hvornår kan en hunhund blive gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.137 visninger
7 svar
1 synes godt om
13. februar 2013

anna111

Profilbillede for anna111
min mor har en hunhund på 8mdr der er kommet i løbetid og jeg har en hanhund på 3år og de to har lejet sammen siden de fik hende og de er bedste venner. ...men.... Nu hvor hun er i løbe tid vil han jo pare og det må han ikke for hun må ikke blive gravid før hun bliver 2år...
Så mit spørgsmål lyder kan hun stadig blive gravid når hun ikke er i løbetid mere? Er det kun når hun er i løbe tid eller kan hun det hele tiden....

Håber der sidder nogle kloge hoveder der ude ville da syntes det var synd vis de nu ikke kan leje mere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2013

Karla

Anna111 skriver:

min mor har en hunhund på 8mdr der er kommet i løbetid og jeg har en hanhund på 3år og de to har lejet sammen siden de fik hende og de er bedste venner. ...men.... Nu hvor hun er i løbe tid vil han jo pare og det må han ikke for hun må ikke blive gravid før hun bliver 2år...
Så mit spørgsmål lyder kan hun stadig blive gravid når hun ikke er i løbetid mere? Er det kun når hun er i løbe tid eller kan hun det hele tiden....

Håber der sidder nogle kloge hoveder der ude ville da syntes det var synd vis de nu ikke kan leje mere

Hunhunden kan kun blive parret når den er i løbetid. I skal bare være helt sikre på, at løbetiden er ovre, før de begynder at lege sammen igen. Fik at vide ved dyrlægen at der mindst skulle gå en måned, fra hunhunden begyndte at bløde, til det var ovre

Anmeld

13. februar 2013

anna111

Karla skriver:

Hunhunden kan kun blive parret når den er i løbetid. I skal bare være helt sikre på, at løbetiden er ovre, før de begynder at lege sammen igen. Fik at vide ved dyrlægen at der mindst skulle gå en måned, fra hunhunden begyndte at bløde, til det var ovre

okay tak for svar hun har ca blødt i 14dage nu så må de bare vente 3uger med at være sammen

Anmeld

13. februar 2013

come2

Anna111 skriver:

Hold dem fra hinanden en måned. når blødningen stilner af er hunden højløbsk - så luk dem ikke sammen selvom blødningen bliver svagere. Vent en måned for at være helt sikker!

Anmeld

13. februar 2013

blomst84

tæven er i løbetid i 21 dage... Men hun er kun villig i et par dage... Omkring dag 10.... Og hun vil slet ikke tillade en hanhund at springe på hende derudover... Der vil dog være rigtig synd for hannen at skulle "lege" med en tæve der lige har været i løbetid, for han vil slet ikke kunne koncentrere om andet end at lugte og slikke tæven bagi... 

Anmeld

13. februar 2013

anna111

come2 skriver:

Hold dem fra hinanden en måned. når blødningen stilner af er hunden højløbsk - så luk dem ikke sammen selvom blødningen bliver svagere. Vent en måned for at være helt sikker!

Tak for svar vil jeg gøre så min hund er osse bare total skør det begynder at blive ret iarterene

Anmeld

13. februar 2013

anna111

blomst84 skriver:

tæven er i løbetid i 21 dage... Men hun er kun villig i et par dage... Omkring dag 10.... Og hun vil slet ikke tillade en hanhund at springe på hende derudover... Der vil dog være rigtig synd for hannen at skulle "lege" med en tæve der lige har været i løbetid, for han vil slet ikke kunne koncentrere om andet end at lugte og slikke tæven bagi... 

Ja det er synd han snuser og slikker hele tiden og prøver på at pare og hun sætter sig ned og gemmer sig over ved min mors ben for hun gider ikke.. Så holder dem hver for sig for det er synd for dem begge

Anmeld

13. februar 2013

Karla

blomst84 skriver:

Så har vi godt nok en meget underlig hunhund hun er i løbetid nu, og har den sidste uge været noget så irriterende. Hun kravler ovenpå vores to hanhunde konstant, og lægger hele tiden op til dem. Selvom de begge er kastreret.
Er normalen godt nok at de kun er villige i et par dage?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.