Kvote 2 eller kvote 1?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.439 visninger
10 svar
2 synes godt om
14. februar 2013

Anonym trådstarter

Godaften

Jeg har lige et spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe mig med.

Jeg skal skifte uddannelse, og skal jo derfor søge om optagelse på en ny. Men er i tvivl om, om jeg skal søge kvote 2 eller kvote 1.

Jeg synes ikke jeg har noget jeg kan vedlægge ved en kvote 2 ansøgning.
Jeg har en hhx ungsdomsuddannelse, og derefter startede jeg direkte på en videregående uddannelse, som jeg nu har gået på i halvandet år.

Hvad tror I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2013

Miss Church

Anonym skriver:

Godaften

Jeg har lige et spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe mig med.

Jeg skal skifte uddannelse, og skal jo derfor søge om optagelse på en ny. Men er i tvivl om, om jeg skal søge kvote 2 eller kvote 1.

Jeg synes ikke jeg har noget jeg kan vedlægge ved en kvote 2 ansøgning.
Jeg har en hhx ungsdomsuddannelse, og derefter startede jeg direkte på en videregående uddannelse, som jeg nu har gået på i halvandet år.

Hvad tror I?

Hvis jeg skulle søge ind på en uddannelse igen, ville jeg klart sende en kvote 2 ansøgning. Der er så mange der søger ind over alt, så man kan ligeså godt helgradere sig Og hvis man har gennemsnittet til det, kommer man jo alligevel ind på kvote 1. 

I en kvote 2, skal du jo også skrive en ansøgning, som hvis det var et job du søgte. Altså om hvorfor du gerne vil ind på studiet og lidt om dig selv + udtalelser som du evt. har fra jobs og sådan  

Anmeld

14. februar 2013

Anonym trådstarter

Miss Church skriver:

Hvis jeg skulle søge ind på en uddannelse igen, ville jeg klart sende en kvote 2 ansøgning. Der er så mange der søger ind over alt, så man kan ligeså godt helgradere sig Og hvis man har gennemsnittet til det, kommer man jo alligevel ind på kvote 1. 

I en kvote 2, skal du jo også skrive en ansøgning, som hvis det var et job du søgte. Altså om hvorfor du gerne vil ind på studiet og lidt om dig selv + udtalelser som du evt. har fra jobs og sådan  

Okay, tak for svar

Så må jeg nok hellere søge på kvote 2. Ulempen er bare, at jeg står lidt og vakler mellem 2 uddannelser, så synes det er meget tidligt jeg skal tage beslutningen, når det er kvote 2. Men må jo bare vælge

Jeg har aldrig fået en udtalelse fra job. Har ikke haft noget job siden jeg startede på videregående uddannelse. Så synes det ville være mærkeligt at kontakte min gamle arbejdsplads efter så lang tid, for at få en udtalelse. Men må forsøge at "sælge" mig selv uden

Anmeld

14. februar 2013

Miss Church

Anonym skriver:

Okay, tak for svar

Så må jeg nok hellere søge på kvote 2. Ulempen er bare, at jeg står lidt og vakler mellem 2 uddannelser, så synes det er meget tidligt jeg skal tage beslutningen, når det er kvote 2. Men må jo bare vælge

Jeg har aldrig fået en udtalelse fra job. Har ikke haft noget job siden jeg startede på videregående uddannelse. Så synes det ville være mærkeligt at kontakte min gamle arbejdsplads efter så lang tid, for at få en udtalelse. Men må forsøge at "sælge" mig selv uden

Ja det er jo så lige det. Men du kan jo godt søge ind på begge uddannelser. Du har jo ret til at springe fra, hvis du fortryder  

Nej så må du sælge dig selv i din ansøgning Men jeg mener at man kan finde et sted på nettet, hvor der står beskrevet hvad der er godt at have med i sådan en ansøgning. 

Anmeld

14. februar 2013

Anonym trådstarter

Miss Church skriver:

Ja det er jo så lige det. Men du kan jo godt søge ind på begge uddannelser. Du har jo ret til at springe fra, hvis du fortryder  

Nej så må du sælge dig selv i din ansøgning Men jeg mener at man kan finde et sted på nettet, hvor der står beskrevet hvad der er godt at have med i sådan en ansøgning. 

Ja så kan jeg jo ligeså godt søge begge dele. Så kan jeg jo bruge lidt længere tid på at bestemme mig

Jeg må lige se om jeg kan finde det på nettet, tusind tak

Anmeld

14. februar 2013

Miss Church

Anonym skriver:

Ja så kan jeg jo ligeså godt søge begge dele. Så kan jeg jo bruge lidt længere tid på at bestemme mig

Jeg må lige se om jeg kan finde det på nettet, tusind tak

Det var så lidt

Held og lykke med det hele  

Anmeld

14. februar 2013

Anonym trådstarter

Miss Church skriver:

Det var så lidt

Held og lykke med det hele  

Tusind tak

Anmeld

14. februar 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Søger man ikke kun via kvote 2 hvis man ikke har et adgangsgivende eksamensgennemsnit? Sådan har jeg altid forstået det. 

Anmeld

14. februar 2013

Miss Kat

Jeg troede, kvoter var blevet afskaffet for flere år siden?  Er det kommet tilbage eller har jeg misforstået noget?

Anmeld

14. februar 2013

Tranebaer

mor:) skriver:

Søger man ikke kun via kvote 2 hvis man ikke har et adgangsgivende eksamensgennemsnit? Sådan har jeg altid forstået det. 

Når man søger kvote 2 søger man automatisk også kvote 1 Man kan jo aldrig vide om man har et adgangsgivende gennemsnit. man kan kun regne med det- baseret på de seneste års gennemsnit Og så er det jo smart at være godt dækket ind med en god kvote 2-ansøgning for en sikkerheds skyld..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.