Hvor meget fornemmer en kat?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2013

grinny

Dot D skriver:

Nu skriver du, at det var en nem operation, så du skal ikke tage det, jeg skriver nært

Man siger faktisk, at katte kan mærke, hvis nogen ligger for døden. Vi så det hos mine forældres kat, den var/er min fars kat med alt, hvad det gælder. Men lige da min mor fik det rigtigt dårligt og var på det sidste, veg han ikke fra hendes side - kun for at tisse, han spiste næsten ikke, mens hun lå dér.

Den aften hvor hun så døde om natten, havde han ligget ved hende tæt, indtil lidt tid før. Det er vildt, at de kan mærke det

Jeg har også hørt om det samme fænomen på plejehjem, hvor der er blevet sagt: Nå, nu dør "fru Madsen" snart, for katten gik ind til hende

Haha, nej regner ikke lige med at jeg skal dø 

Fik "bare" fjernet galdeblæren ved kikkertoperation så det er jo ingen ting i forhold til så mange andre operationer 

Men historien er alligevel lidt vild, lidt skræmmende på en måde, ikke fordi jeg tror jeg skal dø, men mere fordi jeg sidder og tænker om katte har den 6 sans som mennesker i flere generationer har jagtet  Det er altså lidt skræmmende at de kan mærke "et eller andet" 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2013

Peanut

grinny skriver:

Man siger jo at en kat kan fornemme når en kvinde er gravid, men kan de fornemme andet?

Vi har en hunkat, som alle dage har været meget glad for mig. Hun kommer fra et hjem hvor hun er blevet slået og var heldig hvis hun fik mad, og derfor har hun fra vi fik hende været meget knyttet til mig og kun mig.

Jeg blev opereret i onsdags og efter jeg kom hjem fra sygehuset har hun været over mig konstant. Går jeg på toilettet sidder hun er piver uden for døren, går jeg i køkkenet, soveværelset eller andet følger hun med og sidder og venter i døren.

Ligger jeg på sofaen hopper hun op og ligger sig i min arm. Vil hankatten putte smider hun ham væk

I går sad kæresten i sofaen sammen med mig, der hvor hun plejer at ligge. Hun sad i den anden ende af sofaen og stirrede på ham HELE TIDEN, indtil han rejste sig og så lagde hun sig med det samme ved siden af mig!

Som sagt er jeg den hun er mest tryg ved, men hun har aldrig været så meget over mig som hun er nu. Normalt plejer det at være "nu skal vi sove"-putte - men det er konstant, hele tiden. Og ærligt, jeg er ved at blive skør over at have kat hos mig konstant   

Ja det er jeg sikker på de kan 

De få gange hvor jeg har været monster syg, har mine katte også værnet ekstra om mig. 

Jeg havde faktisk en hunkat engang, der opførte sig 100% ligesom du beskriver. Altså med at følge med mig osv. Og det var fordi hun skulle føde. 

Det var om aftenen, så jeg satte hendes fødekasse ved siden af min seng. Men neeej nej, det var ikke godt nok, så kom hun sgu op i sengen til mig  Så jeg endte med at tilbringe natten på gulvet, med en hånd inde i fødekassen hos hende, ellers blev hun ved med at lægge sig ud og tættere på mig 

Anmeld

13. februar 2013

grinny

Peanut skriver:

Ja det er jeg sikker på de kan 

De få gange hvor jeg har været monster syg, har mine katte også værnet ekstra om mig. 

Jeg havde faktisk en hunkat engang, der opførte sig 100% ligesom du beskriver. Altså med at følge med mig osv. Og det var fordi hun skulle føde. 

Det var om aftenen, så jeg satte hendes fødekasse ved siden af min seng. Men neeej nej, det var ikke godt nok, så kom hun sgu op i sengen til mig  Så jeg endte med at tilbringe natten på gulvet, med en hånd inde i fødekassen hos hende, ellers blev hun ved med at lægge sig ud og tættere på mig 

Årh hvor sødt (og garanteret mega irriterende ) at hun havde brug for dig. Hendes "mor" skulle da være med til det hele

Men nu kan min så ikke være gravid, så det kan ikke være derfor. Tror også bare hun passer på mig fordi hun ved jeg er syg  

Anmeld

13. februar 2013

Silas <3

Dot D skriver:

Nu skriver du, at det var en nem operation, så du skal ikke tage det, jeg skriver nært

Man siger faktisk, at katte kan mærke, hvis nogen ligger for døden. Vi så det hos mine forældres kat, den var/er min fars kat med alt, hvad det gælder. Men lige da min mor fik det rigtigt dårligt og var på det sidste, veg han ikke fra hendes side - kun for at tisse, han spiste næsten ikke, mens hun lå dér.

Den aften hvor hun så døde om natten, havde han ligget ved hende tæt, indtil lidt tid før. Det er vildt, at de kan mærke det

Jeg har også hørt om det samme fænomen på plejehjem, hvor der er blevet sagt: Nå, nu dør "fru Madsen" snart, for katten gik ind til hende

FUCK HVOR SPOOKY 

Anmeld

13. februar 2013

Dot D

Silas <3 skriver:

FUCK HVOR SPOOKY 

Ja ikke?

