hjælp til økonomien (tvillinger)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.094 visninger
9 svar
0 synes godt om
17. februar 2013

pcoramt

jubii vi skal være forældre til tvillinger

vi er bare super glade

men men så kommer tankerne om økonomien jo også. så har brug for alle de råd og alt de viden I har

lige lidt bagrundsviden (økonomisk)

manden: 300.000 kr pr år før skat.

Mig: SU + alm. su-lån

vi bor i en 3 vær. lejlighed (rækkehus) til 5800 + forbrug og regner med at få brug for noget størrer. vi har to katte (indendørs)

på forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2013

Mamalou

Hej og tillykke med de to spir

Hvis I er bekymrede for, om økonomien kan bære to bebser, hvorfor så ikke blive boende hvor I bor? Flytning er dyrt, og hvis I bor i en treværelses, så kan I vel lave et børneværelse eller? 

Der er massere af penge at spare ved at købe brugt. Både møbler, barnevogn og tøj. Lad være med at køb alt for meget, men slå koldt vand i blodet og vent og se, hvad I får brug for. Jeg tror mange førstegang forældre kan nikke genkendende til at have købt ting, de ikke har haft et behov for  

Hvor ligger jeres største bekymring i forhold til økonomien?

Vh. Louise

Anmeld

17. februar 2013

pcoramt

Mamalou skriver:

Hej og tillykke med de to spir

Hvis I er bekymrede for, om økonomien kan bære to bebser, hvorfor så ikke blive boende hvor I bor? Flytning er dyrt, og hvis I bor i en treværelses, så kan I vel lave et børneværelse eller? 

Der er massere af penge at spare ved at købe brugt. Både møbler, barnevogn og tøj. Lad være med at køb alt for meget, men slå koldt vand i blodet og vent og se, hvad I får brug for. Jeg tror mange førstegang forældre kan nikke genkendende til at have købt ting, de ikke har haft et behov for  

Hvor ligger jeres største bekymring i forhold til økonomien?

Vh. Louise

Vore kommende børneværelse, er meget lille.. Der er kun lige plads til to senge.. Jeg tænker meget på hvad det koster med to små.. Mad, husholdning osv. Og har ingen ide om hvad jeg kan få i su mm.

Anmeld

17. februar 2013

Silas <3

Kan i så ikke få soveværelse på det der skal være børneværelset eller?

hvor langt er du henne?

Anmeld

17. februar 2013

Lene Unik

Kan godt forstå at det sætter nogle tanker i gang.

Lidt tanker til det du skriver.

- Undersøg hvad du har af mulighed når du er på SU - der er sikkert ikke ekstra når der er tvillinger, men jeg ville alligevel undersøge det.

- Hvis I bor i leje-lejlighed så kan I måske få boligsikring - ved ikke om din mand tjener for meget til det, men det er også værd at undersøge når der bliver 2 ekstra i husstanden

- Husk når du skal til at handle ind til de to små altid at spørge efter tvillingerabat. Mange butikker giver det, der kan være krav til at handle to ens, men mange steder er der en fast rabat at få.

Anmeld

22. maj 2013

DianaRJS

pcoramt skriver:

vi er bare super glade

men men så kommer tankerne om økonomien jo også. så har brug for alle de råd og alt de viden I har

vi bor i en 3 vær. lejlighed (rækkehus) til 5800 + forbrug og regner med at få brug for noget størrer. vi har to katte (indendørs)

på forhånd tak

kender godt den der følelse alt for godt..

dog er jeg dog "lidt" heldig at jeg har de fleste babyting da jeg har 2 små dejlige fyre i forevejen, så der har jeg jo faktisk det meste fra

men vi har gjorde det da vi fandt ud af der var tvillinger at vi satte os ned, og lavede et helt nyt budget med fremtide udgifter, altså dem vi vidste der ville komme.

vi er pt. 2 voksne og 2 børn på 3 og 5 år, og lige nu der bruger vi ca 4500 kr på mad i måneden, men er jo meget indviduelt, kommer an på om man er en af dem der bare ikke gider have rester i 3 dage, eller dem der ikke lige gider smide i fyseren og bare smider ud istedet for, vi gør det at vi laver store potioner og smider i fryseren, og kan man spare rigtigmeget på

men sæt jer ned og lav et års budget, det er den bedste mulighed i har for at få det hele til at løbe rundt

Anmeld

18. juni 2013

1990h

pcoramt skriver:

vi er bare super glade

på forhånd tak

vil lige fortælle at der findes et tillæg til folk der føder flere end 1 barn i samme graviditet hvis ikke du ved det..det kommer kvartalsvis..det kunne måske hjælpe lidt nu du også er på su

Anmeld

18. juni 2013

DianaRJS

1990h skriver:

vil lige fortælle at der findes et tillæg til folk der føder flere end 1 barn i samme graviditet hvis ikke du ved det..det kommer kvartalsvis..det kunne måske hjælpe lidt nu du også er på su

´Se ikke engang det vidste jeg   så tak til dig

og til TS:

du kan se taksterne for det hele her http://www.babyxplore.dk/livet-som-mor/boernepenge.aspx 

Anmeld

18. juni 2013

1990h

DianaRJS skriver:

´Se ikke engang det vidste jeg   så tak til dig

og til TS:

du kan se taksterne for det hele her http://www.babyxplore.dk/livet-som-mor/boernepenge.aspx 

Nåå for faen:p i knew it..og har ikke engang twins ej, faldt over det da jeg skulle se hvad man fik i børneydelse..linker lige til dig..

https://www.borger.dk/Sider/Boernetilskud-flerboer n.aspx?NavigationTaxonomyId=9622b289-c76a-4d7f-8e0 5-b2f6efe8a839

Anmeld

18. juni 2013

gonefishing

pcoramt skriver:

vi er bare super glade

på forhånd tak

Tillykke x2
Det kommer vel meget an på Jeres forbrug og levemåde.

Her har vi:
Manden ca 600.000 pr år
mig ca 150.000 pr år

1 barn på 2.5 og barn nr 2 til september

vi har 2 guldfisk
en husleje på 8500 alt inkl. på 74kvm (i kbh)
Flytter til rækkehus d. 1 /7 til 9500 alt inkl, og så sparer vi 1000 kr pr m på instutition. (kommune lidt udenfor kbh)

Vi har kun råd til ferier fordi vi valgte både med første barn og her med andet barn, at købe brugt.
du ved: enten en barnevogn til 8000 kr eller en brugt til 1500kr + 2 uger i sommerhus med legeland. osv.

Mit råd er at arve så meget tøj som muligt, købe brugt - tingene vare alligevel ikke så lang tid, og så længe børnene er små er de ligeglade.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.