Forældremyndigheds relateret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

492 visninger
6 svar
0 synes godt om
18. februar 2013

bigsis

Hej

Jeg skrev et indlæg igår omkring jeg gerne ville ud at rejse med min lillebror på 5 (til den tid 5,5år - jeg er selv 23), sammen med min bilogiske far hans kone og min lillesøster. Mig og min lillebror har samme mor. Min mor og hans far er også skilt.

Min mor er ok med at han tager med, men hans far er fuldstændig umulig. Vi skal til Spanien, og hans far tænker i Madeleine sagen og jeg skal komme efter jer. Det er ikke lige den helt lykkelige skilsmisse der.
Men hvordan er det i forhold til det når de har fælles forældre myndighed? Har min mor som bopælsforældre mere at skulle have sagt?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2013

Moar2011

bigsis skriver:

Hej

Jeg skrev et indlæg igår omkring jeg gerne ville ud at rejse med min lillebror på 5 (til den tid 5,5år - jeg er selv 23), sammen med min bilogiske far hans kone og min lillesøster. Mig og min lillebror har samme mor. Min mor og hans far er også skilt.

Min mor er ok med at han tager med, men hans far er fuldstændig umulig. Vi skal til Spanien, og hans far tænker i Madeleine sagen og jeg skal komme efter jer. Det er ikke lige den helt lykkelige skilsmisse der.
Men hvordan er det i forhold til det når de har fælles forældre myndighed? Har min mor som bopælsforældre mere at skulle have sagt?? 

nix som regl skal far give samtrygge til at barnet må få lavet et pas - men i nogen tilfælde afgøre SFV det - så ring da til dem og spørg

Anmeld

18. februar 2013

bigsis

Storms-Mor skriver:

nix som regl skal far give samtrygge til at barnet må få lavet et pas - men i nogen tilfælde afgøre SFV det - så ring da til dem og spørg

Vi ringede også, Var nr 6 i kø og så lukkede de Så ville lige hører om nogen herinde kendte til denne problematik. Men hvis nu han har et pas. Hvordan forholder det sig så?

Anmeld

18. februar 2013

Leneur

bigsis skriver:

Vi ringede også, Var nr 6 i kø og så lukkede de Så ville lige hører om nogen herinde kendte til denne problematik. Men hvis nu han har et pas. Hvordan forholder det sig så?

Det ved jeg så ikke, da faren jo allerede har givet samtykke til pas. For hvis det havde været din mor og dig der tog ham med til Spanien, så ville i have kunnet gjort det men når det bare er dig, ved jeg det ikke. Så vidt jeg er orienteret har faren nemlig ikke noget at sige, når han er hos sin mor og omvendt, så må han tage ham med til udlandet når han har samvær.

Anmeld

18. februar 2013

Moar2011

bigsis skriver:

Ja, det ved jeg virkelig ikke - for det jo stadog imod fars ord..

Anmeld

18. februar 2013

IG

At barnet har et pas, er ikke det samme som at andre kan rejse frit med barnet. Fx. mor må kun tage barn med til Norden (mener det er Sverige, Norge og FInland??) uden fars accept - de andre lande skal hun have en aftale med far her om. Med mindre der er aftalt i statsamtet og at det står i deres aftale at begge parter må rejse frist med barnet.

Jeg taler af dårlig erfaring, efter at have rest med et andet barn udenlandsk. Den ene forældre havde givet mig lov til at have barnet med og lavet et dokument herpå, hvor den anden forældre mundligt og pr sms havde accepteret rejsen.
Den anden forældre fik så pludselig et flip, og anmeldte barnet bortført, af mig - til trods for det var en aftalt rejse.

Pas på med at rejse med en andens barn, men mindre du har et dokument med på du må rejse med barnet. Det er ikke spor sjov, hverken for barnet eller en selv.

Jeg har nu lært at den ene forældre kan (i nogle tilfælde) få samtykke til udenlands rejser igennem statsamtet til en trejdepart.

Anmeld

18. februar 2013

foto på lærred

Jeg er slet ikke inde i hvordan du/I står lovmæssigt. Jeg tænker dog, at det lyder til at være en meget delikat sag og måske ender det med at lillebror kommer til at stå i midten. Hvis jeg var dig, ville jeg måske trække mig denne gang og i stedet nyde sommeren med lillebror i Dk, da det lyder som om, at der kunne være drama under opsejling og det jo aldrig har været det som har været din hensigt. Synd for lillebror hvis han ikke kan komme med sydpå, men tænker at det trods alt er bedre at holde freden i familien.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.