring 40 mennesker, hvor 10 af dem er børn? Vi vil selvfølgelig købe drikkelse i Tyskland! Hvor billigt kunne i gøre det for ? På forhånd tak

Vi holdt barnedåb med 23 personer for 2600.- Vi lavede en buffet med hjemmelavet mad og kage

Anmeld

19. februar 2013

Mom2

Bertris skriver:

- et lille sidespring

Hvordan fik i lov til at leje spejderhytte?  
Kendte i nogen der var spejder eller søgte/kontaktede i dem bare?  

De fleste spejderhytte kan man sagtens leje selmom man ikke har tilknytning til spejderne.

Anmeld

19. februar 2013

Bertris

Christina88 skriver:

De fleste spejderhytte kan man sagtens leje selmom man ikke har tilknytning til spejderne.

når okay  
Tak skal du have, tror jeg da lige vi skal undersøge  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.