Hej Anja
Forstår dit problem..
Jeg er selv gravid og min mand og jeg er begyndt at snakke om hvem der skal være gudmor og fadder til vores barn.. Så føler med dig..
Udfra det du skriver, så lyder det i mine ører som om at din søster gerne vil være gudmor, men ikke er klar over hvilke ansvar og hvilken betydning det er... Hvad ligger hun i det? Er det bare fordi hun føler sig snydt fra sidste gang?
Kan kun snakke udfra mig selv og min mand, men hos os er det vigtig at den der bliver gudmor har interesse i barnet og vil støtte og hjælpe mit barn resten af livet. Det betyder selvfølgelig ikke at hun skal komme rendende hver dag, men at hun på en eller anden må er den ekstra hånd (håber du forstår hvad jeg mener)
Jeg er selv gudmor til min niece og fadder til 2 andre børn og jeg kan kun sige at jeg er nøje udvalgt af de forældre.. I alle tilfælde gjorde deres forældre meget ud af hvorfor de lige havde valgt mig til at være deres barn ekstra fundament..
Når det gælder sin familie er det altid svært og ingen har lyst til at sårer nogle, MEN så er det man skal huske at ens børn er det vigtigste og hvad ville være godt for dem.
Det lyder udfra det du skrive ikke rigtig til at din søster og hendes kærste gør en indsats i at være sammen med jer (måske er jeg hård, men sådan lyder det) så måske skulle du spørger dig selv hvorfor så vælge hende som gudmor..
Måske i kunne vælge et godt vennepar? alså hvor kvinder eks. blev gudmor og manden en af fadderene...
Det er en af de overvejelser vi for eks. går med.. Min svigermor så nemlig gerne at det blev min mands bror og hans kone.. Men der har vi snakket om hvad hjælper det, når vi aldrig er sammen med dem.. Til gengæld har vi et vennepar, som vi tager på ferie med, ser jævnligt (det vil sige 1 om ugen) taler meget i telefon med osv.. For os er de mere et oplagt emne for de viser en interesse i os og vores kommende barn.. Vi er faktisk begge fadder til deres dreng og har fået at vide af dem at vi var mere et oplagt valgt end deres familie...
Så for at opsummere, så synes jeg at du skal lytte til din mand og dit hjerte og så vælge hvem du virkeligt gerne vil have og ikke af pligt, bare fordi der er nogle der føler sig snydt..
Mvh
Anmeld