Jeg har de sidste par dage surfet meget rundt på nettet, da jeg i dag har termin og er godt og grundigt utålmodig. Jeg har så bedrevet meget af tiden med at læse andres fødselsberetninger, tiden op til fødslen osv. I ca hver anden debat støder jeg så den BERØMTE/BERYGTEDE amerikanske olie.
Jeg læser at der er nogle der har haft super god effekt af det, andre er bare havnet på toilettet i flere dage uden tegn på fødsel og mange flere forskellige ting.
Men ingen af historierne beretter om hvor langt henne den gravide var, havde de i forvejen tynd mave eller led de af obstipation. Havde de tegn på at fødslen måske var igang eller var alt helt stille. ???
jeg kunne godt tænke mig at høre fra jer der har prøvet det, hvor i måske også gider fortælle om de her andre ting??
Jeg overvejer ikke selv at tage det pga fødsel, men jeg lider fx ekstremt af obstipation hvilket gør graviditetet mere besværlig, og tanken har da strejfet mig, men på ingen måder så jeg overvejer at købe det
Er i dag 40+0
SÅ del jeres erfaringer :O)
Jeg købte en lille flaske amerikansk olie på apoteket. Olien blandede jeg i et glas sammen med ufortyndet saft. Sådan som du normalt vil blande et glas saft - Så brugte jeg den amerikanske olie i stedet for vand. På terminsdato (40 + 0) drak jeg glasset med den amerikansk olie kl. 00.30 og vandet gik 06.00. Min søn Alexander blev født senere samme dag om aftenen kl. 22.22 
Både min mor, min mors veninde og min moster har i sin tid også drukket amerikansk olie og inden for 24 timer efter indtagelsen, havde de alle født.
Lige som en tilføjelse - Min mor, som i sin tid tog olien med effektiv virkning, er i øvrigt sygeplejeske og hverken fraråder det eller anbefaler det.
Som sagt er der delte meninger omkring brugen af amerikansk olie, men at kalde det farligt for mor og barn er vist at overdrive. Selvfølgelig vil hverken læge, jordmoder og apoteker anbefale det som igangsættende.
Den eneste bivirkning er at olien virker afførende. Jeg drak hvad der svarede til et almindeligt glas. Min mave var helt normal inden indtagelse. Jeg var på toilettet en gang den morgen og skulle ikke resten af dagen. Der er selvfølgelig ingen garanti for at det virker igangsættende og det virker kun hvis kroppen er helt klar til fødsel. Jeg selv havde rigtig mange plukveer i to dage op til og min krop var som sagt klar til at fødslen kunne gå i gang
Jeg tror, ud fra hvad jeg kan læste mig til, at rigtig mange kvinder bruger den amerikanske olie forkert. De tror det er et mirakelmiddel og derfor tager de det inden kroppen faktisk er klar til fødsel. Fx havde jeg selv en veninder, som tog olien 3 uger inden termin uden nogen tegn på snartlig fødsel. Så kan jeg godt forstå det ikke virker.
Jeg havde fået gode instruktioner på brugen af olien og jeg fulgte dem og det virkede på mig. Men om jeg var gået i fødsel samme dag uden brug af olien, ja det finder jeg aldrig ud af 
Håber jeg fik svaret på alle dine spørgsmål