Hvordan putter i jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

723 visninger
6 svar
1 synes godt om
12. februar 2013

Enirt

Ja som overskriften siger.... hvordan putter i jeres børn, altså hvor henne, i hvilken slags "seng", med hvilken dyne og i hvad tøj.

Magnus er en meget varm dreng og kommer let til at sved i den dyne vi har til ham. Han bliver som regl lagt i en body enten lang eller kort ærmet og så med strømper på. Han ligger oven på sin dyne sådan at den ligger lid tæt omkring ham og så han han et hæklet tæppe over sig. Han bliver også tit lagt på siden da han har et stort baghovede og derfor kommer til at ligge og spænde i nakken har SP sagt.

Hvad gør i og har i hørt om måder der er bedre at putte sine børn på.

Min mor bliver ved med at ligge ham på madrassen med dynen over, men han bliver bare så varm og han er heller ikke vant til at sove sådan. Bliver bare i tvivl om det er godt nok den måe han sover på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2013

Miss BananaHammock

Vi er lige gået i gang med nye rutiner men de gamle var at han fik nattøj (heldragt med fødder i) på i løbet af aftenen uden andet end ble under. Også faldt han i søvn i liften nede i stuen ved os mellem 20 og 22 og så tog vi liften op på hans værelse og satte den tremmesengen hvor han sov resten af natten og fik flaske mellem 1-2 gange i løbet af natten.
Den nye rutine som vi startede på igår: omkring kl 19 går vi ned og giver ham nattøj på og pusler/hygger/giver massage i en halv times tid eller får bad hvis det er den dag. Så går vi op på hans værelse og giver godnatflasken efterfulgt af stille og rolig snak og sang. Han bliver lagt i sin lift og sunget for. Bliver han ked af det eller utilfreds kommer han op og bliver krammet/kysset/vugget. Ned i liften igen og rolig snak og sang. Bliver ved ham til han falder i søvn. Igår som var første gang tog det ca. 45 min hvor han pludrede indtil han faldt i søvn.

Han sover som sagt i natdragt med fødder og ble. Under sin dyne, i sin lift.

Anmeld

12. februar 2013

Miss BananaHammock

P.s aner ikke om vores måde er "go" men det er sådan jeg vil prøve også forhåbentligt bliver tiden indtil han sover kortere og kortere.
Plus tanken bag at putte ham hvor han skal sove er at han ikke skal falde i søvn et sted også få et chok over at vågne op et andet

Anmeld

12. februar 2013

Enirt

Miss BananaHammock skriver:

P.s aner ikke om vores måde er "go" men det er sådan jeg vil prøve også forhåbentligt bliver tiden indtil han sover kortere og kortere.
Plus tanken bag at putte ham hvor han skal sove er at han ikke skal falde i søvn et sted også få et chok over at vågne op et andet

Kan godt følge dig i det med at falde i søvn et sted og vågne op et andet. Sådan prøver vi også at gøre det, men her når der er tigerspring så bliver det lidt svært fordi der ikke er plads til at sidde inde på hans værrelse så der falder han nogen gange i søvn i mine arme og så lægger jeg ham ind, men han har stadig sin dyne som han er faldet i søvn i.

Det med natdragt kan vi slet ikke han kommer til at koge hvis jeg giver ham sådan en på og så hans dyne. Ved ikke om det er vores dyne der er for varm eller hvad det er. Men synes den er samme tykkelse og størrelse som den ude på sygehuset.

Anmeld

12. februar 2013

Miss BananaHammock

Enirt skriver:

Kan godt følge dig i det med at falde i søvn et sted og vågne op et andet. Sådan prøver vi også at gøre det, men her når der er tigerspring så bliver det lidt svært fordi der ikke er plads til at sidde inde på hans værrelse så der falder han nogen gange i søvn i mine arme og så lægger jeg ham ind, men han har stadig sin dyne som han er faldet i søvn i.

Det med natdragt kan vi slet ikke han kommer til at koge hvis jeg giver ham sådan en på og så hans dyne. Ved ikke om det er vores dyne der er for varm eller hvad det er. Men synes den er samme tykkelse og størrelse som den ude på sygehuset.

Jeg ved ikke om det gør noget - var bare noget jeg tænkte på og da vi har masser af plads til at sidde med gybgestolen ved siden af hans seng, så er det jo nemt.

Nogle børn er varmere end andre. Alexander er bestemt ikke kuldeskær men heller ikke super varm.

Anmeld

12. februar 2013

Astrid P

Miss BananaHammock skriver:

Vi er lige gået i gang med nye rutiner men de gamle var at han fik nattøj (heldragt med fødder i) på i løbet af aftenen uden andet end ble under. Også faldt han i søvn i liften nede i stuen ved os mellem 20 og 22 og så tog vi liften op på hans værelse og satte den tremmesengen hvor han sov resten af natten og fik flaske mellem 1-2 gange i løbet af natten.
Den nye rutine som vi startede på igår: omkring kl 19 går vi ned og giver ham nattøj på og pusler/hygger/giver massage i en halv times tid eller får bad hvis det er den dag. Så går vi op på hans værelse og giver godnatflasken efterfulgt af stille og rolig snak og sang. Han bliver lagt i sin lift og sunget for. Bliver han ked af det eller utilfreds kommer han op og bliver krammet/kysset/vugget. Ned i liften igen og rolig snak og sang. Bliver ved ham til han falder i søvn. Igår som var første gang tog det ca. 45 min hvor han pludrede indtil han faldt i søvn.

Han sover som sagt i natdragt med fødder og ble. Under sin dyne, i sin lift.

Det lyder som et fint og roligt ritual. Er det noget du har fået inspiration til i den bog du skrev om i går?

Jeg er lidt slem til at amme Daimi i søvn, og så lægge hende Det er bare så dejligt nemt, men det går nok ikke i længden.

Anmeld

12. februar 2013

Miss BananaHammock

Astrid P skriver:

Det lyder som et fint og roligt ritual. Er det noget du har fået inspiration til i den bog du skrev om i går?

Jeg er lidt slem til at amme Daimi i søvn, og så lægge hende Det er bare så dejligt nemt, men det går nok ikke i længden.

Nej det var min nabo der fortalte at sådan gjorde de med deres datter (dog lidt ældre) også har jeg modificeret det så det passer til vores bette fyr. Men bogen har også rigtig mange gode ideer. Den skriver bla. det med at vågne et andet sted end hvor man falder i søvn.

Jeg tror ikke vi kan forvente at Alexander lærer det lige nu når han ikke er ældre, men det er god øvelse for os og han får måske noget genkendende ud af det. Nu må vi se

Man skal jo gøre det der passer bedst til ens barn og en selv. Ved at ligge Alexander så tideligt skal jeg også med garanti op to gange om natten hvor han før når han fik flaske ved ti tiden når vi gik i seng, tit kunne nøjes med en gang. Så det er et valg jeg har taget for at vi så tilgengæld nu har to timers alene tid som mand og kone.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.