uddannelsevalg ( beslutte mig er ikke lige nemt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

612 visninger
3 svar
0 synes godt om
14. februar 2013

Anonym trådstarter

jeg skal have mig en uddannelse og skal starte her til aug.. det er der bestemt, da jeg har beslutede mig, for jeg vil vidre med livet..

men problemet er at jeg skal have fundet ud af en uddannelse som jeg gerne vil starte på, meget snart. inden den her månede er omme!

jeg har det bare meget svært med at beslutte mig for det. jeg er ikke særlig god til det faglig (opgaver) sorn som mametik,engelsk) så jeg overvejer om det skal væreer en uddannelse med mindst muligt fagligt.

self har jeg lidt ideer til uddannelsevalg,men ved bare ikke!!

læse til? enten....

hvad har i valgt med mest fagligt eller ??

pædagog!

mad (køkken/kantine osv...)

gartner

social og omsogshjælper

blomstehandler ( kunne det ikke blive til pga en hf)

det skal såå lige siges at jeg har kun min 9klasse skolegang....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2013

Rsa

jeg skal have mig en uddannelse og skal starte her til aug.. det er der bestemt, da jeg har beslutede mig, for jeg vil vidre med livet..

men problemet er at jeg skal have fundet ud af en uddannelse som jeg gerne vil starte på, meget snart. inden den her månede er omme!

jeg har det bare meget svært med at beslutte mig for det. jeg er ikke særlig god til det faglig (opgaver) sorn som mametik,engelsk) så jeg overvejer om det skal væreer en uddannelse med mindst muligt fagligt.

læse til? enten....

pædagog!

gartner

social og omsogshjælper

Af de overvejelser du fremlægger i dit indlæg, er pædagoguddannelsen den med mest faglighed, da det jo er en bachelor uddannelse og man kommer ud med bachelorgrad og mulighed for at læse videre og tage et kandidatur + uddannelsen kræver en hf eller at du harblok kvote 2 point.

Ved at du kan komme ind på sosu hjælper kun med 9.klasse og vil gætte på at det er det samme med gardner og kantine

Anmeld

14. februar 2013

Rsa

Dobbelt

Anmeld

14. februar 2013

Giraffen

Anonym skriver:

læse til? enten....

pædagog!

gartner

social og omsogshjælper

jeg tror du kan få stor gavn af en hf i første omgang, jeg tror hvertfald du har næsten 0% chance for fx at komme ind på pædagog uden noget skoleerfaring, kender selv en der er igang med at søge anden gang og har taget flere hf-fag (end hun havde i forvejen) for at højne chancen

Men uddannelse er SÅ meget mere end matematik og engelsk. det bedste er at vælge ud fra interesse - søg evt rundt på ug.dk ud fra jobstillinger du synes er interessante så kan du se hvad det kræver af uddannelse for at opnå de kompetencer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.