HJÆLP!! Supplering - hvordan??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.617 visninger
14 svar
2 synes godt om
18. februar 2013

simone_jacobsen

Hej alle.

Min lille dreng tager ikke nok på og skal derfor suppleres med NAN 1 - men jeg har INGEN idé om, hvordan pokker man gør. Hvor meget skal han have når det kun er supplering osv. Og hvordan skal han så have NAN og hvornår skal han have bryst???

Og det haster lidt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2013

Miin'Baby'Mus

simone_jacobsen skriver:

Hej alle.

Min lille dreng tager ikke nok på og skal derfor suppleres med NAN 1 - men jeg har INGEN idé om, hvordan pokker man gør. Hvor meget skal han have når det kun er supplering osv. Og hvordan skal han så have NAN og hvornår skal han have bryst???

Og det haster lidt

Jeg malkede ud sådan at der var flasker med mm og så supplerede jeg med flasker med mme.

I starten havde jeg ikke så meget mælk så jeg blandede mm og mme, du kan se hvor meget mm du får ud og på mme pakken står der hvor meget baby skal have og spise, så du minusser jo bare mm fra mme og så ved du hvor meget vand din mm skal blandes med og hvor mange skeer NAN1 der skal til.

Håber ikke det lød forvirrende

Anmeld

18. februar 2013

lineog4

Det afhænger lidt af din søn og om han kan veksle mellem flaske og bryst ved hvert måltid. Min søn kunne og derfor valgte jeg at amme først, og når så han ikke gad mere (han havde er tungebånd der gjorde han ikke kunne malke den tykke mælk ordentligt og derfor stillede han jo sådan set bare sin tørst og gad ikke mere når der ikke kom nok), så lavede jeg en flaske han så tog det af han havde behov for. Sådan gjorde jeg i 4 mnd ved alle måltider og gav så op og gik over alene til flaskem også fordi mine bryster var et rent smertehelveðe fordi han suttede forkert.

Nogen børn kan ikke veksle og så må man enten malke ud og have alt på flaske eller skiftes imellem flaskemåltider og ammemåltider.

line

Anmeld

18. februar 2013

simone_jacobsen

Gav ham bryst klokken 9 og klokken 11 og har lige givet ham 125ml mme - det tog ham 7 minutter at spise, så kan da slet ikke have nok mælk i babserne :-(

Anmeld

18. februar 2013

lineog4

I starten kan de altså godt have lidt svært ved at mærke efter om de er mætte når det pludselig strømmer USD af en sutteflaske. Du skal huske at få spurgt sp om grænsen for mme tror det er 1000 ml i døgnet... Jeg tænkte ogs. Han får da intet hos mig når han lige bagefter kunne tage 120 ml, men prøvede gange hvor vi ikke havde en plaske med og han kunne klare sig med amningen, så han fik jo nok en del hos mig alligevel.

gav sp dig ingen råd da I opdagede han ikke tog på. Tænker også du skal vurdere hvor meget vil du kæmpe for amningen, for hvis det er vigtigt så er det jo om at hoppe i seng med ham og bare lade ham sutte et par døgn og gerne uden tøj på så I finder tilbage. De kloge siger så at man får mælk nok igen... Jeg gjorde det ikke pga smerter og pga det måske ikke var så vigtigt for mig så jeg ville kæmpe så hårdt. Har ammet mine to andre børn, men med ham var det bare ikke muligt 

line

Anmeld

18. februar 2013

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)

Hej alle.

Og det haster lidt

Da jeg skulle supplere op (min datter er født 4uger før tid), var det amning først, og så supplering bagefter .. Og mme skulle tvinges i hende, for det bette pus var jo træt efter amning .. Vi supplerede med 20-30 ml de første to uger, pr amning (ca 120-180ml i døgnet) ..

Vi lærte et trick på hospitalet, hvor man lavede synkebevægelser på hagen, stille og roligt, og så røg det ned ..

Om det føltes som et overgreb ? Gu' fanden gjorde det så, men hun tog på .. Efter 14 dage var det slut med supplering, og udelukkende bryst

Edit; vi supplerede ikke op i flaske - men havde færdig blandet mme, som vi hældte i medicinbægere

Anmeld

18. februar 2013

FruK

Hvor gammel er han?

Jeg fik at vide af sp, da min var omkring 3-4 uger, at jeg skulle supplere op, fordi hun ikke havde taget nok på. 

Hun sagde at det var vigtigt at gøre det i forbindelse med amningen, for at holde gang i den. Dvs. jeg skulle amme 10-15 min ved det ene bryst, 10-15 minutter ved det andet bryst og derefter tilbyde hende en flaske med 50 ml mme.

Jeg kunne dog ikke helt få det til at fungere, for inden jeg nåede til flasken, var hun forlængst faldet i søvn. Så nu giver jeg hende bare en flaske med 50-100 ml mme 1-2 gange om dagen, når det føles som om hun har suget hvad hun kan hos mig - så får de lidt ekstra tid til at blive "fyldt op". 

Anmeld

18. februar 2013

Annette A

Altså jeg har altid bare startet med den mindste portion man kan lave og så gradvist trappet det op i takt med barnets behov. Nogen gange er det hele blevet spist og andre gange er der noget tilbage. Har givet bryst inden hver suppelering for at holde mælkeproduktionene igang hos mig selv så godt det nu kan lade sig gøre. Du lærer hurtigt barnets behov af kende ift hvor meget ekstra der skal gives.

Anmeld

18. februar 2013

S.Maria

Hvis det var mig ville jeg lægge ham til ved det ene bryst og når det så er tømt ved det andet. Efter det ville jeg give MME. Måske start med at lave 100ml og så find ud af hvor meget der skal til for at han bliver mæt.

Han tømmer hurtigt en flaske fordi han ikke skal arbejde så meget for at få det ud som ved et bryst.

Du må endelig ikke erstatte et måltid kun med MME for så bliver din mælkeproduktion sat ned, da udbuddet efter mælk bliver mindre. 

Anmeld

18. februar 2013

simone_jacobsen

Snakkede lige med lægen og han syntes, at jeg skal tilbyde brystet og når han så ikke vil tage det mere så tilbyde flasken - små og flere måltider.

Jeg aftale med SP at jeg skulle ligge ham til ofte, det har jeg så gjort i 5 dage - ca hver anden time - og han havde kun taget små 40g på.

Han er i dag i måned og har samlet taget 200 gram på og er vokset 4 cm i længden. Så det er alt alt for lidt han har taget på - tror måske i virkeligheden at jeg har nok med mælk, men det fungere tydeligvis ikke for ham

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.