Tandlægen..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

360 visninger
7 svar
0 synes godt om
19. juni 2009

Stumpen

Det var så i dag Mathilde skulle til sin nye tandlæge.. Der var tre andre børn også.. Der blev leget og sunget og så kom bamse i stolen... Bagefter skulle de enkeltvis ind og have børstet tænder med en dame og så ind i stolen til en anden..

Mathilde var først inde og få børstet tænder og hun fik meget ros og tandlægen mente at det så ud til at vi gjorde det rigtigt...

Men så inde ved hende den anden gik hun da godt nok i panik.. Tandlægen prøvede ellers ihærdigt, men uden resultat, så det endte med at bamse måtte en tur mere i stolen, men Mathilde så til på afstand........

Tandlægen spurgte om Mathilde var ørebarn, da dette godt kunne have indvirkning på om de kan lide tændlæger... NEJ..
om hun var bange for læger osv?... NEJ...
Om hun havde haft en dårlig oplevelse? og det eneste jeg kunne sige var at hun havde været til tandlæge i Videbæk og så smilede tandlægen til mig og vi viste hvad det drejede sig om.. Ikke at Mathilde har haft en dårlig oplevelse her i byen, men de har bare ry for at være hårde og gøre børnene utrygge..

Men enden blev af at Mathilde vil blive kaldt til tandlæge igen efter ferien og vil fortsat skulle gå hos hende tandlægen indtil hun er tryg ved situationen, hvorefter hun vil komme ind til en anden... Så hende jeg har kaldt for tandlæge er nok blot klinikass....

Men alt i alt synes jeg at det gik godt og var næsten klar over at hun ikke ville i stolen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2009

Munder

Andrea har endnu ikke været til tandlægen, vi går spændt og venter på indkaldelse.

Hun er ellers vild med tandlæger, vi leger det tit, men lad os nu se, hvordan hun reagerer, når hun prøver den virkelige.

Anmeld

20. juni 2009

lonemus

Stefanie skal til tandlægen her den 29. juni...det er jeg vildt spændt på .) For sidste år, hvor hun blot var inde og se tandlægen og stolen mv., var hun absolut ikke samarbejdsvillig....er heller ikke sikker på hun er så vild med det denne gang, da hun hader at få børstet tænder.....men nu må vi se....lillebror skal samme dag til sit første besøg, så måske går det

Anmeld

21. juni 2009

st

Madsen har nu heller ikke været afsted endnu. Jeg tænker på hver uge, at jeg skal have fundet ud af hvor og hvornår.

st

Anmeld

22. juni 2009

Charlie

Hej Anja,
sikke da noget, at Mathilde har været hos en tandlæge, som hart gjort hende utryg
Hehe, kunne det tænkes, at noget af personalet er tandplejere?
Nu er jeg jo selv tandplejer, og jeg ved, at der ikke er ret mange, der ved, hvad det er for noget  Vi bliver tit forvekslet med enten tandlægen eller klinikassistenten. Men vi er altså hverken det ene eller det andet

Marcus har ikke været til tandlæge endnu. Det tror jeg først, de kommer, når de starter i skole hernede. Men jeg er nu ikke bange for, at der er noget med hans tænder, Det kan jeg jo selv tjekke  Men til tandlæge skal han naturligvis, når tiden kommer til det.

Jeg håber, Mathilde bliver glad for hende den nye

Knus Dorthe

Anmeld

22. juni 2009

Stumpen

Charlie1980 skriver:

Hej Anja,
sikke da noget, at Mathilde har været hos en tandlæge, som hart gjort hende utryg
Hehe, kunne det tænkes, at noget af personalet er tandplejere?
Nu er jeg jo selv tandplejer, og jeg ved, at der ikke er ret mange, der ved, hvad det er for noget  Vi bliver tit forvekslet med enten tandlægen eller klinikassistenten. Men vi er altså hverken det ene eller det andet

Marcus har ikke været til tandlæge endnu. Det tror jeg først, de kommer, når de starter i skole hernede. Men jeg er nu ikke bange for, at der er noget med hans tænder, Det kan jeg jo selv tjekke  Men til tandlæge skal han naturligvis, når tiden kommer til det.

Jeg håber, Mathilde bliver glad for hende den nye

Knus Dorthe

Det kan da godt være at det var en tandplejer som kiggede på hende, jeg er ikke så meget inde i det.. Opholder mig helst ikke sådanne steder

Sært som kommunerne gør det forskelligt -Mathilde blev kaldt til tandlæge første gang da hun var 1 år eller 1½..

Anmeld

24. juni 2009

Charlie

Stumpen skriver:

Sært som kommunerne gør det forskelligt -Mathilde blev kaldt til tandlæge første gang da hun var 1 år eller 1½..

Hej igen

Nu skal du jo lige huske, at vi ikke bor i DK, men i Luxembourg, så det er derfor, der er denne forskel

Kram Dorthe

Anmeld

24. juni 2009

Stumpen

Charlie1980 skriver:

Hej igen

Nu skal du jo lige huske, at vi ikke bor i DK, men i Luxembourg, så det er derfor, der er denne forskel

Kram Dorthe

Husker jeg skam, men selv nogen af tøzerne fra dk har jo ikke været til tandlæge med deres børn endnu...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.