HJÆLP!! Hvad mon det kan være???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.532 visninger
5 svar
0 synes godt om
12. februar 2013

Anonym trådstarter

Vælger at være anonym da jeg syntes emnet er lidt for privat..

Jeg har en baby på en måned og jeg ammer. Jeg har opdaget at jeg lige under brystvorten, altså lige under dutten, har fået noget rødt udslæt. Når brystet er tørt kan jeg nærmest piller huden lidt af og da jeg tog mit ammeindlæg af tidligere, sad der lidt hud fast.
Har i noget idé om hvad det kan være? Og kan det måske have betydning for, at min baby har problemer med maven?

Et hurtigt spørgsmål mere - syntes mine bryster lugter lidt surt det kommer i løbet af dagen - er det normalt og måske bare fordi de er pakket væk i bh og indlæg?

På forhånd tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2013

cn

Anonym skriver:

Vælger at være anonym da jeg syntes emnet er lidt for privat..

Jeg har en baby på en måned og jeg ammer. Jeg har opdaget at jeg lige under brystvorten, altså lige under dutten, har fået noget rødt udslæt. Når brystet er tørt kan jeg nærmest piller huden lidt af og da jeg tog mit ammeindlæg af tidligere, sad der lidt hud fast.
Har i noget idé om hvad det kan være? Og kan det måske have betydning for, at min baby har problemer med maven?

Et hurtigt spørgsmål mere - syntes mine bryster lugter lidt surt det kommer i løbet af dagen - er det normalt og måske bare fordi de er pakket væk i bh og indlæg?

På forhånd tak for svar

Hej Hej.. Det med lugten først.. Jeg tror, jeg ville prøve at skifte mærke på ammeindlæg - det skal ikke lugte. Måske er de lidt for tætte til dig? Eller prøv med uldammeindlæg. De giver mulighed for at brystet kan ånde hele tiden. Hvis mælken løber på det bryst, der ikke bliver ammet fra, kan det være du kan klare dig med engangsindlæg lige mens du ammer, og resten af tiden uld...?

Det med huden.. Kan være et lille sår/sugemærke hvor hudet er faldet af.. Eller lidt tør hud.. Prøv at smøre i noget creme til ammebryster. 

Jeg tror ikke, din mælk giver maveproblemer. Mælken skulle gerne være det mest skånsomme for babymaven.. Måske kan det være lidt luft, hvis baby ikke er så god til at bøvse endnu.. 

Det var så lige det jeg kunne give råd om. Håber du får løst det. 

Anmeld

12. februar 2013

Anonym trådstarter

Slet ingen ???

Anmeld

12. februar 2013

Anonym trådstarter

cn skriver:

JJeJegb

Hej Hej.. Det med lugten først.. Jeg tror, jeg ville prøve at skifte mærke på ammeindlæg - det skal ikke lugte. Måske er de lidt for tætte til dig? Eller prøv med uldammeindlæg. De giver mulighed for at brystet kan ånde hele tiden. Hvis mælken løber på det bryst, der ikke bliver ammet fra, kan det være du kan klare dig med engangsindlæg lige mens du ammer, og resten af tiden uld...?

Det med huden.. Kan være et lille sår/sugemærke hvor hudet er faldet af.. Eller lidt tør hud.. Prøv at smøre i noget creme til ammebryster. 

Jeg tror ikke, din mælk giver maveproblemer. Mælken skulle gerne være det mest skånsomme for babymaven.. Måske kan det være lidt luft, hvis baby ikke er så god til at bøvse endnu.. 

Det var så lige det jeg kunne give råd om. Håber du får løst det. 

Jeg bruger ultra tynde Pigeon indlæg. Skifter om morgenen, i løbet af dagen og inden jeg går i seng og selvfølgelig hvis de har løbet meget. Om dagen har jeg uldindlæg på, men med et almindeligt indlæg imellem..

Jeg troede det måske kunne være svamp? Det fylder ligesom en 1 krone og det er ikke en rift, for det har jeg haft på det andet bryst - og det gør heller ikke ondt?!
Så troede at det måske kunne være oversagen til babys av i maven.

H*n har mave onde, både pga manglede bøvser med også pga tarmen. Vi er startet op på Mylicon dråber men syntes ikke det hjælper, for søren nogle mave ture vi tager herhjemme

Anmeld

12. februar 2013

LR85

Ville helt klart sige svamp, altså trøske. 

Vask dit bryst og barnets mund med en ren stofble du har dyppet i DANSKVAND. Både før og efter amning. 

Det kræver ro, ingen besøg og bare bryster, men det burde hjælp efter et døgn tid, hvis det er det. 

Anmeld

12. februar 2013

Anonym trådstarter

LR85 skriver:

Ville helt klart sige svamp, altså trøske. 

Vask dit bryst og barnets mund med en ren stofble du har dyppet i DANSKVAND. Både før og efter amning. 

Det kræver ro, ingen besøg og bare bryster, men det burde hjælp efter et døgn tid, hvis det er det. 

Må det være danskvand med citrus??

Trøske??

Men når jeg har bare babser i bare lidt mere end 2 minutter så løber de ??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.