Positiv test, hvad nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

702 visninger
11 svar
3 synes godt om
18. februar 2013

Anonym trådstarter

Hvad gjorde i efter i havde testet positivt?
Skal man have det bekræftet hos lægen eller bestiller man bare tid til første undersøgelse? Er lidt i tvivl.
Håber i kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2013

Mettefpigen

Ringe til lægen for at få en bekræftelse og for at se hvor langt du er henne..

Anmeld

18. februar 2013

malliebooh

Anonym skriver:

Skal man have det bekræftet hos lægen eller bestiller man bare tid til første undersøgelse? Er lidt i tvivl.
Håber i kan hjælpe

Jeg ringede til lægen og fik tid til at få det bekræftet (Det bad jeg selv om) , ellers havde jeg bare fået tid til da jeg var 9 uger henne. Men så da jeg kom ind og lægen sagde den var god nok, så snakkede vi lidt frem og tilbage og så fik jeg tid til vandrejournal, blev spurgt om jeg ville have scanninger osv. Tid til scanninger og jordemoder er kommet med posten, det har lægen sørget for. Men ja, det var sådan set bare at ringe til lægen og så skete alt nærmest automatisk derfra

Anmeld

18. februar 2013

LilleMie

Anonym skriver:

Håber i kan hjælpe

Jeg ringede bare til lægen og fortalte, at jeg var blevet gravid og så fik jeg en tid til første undersøgelse, blodprøver og vandrejournal, da jeg var 8-9 uger henne 

Men tror det er forskelligt fra læge til læge, hvad de plejer at gøre, så prøv at ring. Og tillykke med graviditeten 

Anmeld

18. februar 2013

kiwiol

De fleste læger vil først se en når man er omkring 9 uger henne.

Der er ingen grund til at få noget bekræftet hos lægen.. hans test er ikke mere korrekt end dem man selv kan tage.

Så du skal bare bestille tid til første graviditets undersøgelse.

Anmeld

18. februar 2013

MariaKyedDK

Anonym skriver:

Håber i kan hjælpe

Da jeg testede positiv , ringede jeg til lægen og sagde det, og de sagde TILLYKKE, og så fik jeg en tid til første undersøgelse i uge 10+0. og han lavede vandrajournal, og spurgte til kærestens og min egen livstil, så målte han blodtryk og tjekkede Urin

og så et par dage efter kom der brev fra Holbæk sygehus med tider til skanninger efter jeg havde fået taget blodprøver på sygehuset.

Lægen sagde i øvrigt også at de ikke vil '' bekræfte'' graviditeten, for som hun sagde så er testene det samme

Anmeld

18. februar 2013

Victoria2013

Jeg ringede til lægen og fik en tid til bekræftelse ugen efter - da var jeg i uge 5. Så kom jeg til lægen og den var skam god nok... ved samme lejlighed fik jeg en tid til at få lavet vandrejournal et par uger senere

Anmeld

18. februar 2013

Benjamins'mor

Jeg ringede til lægen og fik en tid til at få det bekræftet samme dag jeg testede.

Anmeld

18. februar 2013

ekebiv

Anonym skriver:

Håber i kan hjælpe

Der er ingen grund tilsat "forstyrre"lægen for bekræftelse medmindre du ikke ved hvor langt du er henne i mine 4 graviditeter har jeg først været ved lægen i 10. uge for at få lavet vandrejournal og blodprøver osv. Tillykke med spiren

Anmeld

18. februar 2013

mariesmavse92

Ring som udgangspunkt altid til lægen hvis du er i tvivl

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.