Jeg vil også lige skrive hej herinde.
Jeg har 3 skønne børn, og de to af dem er født for tidligt. Stine er født i uge 31+3, hun vejede 1490g og var 40 cm. Det er efterhånden 17 år siden, og den helt korte historie er, at Stine har det utrolig godt i dag. Simon er født i uge 35+3, han vejede 2300 g og var 48 cm. Simon bliver 11 år om 2 uger. Han har lidt udfordringer, vi ved jo ikke om det er pga for tidlig fødsel, men han er en glad og skøn dreng, der socialt fungerer rigtig godt, det er for mig det vigtigste.
Mon ikke jeg kommer til at fortælle mere om det på et tidspunkt - det tror jeg bestemt.
I 2000 (slut 1999 var det måske) læste jeg en artikel i Vores Børn, om en hjemmeside, som en far til et for tidligt født bar havde lavet, og her var der forskellige beretninger. På det tidspunkt kendte jeg intet til for tidligt fødte. Stine var 4 år, og klarede sig ok, der var forskelligt vi undrede os over, men hun afveg ikke så meget fra "normalen" at vi var meget bekymrede. Men det var helt utroligt pludselig at læse alle de beretninger. Specielt omkring tiden på hospitalet, men også om børnene. Det var nærmest en åbenbaring at læse så mange beskrive alt det jeg følte den gang, og som beskrev børn der lignede Stine så meget. På et tidspunkt blev der på hjemmesiden søgt hjælpere til at starte en forening op, og da jeg var arbejdsløs på det tidspunkt meldte jeg mig. Jeg blev valgt ind i bestyrelsen til Dansk Præmatur Forening, og var aktiv i bestyrelsen i en del år.
Efterfølgende er jeg også begyndt at holde foredrag om for tidligt fødte børn og deres forældre, og vores firma tager også udgangspunkt i interessen for for tidligt fødte børn.
Nå - dt var en start - mere følger - og spørg endelig ind hvis der er noget I gerne vil vide.
Lene
Anmeld