spørgsmål om p-piller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

569 visninger
8 svar
0 synes godt om
13. februar 2013

Princesspigen

jeg har været på p-pillerne Yasmin fra jeg va 15 år til jeg starte projekt baby her for 1½ år siden (er nu 23 år)

men ide min amning nu er ved at stoppe (desværre) af forskellige årsager, er jeg blevet enige med min læge om at starte op på p-piller igen, dog et andet og bedere mærke  

har min lille kærligheds trold men der må gerne gå et par år før den næste

mit spørgsmål er nu: nu jeg starter op på pillerne, skal jeg så bruge ekstra beskyttelse (gummi) den første uge jeg tager pillerne ? den første måned ? eller behøver jeg det slet ikke... ? ? ?

det skal lige siges at jeg endnu ikke har fået min menstration for første gang efter fødslen i oktober men alligevel har lavet en aftale med lægen om at starte på pillerne  

håber der sidder nogle kloge kvinder der ude der kan hjælpe mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Tror der er forskellig regler, ved de forskellige mærker, så jeg ville helt sikkert snakke med lægen om det! 

Går det ellers godt med den bette?? Vh stine

Anmeld

13. februar 2013

Kløver

Anbefaler klart cilest, var som prøve i en pause fra cilest på yasmin og fik en masse bivirkninger, humørændrimger var en af de store. Aldrig haft problemer med cilest og ville vælge dem igen hvis jeg skulle have p-piller igen. Jeg ville nok bruge kondom den 1 mdr for at være sikker, men går også med livrem og seler spørg evt lægen, noget med at starter man rigtigt op, på 1 mensdag er de sikre efter 1 uge men kan ikke huske det

Anmeld

15. februar 2013

Princesspigen

StineW79 skriver:

Tror der er forskellig regler, ved de forskellige mærker, så jeg ville helt sikkert snakke med lægen om det! 

Går det ellers godt med den bette?? Vh stine

ja gør det.. vi har lige været syge og hun var indlagt da hun var blevet smittet med en RS virus.. men vi er ved at være raske og hun er ved at være smittefri

Anmeld

15. februar 2013

B&J

jeg ville nok bruge gummi de første par uger bare for at være sikker det gjorde vi nemlig, og det med at starte op på p-piller uden sin mens det troede jeg slet ikke man kunne hihihihi ved sin mens så bare hvornår den skal komme eller ikke komme??? ja undskyld jeg spør det vil da være dejligt at vide

men så længe du ikke har fået din mens inu kan du jo heller ikke blive gravid

Anmeld

15. februar 2013

Princesspigen

B&J skriver:

jeg ville nok bruge gummi de første par uger bare for at være sikker det gjorde vi nemlig, og det med at starte op på p-piller uden sin mens det troede jeg slet ikke man kunne hihihihi ved sin mens så bare hvornår den skal komme eller ikke komme??? ja undskyld jeg spør det vil da være dejligt at vide

men så længe du ikke har fået din mens inu kan du jo heller ikke blive gravid

jo jeg kan lige precis godt blive gravid.. det er normalt man ikke får mens når man ammer men man kan alligevel godt blive gravid..  

man spiser jo piller i 21 dage ogholder så 7 dages pause, i den pause kommer ens mens så og så kommer man lige å stille ind i en normal rytme

Anmeld

15. februar 2013

B&J

Princesspigen skriver:

jo jeg kan lige precis godt blive gravid.. det er normalt man ikke får mens når man ammer men man kan alligevel godt blive gravid..  

man spiser jo piller i 21 dage ogholder så 7 dages pause, i den pause kommer ens mens så og så kommer man lige å stille ind i en normal rytme

Okay ej hvor vildt, jeg troede faktisk ikke man kunne blive gravid når man ikke havde sin mens, men jeg ammede heller ikke men tak for en god viden

Anmeld

15. februar 2013

Princesspigen

B&J skriver:

Okay ej hvor vildt, jeg troede faktisk ikke man kunne blive gravid når man ikke havde sin mens, men jeg ammede heller ikke men tak for en god viden

så blev du lidt klogere idag

men jo og mange tror ikke man kan blive gravid når man ammer netop fordi man ikke får mens hvilke er en MEGET stor fejl og derfor os kommer en den uønskede graviditeter af den grund  

Anmeld

15. februar 2013

B&J

Princesspigen skriver:

så blev du lidt klogere idag

men jo og mange tror ikke man kan blive gravid når man ammer netop fordi man ikke får mens hvilke er en MEGET stor fejl og derfor os kommer en den uønskede graviditeter af den grund  

ja nemlig og det er jo ikke vildt smart... og dejligt med en ny viden det kan man aldrig få for meget af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.