Hvordan klarer I det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

524 visninger
2 svar
1 synes godt om
12. februar 2013

Anonym trådstarter

Jeg er 11+4 idag, og færdiggør her til sommer 1. år på handelsskolen  Tankerne begynder at sværme lidt omkring tiden efter barsel, når jeg starter op på 2. år...
Hvordan med tiden, afleveringer, sygt barn osv osv? Ikke mindst økonomi - synes en SU er lidt sølle, og børnepengene rækker jo ikke frygteligt langt..

Måske er det bare mig der er lidt pessimist, men hey tøser, hvordan klarer I det hele? Fortæl gerne! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2013

Zelinasmor

Anonym skriver:

Jeg er 11+4 idag, og færdiggør her til sommer 1. år på handelsskolen  Tankerne begynder at sværme lidt omkring tiden efter barsel, når jeg starter op på 2. år...
Hvordan med tiden, afleveringer, sygt barn osv osv? Ikke mindst økonomi - synes en SU er lidt sølle, og børnepengene rækker jo ikke frygteligt langt..

Måske er det bare mig der er lidt pessimist, men hey tøser, hvordan klarer I det hele? Fortæl gerne! 

SUen er da super fin når man har et barn.  Ingen problem her. Men det er svært at nå alle lektier, huslige pligter osv. Det tager tid at finde en rytme.

Anmeld

12. februar 2013

Sahara82

Anonym skriver:

Studerer selv til lærer, og er færdig til sommer. Inden da venter vi dog en lille supermand om ca 14 dages tid. Synes ikke su´en for lav til at leve for. Det handler klart bare om at prioritere. Og altså synes du det er et problem for dig, så kan det være su lån er den rette løsning for dig.

Ang opgaver, læsning osv. tror jeg virkeligt det handler om selvdisciplin. Når den lille stadig er i dagpleje eller vuggestue er det bare med at benytte sig af det. Hvis du har tidligt fri, så skynd dig at få lavet lektier så det er overstået. Det er dælme vigtigt at kunne følge med, ellers tror jeg hurtigt man kan føle det hele skrider under en.

Og de huslige pligter - gem dem til weekenden. Giv den lille en støvklud i hånden og gør en leg ud af det..

Håber virkeligt det hjælper, og ellers ville jeg opsøge skolens coach eller studievejleder for evt at blive sat i kontakt med andre i samme situation som dig. En coach eller studievejleder vil også kunne hjælpe dig med at lave en plan for din uddannelse og evt. med su´en hvis du gerne vil have lån.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.