Nedfrysning af modermælk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.019 visninger
6 svar
3 synes godt om
14. februar 2013

FamilenStorm

Hej Piger...

Hvor længe er det at modermælk kan holde sig i fryseren? Syntes jeg har hørt/læst 6 mdr, men nu da jeg ville til at købe ekstra flaske til min brystpumpe på babysams hjemmeside, skriver det at det kun kan holde sig i 3 uger i fryseren? Så nu blev jeg i tvivl?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2013

Nemesis

Rigets mælkecentral oplyser at det kan holde sig 6 mdr. Det er også hvad jeg selv har fået af vide.

Anmeld

14. februar 2013

christina92

FamilenStorm skriver:

Hej Piger...

Hvor længe er det at modermælk kan holde sig i fryseren? Syntes jeg har hørt/læst 6 mdr, men nu da jeg ville til at købe ekstra flaske til min brystpumpe på babysams hjemmeside, skriver det at det kun kan holde sig i 3 uger i fryseren? Så nu blev jeg i tvivl?

Jeg mener altså også det er 6 mdr.

Købte du ekstra flasker til at fryse ned i?? Kan nemlig anbefale at fryse ned i poser i stedet. Det er noget nemmere at have i fryseren og synes mælken tøer hurtigere op  Plus du ikke behøver ekstra flasker end dem bebse spiser af.

Anmeld

14. februar 2013

FamilenStorm

christina92 skriver:

Jeg mener altså også det er 6 mdr.

Købte du ekstra flasker til at fryse ned i?? Kan nemlig anbefale at fryse ned i poser i stedet. Det er noget nemmere at have i fryseren og synes mælken tøer hurtigere op  Plus du ikke behøver ekstra flasker end dem bebse spiser af.

Mange tak for svar

Kan man bruge almindelig fryseposer? Ville nemlig købe ekstra flasker men ja de fylder godt, og er egentlig kun til den ene gang..

Anmeld

14. februar 2013

FamilenStorm

Nemesis skriver:

Rigets mælkecentral oplyser at det kan holde sig 6 mdr. Det er også hvad jeg selv har fået af vide.

Super, Har nemlig en flaske fra januar, så var lige i tvivl om den så ikke kunne bruges

Anmeld

14. februar 2013

christina92

FamilenStorm skriver:

Mange tak for svar

Kan man bruge almindelig fryseposer? Ville nemlig købe ekstra flasker men ja de fylder godt, og er egentlig kun til den ene gang..

Jeg bruger bare alm. fryseposer ja  og det fungere super!

Udenpå skriver jeg hvor mange ML og dato

Anmeld

14. februar 2013

FamilenStorm

christina92 skriver:

Jeg bruger bare alm. fryseposer ja  og det fungere super!

Udenpå skriver jeg hvor mange ML og dato

Jamen så er det da det jeg gør Tusind tak for det råd.. Så slipper jeg for alle de flasker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.