Amning vs. flaske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.287 visninger
11 svar
0 synes godt om
19. juni 2009

Lilac

Vi var jo begyndt at give jernedråber, hvilket resulterede i at xxx fik meget ondt i maven og hård afføring. Var oppe på et helt brev movicol, hvor det før havde været nok med 1/4, Vi stoppede så med at give jern, da jeg ikke synes det var det værd, og har læst flere der ikke giver jern, uden problemer. Jeg ville så drosle ned med amning, så han i stedet fik 400 ml. mme. Gik to dage hvor jeg slet ikke ammede om dagen, da jeg tænkte han nok ville blive så tørstig at han ville drikke det, men nej... Han VIL simpelthen ikke. Munden klapper helt i. Nu skal jeg jo så have min mælkeproduktion op igen, da det næsten var gået helt i stå, og har ammet tre gange i nat, så er fuldstændig smadret... Men hvad nu hvis produktionen ikke kommer op igen? Hva gør jeg så?? Han skal jo have mælk i laaang tid endnu, nogle måneder i hvert fald (han er 6½ mdr), og hvis jeg putter mme i hans mad, vil han ikke spise det, så det hjælper heller ikke...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2009

lion

Hej Iben.
Det er da et godt spørgsmål.
Jeg ved at han skal ikk ha jern hvis du ammer, eller giver ham pulver mad.
Det med at han ikk vil drikke mme, det med at han ikk vil ha mme, det er jeg selv lost, Cassandra drak det bare.

Anmeld

19. juni 2009

Vingummien

Hva for en giver du ham?

Hvordan bliver han så mæt i de dage hvor du ik har ammet om dagen?

Har du prøvet grøn allomin?

Anmeld

19. juni 2009

Lilac

Ja, han får grøn allomin, da jeg vil være lidt fordigtigt mht. hans mave. Han har ikke spist så meget skemad de sidste dage, men tror det er pga. en tand. Han får tre ske-måltider om dagen, plus et mellemmåltid, resten er amning. F.eks. :

Morgen: havregrød
Middag: mos
Over middag: evt. amning
Eftermiddag: yughurt
Aften: mos
Før sengetid: amning
Nat: amning

Anmeld

19. juni 2009

Vingummien

Oki måske den er for sur for ham? Den har jo en lidt anden smag inden den anden.

Kan du vel os lugte at den ik lugter særlig godt hehe

Ved nan os har en til sarte maver

Anmeld

19. juni 2009

Lilac

nå, okay, det var jeg ikke klar over, ja, det lugter virkelig grimt! Kan godt forstå han ikke vil have det! Kunne være jeg skulle prøve nan så, hvis jeg ikke kan få amningen igang igen... Sikke et bøvl altså!

Anmeld

19. juni 2009

Vingummien

lugter som sådJan en rigtig gammel mælk der har stået åben på bordet i en uge hehe. Var os chokkeret da Emil fik den, tænkte tit hvordan kan det dog være sundt hehe.

Men prøv at se efter den nan i butikkerne og læs på den, har hørt den sku være kanon.

Ku ik selv få amningen op igen, så ved hvordan det er, men håber du kan

Anmeld

19. juni 2009

Karo

Marcus ville heller ikke drikke mme. På et tidspunkt fandt vi ud af at det ikke var fordi det var mme, men at det var flasken. Han ville simpelthen ikke drikke af sutteflaske. Derfor lærte vi ham hurtigt at drikke af kop, og så var der ingen problemer.

Ved ikke om det er der problemet er med xxx, men det er da værd at prøve.

Anmeld

19. juni 2009

Lilac

Flasken har han det fint med, for har prøvet at malke ud og give ham det og det drikker han fint.... Men håber virkelig amningen kommer op igen, for det bliver da ikke let at skulle lokke noget andet i ham...

Anmeld

19. juni 2009

Skouboe

Prøv at give ham alm. Nan 2. Hvis han ikke vil drikke det rent, så put lidt sukker i, indtil han vil...

Da Freja skulle have Enfamil pga. refluks, måtte vi putte næsten 3 tsk sukker i til 210 ml MME. Det trappede vi hende så ud af i løbet af en uge til 1½ og nu er der ikke flere problemer.

Freja har aldrig kunnet fordrage grøn allomin, men den er også MEGET syrlig.. jeg ved det - jeg har smagt den (  ADDR!!

Jeg smager på alt hvad jeg stopper i munden på Freja - hvis jeg ikke kan smage på det, kan jeg heller ikke forlange at hun skal spise det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.