Fødselsforberedelse på Riget, hvornår bør man deltage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.630 visninger
6 svar
4 synes godt om
12. februar 2013

MissMona

Jeg er førstegangsfødende og skal føde på rigshospitalet. Jeg er sat til d. 13 Juni 2013.

Rigets fødselsforberedelse foregår i 3 moduler af 1½ times varighed hver.

1 modul: Omhandler tiden efter fødselen

2. modul: Omhandler selve fødselen A-Z

3. modul: Omhandler smertelindring under fødselen

..... Mit spørgsmål til jer der har været afsted:

Hvornår ville være mest hensigtsmæssigt at deltage i modulerne? Man kan selv vælge datoer og der er 3-5 datoer fordelt ud på hver måned man kan vælge imellem så jeg kan selv bestemme det. Men hvad vil være mest hensigtsmæssigt? Hvad gjorde I?

På forhånd tak for svarene,

Mvh MissMona

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2013

M (:

MissMona skriver:

Jeg er førstegangsfødende og skal føde på rigshospitalet. Jeg er sat til d. 13 Juni 2013.

Rigets fødselsforberedelse foregår i 3 moduler af 1½ times varighed hver.

1 modul: Omhandler tiden efter fødselen

2. modul: Omhandler selve fødselen A-Z

3. modul: Omhandler smertelindring under fødselen

..... Mit spørgsmål til jer der har været afsted:

Hvornår ville være mest hensigtsmæssigt at deltage i modulerne? Man kan selv vælge datoer og der er 3-5 datoer fordelt ud på hver måned man kan vælge imellem så jeg kan selv bestemme det. Men hvad vil være mest hensigtsmæssigt? Hvad gjorde I?

På forhånd tak for svarene,

Mvh MissMona

I Randers anbefaler de, at man begynder til fødselsforberedelse, når man er 32+ (:

Anmeld

13. februar 2013

MissMona

M (: skriver:

I Randers anbefaler de, at man begynder til fødselsforberedelse, når man er 32+ (:

Tak for svar.

...Så ikke tidligere end uge 32 er så min rettesnor i den ene ende. Men hvad med det sidste modul, det der handler om smertelindring? Det skal vel ikke heller ikke tages for sent, i tilfælde af at man føder før tid?

Nogen der kan huske hvornår de gik til sidste modul?

På forhånd tak,

Mvh

MissMona

Anmeld

13. februar 2013

Kay

i herlev har de også tre moduler... og der anbefaler de at man tager det ene før uge 20, nr. 2 mellem uge 20 og 32 og det sidste efter uige 32

tror ik du skal tænke så meget over ikke at nå det hvid du nu skulle føde fortidligt... for ved fortidlig fødsel gælder der nogle lidt andre ting...

Anmeld

13. februar 2013

LR85

Tag til det ca 2 måneder før termin. 

Anmeld

13. februar 2013

M (:

MissMona skriver:

Tak for svar.

...Så ikke tidligere end uge 32 er så min rettesnor i den ene ende. Men hvad med det sidste modul, det der handler om smertelindring? Det skal vel ikke heller ikke tages for sent, i tilfælde af at man føder før tid?

Nogen der kan huske hvornår de gik til sidste modul?

På forhånd tak,

Mvh

MissMona

I Randers lå mit første modul 31+3 (Barn og forældre på vej), andet modul 32+3 (Fødslen), tredje modul bliver 34+3 (Det nyfødte barn) og fjerde modul 35+3 (At blive en familie). (: 

Anmeld

14. februar 2013

MissMona

Tak for svar allesammen!

Jeg må til at kigge i kalenderen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.