Det var så i dag Mathilde skulle til sin nye tandlæge.. Der var tre andre børn også.. Der blev leget og sunget og så kom bamse i stolen... Bagefter skulle de enkeltvis ind og have børstet tænder med en dame og så ind i stolen til en anden..
Mathilde var først inde og få børstet tænder og hun fik meget ros og tandlægen mente at det så ud til at vi gjorde det rigtigt...
Men så inde ved hende den anden gik hun da godt nok i panik.. Tandlægen prøvede ellers ihærdigt, men uden resultat, så det endte med at bamse måtte en tur mere i stolen, men Mathilde så til på afstand........
Tandlægen spurgte om Mathilde var ørebarn, da dette godt kunne have indvirkning på om de kan lide tændlæger... NEJ..
om hun var bange for læger osv?... NEJ...
Om hun havde haft en dårlig oplevelse? og det eneste jeg kunne sige var at hun havde været til tandlæge i Videbæk og så smilede tandlægen til mig og vi viste hvad det drejede sig om.. Ikke at Mathilde har haft en dårlig oplevelse her i byen, men de har bare ry for at være hårde og gøre børnene utrygge..
Men enden blev af at Mathilde vil blive kaldt til tandlæge igen efter ferien og vil fortsat skulle gå hos hende tandlægen indtil hun er tryg ved situationen, hvorefter hun vil komme ind til en anden... Så hende jeg har kaldt for tandlæge er nok blot klinikass....
Men alt i alt synes jeg at det gik godt og var næsten klar over at hun ikke ville i stolen..
Anmeld