Så gik jeg ind i uge 40...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

679 visninger
10 svar
0 synes godt om
19. juni 2009

Stumpen

Uha, det er da egentlig lidt skræmmende

Skal da vist snart til at have skruet tankerne over på fødsel og have pakket en bette taske med det nødvendige i...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2009

3rollinger

Uha, det er da egentlig lidt skræmmende

Skal da vist snart til at have skruet tankerne over på fødsel og have pakket en bette taske med det nødvendige i...

Jeg maa indroemme at jeg er dybt misundelig. Jeg er altid misundelig paa kvinder der kan foede naarsomhelst.

Jeg er ikke skidevild med at vaere gravid, det er bare 9 noedvendige maaneder man maa gaa igennem, men jeg elsker de sidste uger naar miraklet kan ske hvornaar det skal vaere og jeg elsker at foede.

Men jeg haaber at bebsen paent venter med sin ankomst til det passer ind i jeres planer

Knus

Trine i Torrejón, hvor de siger det bliver 36º idag    (svedigt lidende ikon)

Anmeld

19. juni 2009

Heidi.

Hvor er det dog gået hurtigt.. Tror stadig på at du føder den 21

Anmeld

19. juni 2009

Stumpen

Altså jeg har det sådan lidt hmmmmm mht. at skulle føde... Frygter det lidt (måske meget), men glæder mig og til at prøve igen, men det jeg glæder mig allermest til er at få babyen op på maven for første gang, det var da bare så ubeskriveligt  

Det værste der kunne ske var at jeg skulle have aks og endte i fuld narkose, så der går nogle timer inden jeg ser babyen.. Godt nok ved jeg at Karsten vil være der, men jeg ville virkelig føle at jeg gik glip af noget.. For det første øjeblik med mathilde vil jeg aldrig glemme

Der er ikke rigtig tegn på noget som helst -udover at jeg er blevet noget øm dernede -især hvis jeg skal ud og ind af bilen, rejse mig fra sofaen eller vende mig i sengen.. Men om det har nogen form for betydning eller min krop bare er ved at være træt, det ved jeg ikke..

Men jeg kan sige dig Trine, at jeg faktisk misunder dig at du skal igennem det hele nu, for selvom jeg glæder mig til at møde mit barn, så kommer jeg da til at savne dens møffen rundt derind...

Anmeld

20. juni 2009

3rollinger

Stumpen skriver:

Altså jeg har det sådan lidt hmmmmm mht. at skulle føde... Frygter det lidt (måske meget), men glæder mig og til at prøve igen, men det jeg glæder mig allermest til er at få babyen op på maven for første gang, det var da bare så ubeskriveligt  

Det værste der kunne ske var at jeg skulle have aks og endte i fuld narkose, så der går nogle timer inden jeg ser babyen.. Godt nok ved jeg at Karsten vil være der, men jeg ville virkelig føle at jeg gik glip af noget.. For det første øjeblik med mathilde vil jeg aldrig glemme

Der er ikke rigtig tegn på noget som helst -udover at jeg er blevet noget øm dernede -især hvis jeg skal ud og ind af bilen, rejse mig fra sofaen eller vende mig i sengen.. Men om det har nogen form for betydning eller min krop bare er ved at være træt, det ved jeg ikke..

Men jeg kan sige dig Trine, at jeg faktisk misunder dig at du skal igennem det hele nu, for selvom jeg glæder mig til at møde mit barn, så kommer jeg da til at savne dens møffen rundt derind...

Jeg lagde jo ud med at faa Laura med AKS og under fuld narkose. Og selvom det ikke er noget der har givet mig traumer, depressioner eller andet, saa synes jeg helt klart ogsaa jeg blev snydt for mit datters foerste oejeblik i denne verden. Hun kom ud til Khike og de laerte hinanden at kende den foerste time indtil jeg blev koert ind til dem.

Daniel var en helt normal foedsel og det var meget stoerre at faa lov at ligge med den lille dreng paa brystet og vaere der fra 1. sekund.

Hovedsagen er dog at babyen kommer ud og har det godt. Saa er alt andet sekundaert.

Knus
Trine

Anmeld

20. juni 2009

Stumpen

Trine Spanien skriver:

Jeg lagde jo ud med at faa Laura med AKS og under fuld narkose. Og selvom det ikke er noget der har givet mig traumer, depressioner eller andet, saa synes jeg helt klart ogsaa jeg blev snydt for mit datters foerste oejeblik i denne verden. Hun kom ud til Khike og de laerte hinanden at kende den foerste time indtil jeg blev koert ind til dem.

Daniel var en helt normal foedsel og det var meget stoerre at faa lov at ligge med den lille dreng paa brystet og vaere der fra 1. sekund.

Hovedsagen er dog at babyen kommer ud og har det godt. Saa er alt andet sekundaert.

