Sidder virkelig i et dilemma lige nu... Vi tog for ca. 1½ måned siden, juniorsengen i brug og vi har, ifølge mig, givet den alt for mange chancer til at Silas skulle vænne sig til den...
Silas har slet ikke kunne falde til i den store seng, han er faldet ud af den mange gange, har lagt sig til at sove på gulvet, istedet for i sengen og hvad der før (i tremmeseng) tog ca. 15 minutter højst (putning), tog mellem 1 eller 2 timer, HVER aften og sådan har det kørt de sidste 1½ måned.... Virkelig stressende for faren, Silas og mor.. Jeg har dog ikke været så meget med til putningen, fordi jeg har bækkenløsning...
Nu har vi så, her til aften, rykket tremmesengen tilbage, for jeg er simpelthen overbevist om at Silas ikke finder tryghed i juniorsengen i og med at han er faldet ud mange gange og det med at han istedet for at lægge sig i sengen, har taget hans dyne og pude og lagt sig på gulvet istedet... Men nu kommer jeg i tvivl, for ja, det er jo endnu en omvæltning for ham nu at skulle tilbage i "baby"sengen og jeg er bange for at han vil tage det som et nederlag... Men jeg vil jo bare gerne have at han er tryg i hans seng igen og at han kan falde i søvn af sig selv igen...
Han har ALTID været super nem at putte, virkelig altid, han har altid bare fundet sig til rette og lagt sig selv til at sove, uden at mor og far skulle stå hos ham i mere end et par minutter (Måske ti minutter højst, nogle gange) Og sådan vil jeg gerne have at det skal være igen - tror i at vi kan få det tilbage???
Lige nu er far stadig igang med at putte, ½ time nu....
Og det virker ikke som om han er ved at give op endnu (Altså Silas) og ja, han er nu her rigtig god til at hoppe ud af den tremmeseng desværre, så derfor står far ved døren og bliver ved med at sige at Silas skal gå ind og putte i sengen igen og at han skal sove... "Godnat skat, du skal sove nu"
Puha... Hjælp mig lige her tøser.....