Men jeg har hørt om mange katte, der kan mærke, når deres ejer har det skidt det er lidt vildt

Anmeld

13. februar 2013

Silas <3

Dot D skriver:

Ja ikke?

Men jeg har hørt om mange katte, der kan mærke, når deres ejer har det skidt det er lidt vildt

SHIT MAN!!!! 

Anmeld

13. februar 2013

Miss Kat

Det er jeg ikke et sekund i tvivl om at de kan!! At nogle katte så nok er temmelig ligeglade, er en anden sag.

Jeg har selv et par katte, som registrerer den slags. For et par år siden, var jeg meget ked af det og lå i sengen med lukket dør til soveværelset, men min ene hankat sad og miavede uden for døren, og da jeg ikke åbnede den, sprang han til sidst op på dørhåndtaget og åbnede døren, for at komme ind til mig. Det har han aldrig gjort hverken før eller siden.

Min ene hunkat, hankattens mor, registrerer i dén grad menneskefølelser. Hun kan mærke, hvis vi har ondt, psykisk eller fysisk. Da jeg aborterede sidste forår, veg hun ikke fra min side. Jeg vågnede om natten og havde voldsomme smerter og gik ned på badeværelset, men måtte ikke lukke døren for hende. Hun er normalt en meget stille kat, som aldrig miaver, men hun rendte mig i hælene eller sad udenfor døren og miavede højlydt, og det var faktisk hende, der hoppede op til min mand og vækkede ham ved at miave ham ind i ansigtet, eftersom jeg selv var listet ned på badeværelset. I de timer aborten stod på og jeg var i rendyrket vehelvede, var hun ekstremt overbeskyttende. Det var virkelig en meget besynderlig oplevelse og en reaktion, man vel mere ville have tillagt en hund. Jeg er spændt på at se, hvordan/om hun reagerer, når jeg skal føde til maj.

Sidst vi havde besøg af min bror, havde han voldsomme kærestesorger, og hun veg ikke fra hans side. Han var så rørt.

At du godt kan blive irriteret over det, fordi det varer ved og hun vel nærmest virker jaloux, kan jeg så også godt forstå. 

I øvrigt:  for at have taget en tidligere mishandlet kat ind. 

Anmeld

13. februar 2013

Roselil

Profilbillede for Roselil
grinny skriver:

Man siger jo at en kat kan fornemme når en kvinde er gravid, men kan de fornemme andet?

Vi har en hunkat, som alle dage har været meget glad for mig. Hun kommer fra et hjem hvor hun er blevet slået og var heldig hvis hun fik mad, og derfor har hun fra vi fik hende været meget knyttet til mig og kun mig.

Jeg blev opereret i onsdags og efter jeg kom hjem fra sygehuset har hun været over mig konstant. Går jeg på toilettet sidder hun er piver uden for døren, går jeg i køkkenet, soveværelset eller andet følger hun med og sidder og venter i døren.

Ligger jeg på sofaen hopper hun op og ligger sig i min arm. Vil hankatten putte smider hun ham væk

I går sad kæresten i sofaen sammen med mig, der hvor hun plejer at ligge. Hun sad i den anden ende af sofaen og stirrede på ham HELE TIDEN, indtil han rejste sig og så lagde hun sig med det samme ved siden af mig!

Som sagt er jeg den hun er mest tryg ved, men hun har aldrig været så meget over mig som hun er nu. Normalt plejer det at være "nu skal vi sove"-putte - men det er konstant, hele tiden. Og ærligt, jeg er ved at blive skør over at have kat hos mig konstant   

Tror het sikkert de kan fornemme meget

Da min mors eksmand havde fået en firedobbelt bypassoperation da begyndte deres kat at lægge sig på hans brystkasse, lige ovenpå aret. Der lå den så og spant en 20 min. tid hver dag i flere år efter. Den havde aldrig ligget på hans bryst tidligere allerhøjest ligget på skødet.

Han mente at den healede ham..

Anmeld

13. februar 2013

booster_88

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at katte og generelt dyr kan mærke rigtig rigtig mange ting. Som dig havde vi også en kat som var blevet mishandlet, og hun havde altid været fars kat, men da jeg blev gravid så hang hun på mig, lige så snart jeg lagde mig, så var hun der, i sær lige op til fødslen der vimsede hun om mine fødder

Da jeg havde født blev hun til fars katte pige igen . Vi måtte desværre give hende væk, for da dean blev ældre trak hun sig ind i sig selv igen, fordi dean kravlede rundt, og det ville vi ikke byde hende, så hun kom ned til en som tager sig af mishandlede og sensitive dyr

Anmeld

13. februar 2013

Team Putte

grinny skriver:

Ja katte kan helt sikkert fornemme meget.. min kat er oz for mig og når jeg er syg opdager han det først.. jeg har bøvlet med blærebetændelse i et par måneder og når jeg gik og tænkte om den nu var gal igen så kunne jeg aflæse katten med 100% nøjagtighed.. tager han meget på vej og puttes meget uanset hvor jeg er så er den gal  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.