Knus
Trine

Jamen det giver jeg dig da fuldstændig ret i.. Men nu har jeg jo i 9 mdr. glædet mig til det første møde, da det står som noget helt specielt for mig og så ville det være træls at skulle i fuld narkose.. Men skulle det ende med det, jamen så er der jo en grund til det..

Anmeld

20. juni 2009

3rollinger

Stumpen skriver:

Jamen det giver jeg dig da fuldstændig ret i.. Men nu har jeg jo i 9 mdr. glædet mig til det første møde, da det står som noget helt specielt for mig og så ville det være træls at skulle i fuld narkose.. Men skulle det ende med det, jamen så er der jo en grund til det..

Fuldkommen enig

Anmeld

22. juni 2009

Charlie

Hej Anja,
ja, det må da være lidt specielt at gå ind i uge 40, for er det jo altså lige oppe over, men uden at der er sket noget. Jeg har ikke prøvet det selv, da Marcus valgte at komme lige da jeg var gået ind i uge 37, så jeg prøvede ikke den der venten, jeg har hørt, man kommer ind i, når man går over tid. Men jeg håber lidt, jeg kommer til at gå over tid denne gang
Jeg kan godt forstå, du helst ikke vil have AKS, sådan har jeg det også. Jeg ville også føle mig totalt snydt for mit barns indtræden i denne verden. Men er det nødvendigt, så er det jo bare sådan, det er...

Jeg håber lidt at kunne komme til at føde i vand denne gang. Min gyn nævnte det selv som en mulighed, sidst jeg var der. Det har altid været min store drøm at få lov til det

Knus Dorthe

Anmeld

22. juni 2009

Stumpen

Charlie1980 skriver:

Hej Anja,
ja, det må da være lidt specielt at gå ind i uge 40, for er det jo altså lige oppe over, men uden at der er sket noget. Jeg har ikke prøvet det selv, da Marcus valgte at komme lige da jeg var gået ind i uge 37, så jeg prøvede ikke den der venten, jeg har hørt, man kommer ind i, når man går over tid. Men jeg håber lidt, jeg kommer til at gå over tid denne gang
Jeg kan godt forstå, du helst ikke vil have AKS, sådan har jeg det også. Jeg ville også føle mig totalt snydt for mit barns indtræden i denne verden. Men er det nødvendigt, så er det jo bare sådan, det er...

Jeg håber lidt at kunne komme til at føde i vand denne gang. Min gyn nævnte det selv som en mulighed, sidst jeg var der. Det har altid været min store drøm at få lov til det

Knus Dorthe

Med Mathilde var det ikke spor sjovt at gå over, for vi havde jo gået i 40 uger og regnet med at når de var gået jamen så kom baby.... NOT....

Men denne gang både pga. vi fra start har været indstillet på at jeg nok gik over og pga. flyt, så håber jeg at gå blot en uge over, for så passer det hele

Synes du ikke også at denne graviditet er noget helt andet end det første (ukendte)??

Sjovt du siger det om vand, det var nemlig det jeg vill emed Mathilde, men da dagen oprandt havde jeg glemt alt om det..
Men ser faktisk herinde at mange skriver at det er behageligt at føde i stående stilling, det må da bare være hårdt at skulle stå oprejst/holde sig selv oppe... -men det kommer self. an på hvor hård ens fødsel er

Anmeld

24. juni 2009

Charlie

Hej Anja,
jo for søren! Jeg synes det er meget meget anderledes at være gravid her 2. gang! Det er som om, jeg slet ikke kan følge med. Jeg synes tiden løber afsted, hvorimod sidste gang, gik jeg bare spændt og ventede, og syntes ikke helt, at tiden gå hurtigt nok
Og som du selv skriver, så var det meget ukendt første gang. Man vidste ikke rigtigt, hvad der ventede en. Jeg kan huske med Marcus, at jeg havde mange lyserøde forventninger til det at blive mor. De lyserøde forventninger har jeg ikke denne gang. Det er nogle mere realistiske forventninger. Jeg glæder mig lige så meget, men følelsen er helt klart anderledes. Hvordan oplever du det?

Tjah, jeg skal selvf. ikke kunne sige, om jeg vil glemme det, når vi kommer så langt. Men jeg håber lidt, at det kan lade sig gøre  Jeg har nemlig opgså hørt, at det skulle være super behangeligt. Jeg har også hørt, at det skulle være med blidt for baby at komme ud i verden på den måde.
Jeg grinede dog lidt, da jeg så Tues reaktion på det. Han så HELT forskrækket ud og sagde: "I VAND!!!" Jamen er det ikke farligt?!" Jeg tror, han var bange for, at baby kan drukne, hihi. Men som jeg sagde til ham, så ligger baby jo altså i vand nu  Hjemme hos os, er det det farmand, der er "hønemor" hihi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.