Kan jeg det? Videregående uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.045 visninger
9 svar
1 synes godt om
14. februar 2013

Anonym trådstarter

JEG ER GRAVID!!!!

Efter lang tids kamp! endelig!

MEN når lykken kommer, kommer der også mange tanker, jeg går på socialrådgiveruddannelsen og jeg går så fra til sommer, (termin start okt), og holder så hele barslen, MEN jeg starter så op direkte i praktik, (der er kun 1 praktikperiode på uddannelsen på 6 mdr),

kan jeg godt det?

Altså, tænker være væk et år også gå direkte i praktik?

Skal selvfølgelig nok afsløre mig selv, når tiden kommer

Shhhh, hvis nogen ved hvem jeg er

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2013

louisevl

Ja det vil jeg da mene du sagtens kan Hvorfor skulle der være nógle problemer med det?

Jeg er ved at læse til pædagog og jeg blev også gravid under uddannelsen. Jeg valgte at holde et års barsel og startede direkte op i praktik og dette var der ikke nogle problemer i

Anmeld

14. februar 2013

Anonym trådstarter

louisevl skriver:

Ja det vil jeg da mene du sagtens kan Hvorfor skulle der være nógle problemer med det?

Jeg er ved at læse til pædagog og jeg blev også gravid under uddannelsen. Jeg valgte at holde et års barsel og startede direkte op i praktik og dette var der ikke nogle problemer i

Dejligt, tænkte bare at være væk i et år og med min skrumpehjerne, er der fare for jeg glemmer ALT også direkte i praktik uden nogen form for teori

Men så burde vi også kunne, tak

Anmeld

14. februar 2013

louisevl

Anonym skriver:

Dejligt, tænkte bare at være væk i et år og med min skrumpehjerne, er der fare for jeg glemmer ALT også direkte i praktik uden nogen form for teori

Altså man glemmer da også mange ting i løbet af sin barsel, men de dukker lige så stille op igen når man starter

Og det kan I da sagtens

Og stort tillykke med graviditeten

Anmeld

14. februar 2013

Anonym trådstarter

louisevl skriver:

Altså man glemmer da også mange ting i løbet af sin barsel, men de dukker lige så stille op igen når man starter

Og det kan I da sagtens

Og stort tillykke med graviditeten

Det lyder godt, af frygt for ammehjerne og skrumpehoved

Mange tak, og mange tak for svar

Anmeld

14. februar 2013

A&F

Tillykke med gravidteten .

Jeg er også socialrådgiver studerende på 5. semester nu. Jeg holdte 1 års barsel, og endte direkte ud i praktik på 4. semester da jeg kom tilbage. Havde troet, at jeg ville have glemt alt, men slet ikke. Det gik meget godt. Det var selvfølgelig hårdt med 37 timer i ugen, men det vænnede jeg mig til. Så du skal da nok klare det

Anmeld

14. februar 2013

Anonym trådstarter

A&F skriver:

Tillykke med gravidteten .

Jeg er også socialrådgiver studerende på 5. semester nu. Jeg holdte 1 års barsel, og endte direkte ud i praktik på 4. semester da jeg kom tilbage. Havde troet, at jeg ville have glemt alt, men slet ikke. Det gik meget godt. Det var selvfølgelig hårdt med 37 timer i ugen, men det vænnede jeg mig til. Så du skal da nok klare det

Perfekt, 1000 tak

Endnu et spørgsmål dukker op, er jeg automatisk meldt ind til opstart efter 1 års barsel? Og dermed "sikret" plads på holdet?

Eller skal jeg søge ind helt på ny?

Overvejer nemli lidt at skifte uddannelsessted, da de snakker om at flytte skolen ned i byen og så får jeg bare tidspress (har 60 km hver vej i forvejen)

Anmeld

14. februar 2013

serinasmor

Anonym skriver:

jeg ville nok overveje at læse op i den sidste måneds barsel - så du er lidt inde i stoffet igen .... men det er bestemt også muligt - det er jo typisk der man laver indkøring til dp/vs ... Jeg gik i øvrigt direkte fra barsel og til eksamen

Anmeld

15. februar 2013

A&F

Anonym skriver:

Perfekt, 1000 tak

Endnu et spørgsmål dukker op, er jeg automatisk meldt ind til opstart efter 1 års barsel? Og dermed "sikret" plads på holdet?

Eller skal jeg søge ind helt på ny?

Overvejer nemli lidt at skifte uddannelsessted, da de snakker om at flytte skolen ned i byen og så får jeg bare tidspress (har 60 km hver vej i forvejen)

Ja jeg regner med, at du automatisk bliver meldt ind på 4.semester til den tid. Snak evt. med din studievejleder/koordinator. Men dvs at du skal skifte uddannelses sted inden barsel eller?

Anmeld

16. februar 2013

Asta&Alfred

Anonym skriver:

Det skal du ikke være bekymret for. Man lærer rigtig mange gode teorier på uddannelsen, men når man kommer ud på en given arbejdsplads om det så er i praktik eller som nyansat, vil tiden i starten gå med at komme ind i de arbejdsgange, som der er det givne sted.

Jeg er selv uddannet på en uddannelse med praktik forløb, og vil ikke mene, at det betyder noget om du kommer direkte fra skolen over i et praktikforløb eller kommer tilbage fra barsel:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.