Su på barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

853 visninger
8 svar
0 synes godt om
12. februar 2013

pcoramt

Hvordan er det nu lige de der SU regler er? Jeg er ved at læse til finans økonom og har termin i oktober.. Jeg har valgt kun at holde 8 måneders barsel så jeg kan forsætte på uddannelsen med en kort pause.. Hvad får I, i SU på barsel?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2013

Amanda Stage

pcoramt skriver:

Hvordan er det nu lige de der SU regler er? Jeg er ved at læse til finans økonom og har termin i oktober.. Jeg har valgt kun at holde 8 måneders barsel så jeg kan forsætte på uddannelsen med en kort pause.. Hvad får I, i SU på barsel?

man får alm. SU på barsel altså 12 ekstra klip. Du kan derfor vælge at få de sidste 4 klip udbetalt senere efter barsel. Det afhænger self. af om du er alene, har en studerende mand/kæreste eller en arbejdende mand/kæreste? 

Anmeld

12. februar 2013

pcoramt

Amanda Stage skriver:

man får alm. SU på barsel altså 12 ekstra klip. Du kan derfor vælge at få de sidste 4 klip udbetalt senere efter barsel. Det afhænger self. af om du er alene, har en studerende mand/kæreste eller en arbejdende mand/kæreste? 

Jeg har en kæreste der arbejder

Anmeld

12. februar 2013

pcoramt

Amanda Stage skriver:

Anmeld

12. februar 2013

Amanda Stage

pcoramt skriver:

ok, så får du ingen tillæg ud over ekstra klip, desværre 

Anmeld

12. februar 2013

pcoramt

Amanda Stage skriver:

ok, så får du ingen tillæg ud over ekstra klip, desværre 

Det er også bare helt fint men de der klip, betyder det så fx 2x su pr. Måned?

Anmeld

12. februar 2013

louisevl

pcoramt skriver:

Du har 12 klip ialt. Hvis du f.eks. holder barsel i 8 mdr., som du skriver kan du vælge at få 2*su udbetalt de første 4 mdr og de sidste 4 mdr. få udbetalt 1*su = 12 klip ialt. Det er også det de kalder mix klip  

Anmeld

12. februar 2013

baby012

2x su får jeg i seks måneder  

1x su hvis man holder tolv måneder

Ellers kan du selv styre de 12 klip 

Anmeld

13. februar 2013

Amanda Stage

pcoramt skriver:

nej det er kun 1 x SU i 12 måneder, så hvis du holder barsel i 8 måneder har du så 4 klip tilbage, som du kan få udbetalt dobbelt af. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.