Dagpleje - fejre barnets fødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.169 visninger
6 svar
0 synes godt om
18. februar 2013

Anonym trådstarter

Hvordan fejrer I dagplejebarnets fødselsdag i dagpleje?

Kommer I med en kage og spiser den sammen?

Holder I en fri dag på barnets fødselsdag og fejrer fødselsdagen i familiens skød?

Hvad får Jeres barn i fødseldagsgave fra dagplejer og evt. fra de andre børn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2013

Valle81

Vi har faktisk ikke fejret fødselsdag i dagplejen:0) Vi holder rigelig fødselsdag derhjemme for dem:0)

Vi får heller ikke fødselsdagsgaver af vors dagplejer eller af de andre børn, ville heller aldrig selv give de andre børn gaver.

Jeg har selv været dagplejer, og har aldrig selv givet mine dagpleje børn gaver. Hvis forældrene har villet holde fødselsdag for deres børn i dagplejen, så har de ofte givet noget med, som vi har kunne hygge med til formiddagsmad eller efter frokost. Alt fra boller til kager eller en 1 kr. slikpose:0)

Anmeld

18. februar 2013

Janni.

Sidste år lavede vi små poser med lidt blandet godt i til børnene og begge dp'er. Det er mand og kone som har børnene sammen. Så der skulle selvfølgelig være til dem alle. 

Silas fik en tøj bil fra Cars af dem. Han har aldrig gidet den, men det er vel tanken der tæller 

I år skal de herhjemme. Men det er først i næste måned. 

Anmeld

18. februar 2013

Kløver

Her kommer børnene i dagpleje, og så fejrer de det med sang og de ting forældrene har medbragt, begge år har jeg lavet boller og medbragt frisk frugt og fejret vores søn når han kom hjem

Anmeld

18. februar 2013

Valle81

Der var lige sneget sig et ekstra spg. ind mens jeg svarede.

Nej vi holder ikke fri på barnets fødselsdag, egentlig kun på vores store piges, da det er i vinterferien. Men ellers ikke. Men om aftenen kommer der oftest nogen til spisning og ellers fejres fødselsdagen i førstkomne weekend, hvor familen inviteres på boller, varm kakao og lagkage m.m:0)

Anmeld

18. februar 2013

Frk.S

Da Freja havde fødselsdag (1 år) holdt hende og jeg fri og hyggede. Ved godt hun var ligeglad.... men det var moren ikke - jeg ville da fejre hendes første fødselsdag med hende. 

Da hun så kom i dagpleje igen fejrede de hende. Dp havde inviteret en anden dp med børn på besøg og havde sørget for lidt mad. Jeg havde sendt små muffins med. Hun blev fejret og fik 2 bøger med dyr af Dp... helt perfekt.

Anmeld

18. februar 2013

Svenne

Vi har inviteret dagplejeren og de andre børn herhjem begge år (og selv taget en fridag) - men begge år er det blevet aflyst.
Da han blev 1 år var dagplejeren sygemeldt med en dårlig skulder og da han blev 2 år havde han skoldkopper Så sådan skulle det bare ikke være. I stedet har vi jo så bare selv nydt en fridag og hygget os sammen med ham.

Så har vi i stedet for givet ham "slikposer" (cacao, frugtstænger, lidt chokolade osv.) med til alle en af de efterfølgende dage. Så har dagplejeren selv kunnet bestemme, hvordan hun ville "fejre" det med dem og hvor meget hun vil gøre ud af det. Hun bager kage og laver hygge, ved jeg.

Han har begge år fået gaver af dagplejeren, men ikke de andre børn. Da han blev 1 år fik han en Barcelona-læderbold og til sin 2 års fødselsdag fik han en Duplo gravko.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.