Endnu et spørgsmål :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

446 visninger
9 svar
0 synes godt om
14. februar 2013

livhemdrup

go aften

endnu et spørgsmål fra mig om amning er så meget i tvivl om det. 

Baby er 11 dage gammel. Vågner selv hver tredje time og viser tegn på sult. Spiser mellem 9 og 11 min i gennemsnit slipper så babs og sover tungt igen. Har prøvet at skifte for at vække ham og få ham til at spise mere men han vil slet ik ha mere. 

Betyder det at han bliver mæt nok af de minutter? Og hvis man ingen mælk havde ville baby vel slippe brystet og være konstant ulykkelig grundet sult ville det ik ? Det fordi de steder man læser står der at baby skal spise mindst 30 minutter men det kan jeg altså slet ik få ham til. Og er bange for han så ik får nok. Men hvis han ik fik nok ville jeg vel ik ha en rolig søn som sover fint og er vågen og ligger og kigger stille og roligt. Er bare så bange for at gøre noget forkert. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2013

FruK

Så længe han siger til, har våde bleer og virker veltilpas skal du ikke være bekymret.

Nogle spiser hurtigt, andre langsomt. Min spiser heller ikke ret længe, ofte kun 5minutter - hun er 6 uger nu - men er glad og vokser fint.

Anmeld

14. februar 2013

Miss Kat

Jeg har ikke selv nogen erfaring på området endnu, men har læst i flere debatter herinde at det vist svinger rigtig meget. At nogle børn bliver hurtigt mætte. Men jeg forstår godt din bekymring.

Nå, kan ikke give dig noget svar, men opper i hvert fald lige dit spørgsmål.

Anmeld

14. februar 2013

Merii

Kan godt forstå din bekymring, men jeg synes da min søn var nyfødt tog det minimum 1 time nogen gange mere at spise, nu tager det ca. 5-10 minutter.Måske suger han rigtig godt?Du kan evt ringe til sundhedsplejerske for at få ham vejet, hvis han ikke har taget på så bliver han jo ikke mæt.Hilsen merii

Anmeld

14. februar 2013

Nemesis

3 timers interval er helt normalt når bebs ikke er ældre :-) det lyder som om du gør alt perfekt, og har en glad og mæt baby.

:-)

Anmeld

14. februar 2013

L&V

livhemdrup skriver:

go aften

endnu et spørgsmål fra mig om amning er så meget i tvivl om det. 

Baby er 11 dage gammel. Vågner selv hver tredje time og viser tegn på sult. Spiser mellem 9 og 11 min i gennemsnit slipper så babs og sover tungt igen. Har prøvet at skifte for at vække ham og få ham til at spise mere men han vil slet ik ha mere. 

Betyder det at han bliver mæt nok af de minutter? Og hvis man ingen mælk havde ville baby vel slippe brystet og være konstant ulykkelig grundet sult ville det ik ? Det fordi de steder man læser står der at baby skal spise mindst 30 minutter men det kan jeg altså slet ik få ham til. Og er bange for han så ik får nok. Men hvis han ik fik nok ville jeg vel ik ha en rolig søn som sover fint og er vågen og ligger og kigger stille og roligt. Er bare så bange for at gøre noget forkert. 

Hvis han ellers tager på som han skal og virker tilpas så er der ingen problemer

Anmeld

14. februar 2013

livhemdrup

Han blev født sidste mandag og vejede da 2840 og i mandags en uge gammel vejede han 2900 sp og egen læge sagde begge at det var en super flot vægt. Så han tager på syns bare ik det er meget på en uge. Men selvfølgelig taber de sig os i starten. 

Må ha fat i sp så hun kan komme og veje ham. Men har mange bleer i løbet af dagen både med det ene og det andet. 

Så må bare stole på at han får det han skal. Havde da været nemmere om msn ku se hvor meget de spiste som på en flaske :-)

Anmeld

14. februar 2013

Maja88

Her spiste hun i max 10min

Anmeld

14. februar 2013

Maja88

Her spiste hun i max 10min

Anmeld

14. februar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Lyder til at du gør det helt perfekt!! 

Her spiste thea mellem 10-20 min højest. Nogle er bare turbo spiser.

Da vi var indlagt med thea, fik vi også at vide at babyer, spiser alt det de har brug for, indenfor de første 20 min, og at alt derefter bare er " hygge" vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.