SU hvad er handicap tillæg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.050 visninger
5 svar
0 synes godt om
12. februar 2013

Anonym trådstarter

som overskriften lyde hvad er det? er det muligt at få en højere sats på SU? jeg er over 25 er forsørger bor sammen Med min kæreste. min sagsbehandler snakkede noget om at jeg muligvis kunne få en højere sats da jeg er over 25 men kunne ikke finde noget på SU hjemme side

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2013

Lunae

Anonym skriver:

som overskriften lyde hvad er det? er det muligt at få en højere sats på SU? jeg er over 25 er forsørger bor sammen Med min kæreste. min sagsbehandler snakkede noget om at jeg muligvis kunne få en højere sats da jeg er over 25 men kunne ikke finde noget på SU hjemme side

Umiddelbart kan du ikke få mere i su pga din alder, men hvis det er fordi du er nødsaget til at skifte erhverv pga arbejdsskade eller andet, kan man få revalidering, men det er så i stedet for SU. Derudover er der få mennesker, som kan få handikaptillæg til su, hvis det vurderes at man er ude af stand til at have arbejde ved siden af studie, fordi ma har et form for handikap!

Anmeld

12. februar 2013

Mom2

Anonym skriver:

Det er rigtig man kan få revalidering, men det kan være en lang process og det er ikke noget man bare lige får.

Anmeld

12. februar 2013

Anonym trådstarter

inden min tråd misforstås! jeg søger ikke revalidering når jeg skal starte på uddannelse . jeg spørger om man kan få en højere takst på SU når man er over 25

Anmeld

12. februar 2013

Ayasmor

Anonym skriver:

inden min tråd misforstås! jeg søger ikke revalidering når jeg skal starte på uddannelse . jeg spørger om man kan få en højere takst på SU når man er over 25

Nej desværre. SU'en er uafhængig af din alder. Handicaptillæg er noget man kan søge, hvis man har en lidelse eller tilstand, der gør, at man ikke er i stand til at have et studiejob sideløbende med studiet. Håber det var svar på dit spørgsmål, ellers så spørg endelig igen

Anmeld

12. februar 2013

baby012

desværre ikke  

su har intet med alder at gøre .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.