gravid med cyste på æggestok, andre der har prøvet det???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.580 visninger
8 svar
0 synes godt om
13. februar 2013

Anonym trådstarter

Havde desværre en SA i 7 uge primo januar 2013.

efter næste æggeløsning fik jeg smerter og disse er fortsat.

Graviditettesten var positiv primo februar 2013, men har været på sygehuset til en scaning grundet mine smerter som fortsat er konstante (dog uden jeg er ved at dø)

Lægen sagde denne graviditet ikke hvade noget med  min SA i januar, da der var taget blodprøver frem til hcg var under 1

Lægen mente ikke det var en graviditet udenfor livmoderen, da han kunne se en blommesæk i livmoderen, han mente derfor det var en cyste på omkring 1 cm og at man ikke kunne se fosteret i livmoderen endnu fordi jeg ikke er så langt henne. Men han kunne ikke give nogen garantier.

skal til scannnig igen om 10 dage, men ville høre om andre herinde har prøvet noget ligende og om cysten forsvandt på et senere tidspunkt i graviditeteten, om det betød noget osv...

hilsen en "forsigtig" gravid med nr 3 og termin til oktober

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2013

barelillemig

má jeg godt lige spørge hvad er det for en pine du har ?

Anmeld

13. februar 2013

Anonym trådstarter

Heidihe skriver:

má jeg godt lige spørge hvad er det for en pine du har ?

Ja selvfølgelig

Det er underlivssmerter / smerter ved æggestokkene mest venstre side.

Anmeld

13. februar 2013

KittyCatta

Jeg har haft indtil flere cyster på begge æggestokke, men det er vandcyster og ganske ufarligt. Det er først når de springer, at man kan se dem på scanninger. Det gør så hamrende vanvittigt ondt. Jeg blev indlagt flere gange, da de troede at det var blindtarmsbetændelse.

Umiddelbart tror jeg ikke at du skal være bekymret. 

Anmeld

13. februar 2013

Bom

Det har jeg haft..
Jeg fik smerter som dig i starten af graviditeten, blev scannet og man fandt denne cyste, som de til og starte med troede var en tvilling udenfor livmoderen, dette troede de da den voksede.. Men omkring uge 15-18 stykker holdte den op med at vokse, og blev mindre, samtidig forsvandt mine smerter..
Jeg fuldførte en normal graviditet med barnet i livmoderen, og da han blev forløst ved akut kejsersnit, så de cysten, som så viste sig og være en almindelig vand cyste, så da hun alligevel var derinde, valgte hun og springe den..

Idag 2 1/2 uge efter fødsel mærker jeg ikke noget til det..

Anmeld

13. februar 2013

Anonym trådstarter

KittyCatta skriver:

Jeg har haft indtil flere cyster på begge æggestokke, men det er vandcyster og ganske ufarligt. Det er først når de springer, at man kan se dem på scanninger. Det gør så hamrende vanvittigt ondt. Jeg blev indlagt flere gange, da de troede at det var blindtarmsbetændelse.

Umiddelbart tror jeg ikke at du skal være bekymret. 

tak for dit svar, jeg krydser fingre for at det "bare" er en ufarlig vandcyste...

min cyste er dog ikke sprunget, men var tydelig på scanningen (indvendig scanning) og lægen kunnne også mærke den fordi den ligger å tæt på min livmoder.

Har  konstante smerter, (som dog er til at leve med pt.)

Jeg satser på den forsvinder

endnu engang tak for dit svar

Anmeld

13. februar 2013

Anonym trådstarter

Bom skriver:

Det har jeg haft..
Jeg fik smerter som dig i starten af graviditeten, blev scannet og man fandt denne cyste, som de til og starte med troede var en tvilling udenfor livmoderen, dette troede de da den voksede.. Men omkring uge 15-18 stykker holdte den op med at vokse, og blev mindre, samtidig forsvandt mine smerter..
Jeg fuldførte en normal graviditet med barnet i livmoderen, og da han blev forløst ved akut kejsersnit, så de cysten, som så viste sig og være en almindelig vand cyste, så da hun alligevel var derinde, valgte hun og springe den..

Idag 2 1/2 uge efter fødsel mærker jeg ikke noget til det..

tusind tak for din "historie" jeg håber også min bliver lige så positiv.

Lægen mente umiddelbart ikke det var en tvilling, da mit HCG var fint/højt men for at sikre sig skal jeg scannes igen efter 10 dage.

til gengæld mente han ikke jeg vr så langt henne som jeg selv har regnet frem til, men det må tiden vise, bare den lille forbliver og har det godt derinde.

endnu engang tak for dit svar, det beroliger mig en smule mit i alle mine tanker

Anmeld

13. februar 2013

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

tusind tak for din "historie" jeg håber også min bliver lige så positiv.

Lægen mente umiddelbart ikke det var en tvilling, da mit HCG var fint/højt men for at sikre sig skal jeg scannes igen efter 10 dage.

til gengæld mente han ikke jeg vr så langt henne som jeg selv har regnet frem til, men det må tiden vise, bare den lille forbliver og har det godt derinde.

endnu engang tak for dit svar, det beroliger mig en smule mit i alle mine tanker

og forresten stort tillykke med din søn

Anmeld

14. februar 2013

Anonym trådstarter

Andre som også har været gravid med en eller flere cysster på æggestokken???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.