min datter på 2 bider rigtig meget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

632 visninger
7 svar
0 synes godt om
18. februar 2013

Anonym trådstarter

hej jeg skriver ano da der er familie herinde .

Har en datter på 2 år, og hun har siden december bidt rigtig meget, hver dag nede i vuggestuen, og nu er hun også begyndt på mig og når vi er sammen med familie der har børn og venner der har børn.

det er virkelig fustrerende, og gør mig utrolig ked af det , at hver dag når jeg henter hende at jeg får afvide at min datter har været en møgunge.

kan også mærke med familien at hun efterhånden bliver set lidt sort på , at fx hvis ungerne leger sammen og der er en der græder så er det selvfølgelig min datters skyld, det er helt umuligt at det kunne være en af de andre børn , ( hvilke der nu har været flere situtationer hvor det ikke har været hende der har gjort noget galt)

Det gør ondt i mit moderhjerte, og kan se hun bliver skubbet ud af gruppen/legen.

føler jeg gør hvad jeg kan for at hun ikke skal gøre det , tager altid fat i hende når hun har bidt , siger puha det må man ikke, kan du se ... græder, av ... det vil mor ikke have osv .

men kan mærke meget af det har med at gøre at hun ikke kan finde ud af at sige fra og sige stop..

søger gode råd

er virkelig træt af denne konflikt hver eneste dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2013

MorDk

Vi har haft det helt samme problem som du beskriver. Vi havde ham altid under opsyn når han var med andre børn i familien eller ved bekendte. Mange gange bed han fordi han ikke kunne udtrykke sig anderledes. Hvis han ville kramme og de andre ikke lige ville kramme så blev han fx. frutstreret og bed dem istedet. Han kunne også bide fordi han var så glad. Vi havde mange problemer med det og vi følte også at alle tænkte at det var en "uopdragen" unge vi havde. MEN det er altså ikke unormalt at børn i den alder bider.

Vi fortalte ham at man ikke måtte bide og prøvede at vise ham og hjælpe ham til hvordan man skulle omgåes de andre børn. Det hjalp meget.

Nu han blevet lidt ældre og han bider ikke andre end sin lillesøster. Det er i og for sig også ret slemt... men det er rart han ikke bider andre børn i vuggestuen osv. mere...

Kram til dig!

Anmeld

18. februar 2013

Mumto3

Er der en måde du kan hjælpe hende med at sige fra eller stop på? Så hun kunne undgå at komme derud hvor hun bider? 

Ellers da overses børn have bide-alder, så havde vi nogle puder de måtte bide i. De var SÅ frustrerede at de bare skulle af med det, så i stedet for at bide os andre, fik de lov at bide i en pude. Det fungerede rigtig godt her, selvom der da var mennesker der synes det var mærkeligt at. Ores børn måtte bide 

Anmeld

18. februar 2013

MorDk

De bider ikke for at være onde. Og ikke altid fordi de er sure. Lige fra når de er babyer putter de alt i munden og smager på alt. Når vores dreng skulle kramme os så blev han nogle gange så "glad" at han satte tænderne i os. Ikke for at være ond... men det skete bare i "lykkeros"

Anmeld

19. februar 2013

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

De bider ikke for at være onde. Og ikke altid fordi de er sure. Lige fra når de er babyer putter de alt i munden og smager på alt. Når vores dreng skulle kramme os så blev han nogle gange så "glad" at han satte tænderne i os. Ikke for at være ond... men det skete bare i "lykkeros"

Giver dig ret her, min datter bider oftest når hun ikk kan fonde ud af at sige stop eller gå væk, ofte når andre børn kommer hen for at lege men hvor hun egentlig bare vil lege alene.

Kigger altid efter hende når vi er ude ved familie og venner men sker alligevel syntes jeg :/ i vuggestuen er det jo selvfølgelig sværere :/

Anmeld

19. februar 2013

MorDk

Anonym skriver:

Giver dig ret her, min datter bider oftest når hun ikk kan fonde ud af at sige stop eller gå væk, ofte når andre børn kommer hen for at lege men hvor hun egentlig bare vil lege alene.

Kigger altid efter hende når vi er ude ved familie og venner men sker alligevel syntes jeg :/ i vuggestuen er det jo selvfølgelig sværere :/

Ja man bliver som forældre til et barn der bider meget RIGTIG ked af det... og der er ikke noget værre end når folk siger at man ikke kan finde ud af at opdrage osv. Det er så tarveligt og i mine øjne uvidenhed!

Anmeld

19. februar 2013

AlberteSophie

De bider sommetider fordi de ikke er beviste om ders kroppe. Ja fjollet lyder det, de aner simpelthen ikke hvordan de skal udtrykke sig når de enten er sure, meget sure, glad eller meget glad. 

Du kan fortælle dem en heeel masse, men lige lidt hjælper det. Her hjalp det med blid børnemassage, evt med lidt stille musik. På den vej slapper de 100% af i kroppen og de lærer også når mor trykker der, så mærker jeg det nede på min fod. Eller, det kilder - det får mig til at grine, det dejligt - det får mig til at slappe af. Det gør lidt ondt - det gør mig ked, når mor stopper - bliver jeg sur. Osv når mor kysser - bliver jeg glad.

Håber det giver lidt mening. og de evt ville give pote hos jer

Anmeld

19. februar 2013

norenberg

mine to drenge begyndte at bide men stoppede begge, da deres fætre bed dem tilbage en enkelt gang, så var de kurreret....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.