Tigerspring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.142 visninger
10 svar
1 synes godt om
11. februar 2013

Astrid P

Hej og godaften.

Kender I til bogen "Vidunderlige uger", og hvis I gør, kan I så mærke når der sker udviklings-spring hos jeres unger?

KH Astrid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2013

Miss BananaHammock

Astrid P skriver:

Hej og godaften.

Kender I til bogen "Vidunderlige uger", og hvis I gør, kan I så mærke når der sker udviklings-spring hos jeres unger?

KH Astrid

Nope. Har ikke sat mig så meget ind i tigerspring. Er pt. igang med bogen: sov igennem uden gråd
Men måske man også skulle igang med den du nævner. Er den go'?

Anmeld

11. februar 2013

Astrid P

Jeg synes den er rigtig god, og den forklarer en masse om, hvad der egentlig sker i hovedet på de små mennesker i de første år... Man kan se lidt om, hvad det er her:

http://www.mama.dk/Baby/Udvikling/Naar-dit-barn-ta ger-et-tigerspring.aspx

Anmeld

11. februar 2013

Miss BananaHammock

Astrid P skriver:

Jeg synes den er rigtig god, og den forklarer en masse om, hvad der egentlig sker i hovedet på de små mennesker i de første år... Man kan se lidt om, hvad det er her:

http://www.mama.dk/Baby/Udvikling/Naar-dit-barn-ta ger-et-tigerspring.aspx

Oki. Synes ikke jeg har opdaget et spring endnu - måske det er camoufleret af han normale brok

Anmeld

11. februar 2013

Astrid P

Vi har tydeligt kunnet mærke, at Daimi er langt mere omklamrende i perioder, og det har passet med de tidspunkter der er nævnt. Normalt kan man sagtens trøste hende, når hun bliver ked af det, men i de perioder, kunne hun bare græde og græde... Der var stort set kun ro, når hun lå ved brystet.

Anmeld

11. februar 2013

Miss BananaHammock

Astrid P skriver:

Vi har tydeligt kunnet mærke, at Daimi er langt mere omklamrende i perioder, og det har passet med de tidspunkter der er nævnt. Normalt kan man sagtens trøste hende, når hun bliver ked af det, men i de perioder, kunne hun bare græde og græde... Der var stort set kun ro, når hun lå ved brystet.

Så er det meget rart at man ved det er et spring og ikke noget der varer for evigt! Vi døjer lidt generelt med hysteri i ulvetimen, men det har været i tre uger nu, så er ikke et spring. Derfor arbejder jeg med sovetider da jeg tror det er overtræthed

Anmeld

11. februar 2013

Tøs85

Astrid P skriver:

Hej og godaften.

KH Astrid

Jeg har den bog men har kun fået læst til 5 ugers tigerspring og ved ikke rigtig om der har været noget med Oskar-Emil, men det kan godt være.. Han blir nogle gange lidt overtræt, så nogle dage er han bare mere hys.. Han sover desværre næsten aldrig om dagen.. Rigtig synd for ham, men han vågner ligeså snart jeg ligger ham fra mig
Så ved ikke om der har været et tigerspring, men hvis der har har det ikke været slemt..

Anmeld

12. februar 2013

Enirt

Astrid P skriver:

Hej og godaften.

KH Astrid

Jeg kender ikke bogen, men har læst lidt om det her

http://voresborn.dk/baby-0-1/psykologi-og-udvikling/1439-syv-fantastiske-tigerspring?page=2

Jeg har helt klart kunne mærke på magnus at han er i gang med tigerspring Så kan han ikke finde ro og kan ikke sove og hvis han skal falde i søvn er det i mine arme og så vågner han når jeg har lagt ham fra mig.

Han er simpelthen for nysgerrig til at kunne sove, han KIGGER rundt på alle vores billeder på væggene og alt hvad der har farver og mønste.

Men det kunne da være man skulle læse den bog, når nu det er noget der påvirker ham meget

Anmeld

12. februar 2013

Astrid P

Enirt skriver:

Jeg kender ikke bogen, men har læst lidt om det her

http://voresborn.dk/baby-0-1/psykologi-og-udvikling/1439-syv-fantastiske-tigerspring?page=2

Jeg har helt klart kunne mærke på magnus at han er i gang med tigerspring Så kan han ikke finde ro og kan ikke sove og hvis han skal falde i søvn er det i mine arme og så vågner han når jeg har lagt ham fra mig.

Han er simpelthen for nysgerrig til at kunne sove, han KIGGER rundt på alle vores billeder på væggene og alt hvad der har farver og mønste.

Men det kunne da være man skulle læse den bog, når nu det er noget der påvirker ham meget

Daimi er præcis sådan som du beskriver imens det står på... Vil kun være på arm, både vågen og sovende!

Anmeld

13. februar 2013

Enirt

Astrid P skriver:

Daimi er præcis sådan som du beskriver imens det står på... Vil kun være på arm, både vågen og sovende!

Magnus er normalt ikke en dreng der græder ret meget... han kommer med nogle knirke agtige lyde som en advarsel til at nu vil jeg altså ha mad f.eks. Men her under dette tigerspring har han grædt på sådan en skige agtige måde. Jeg plejer at holde lidt pauser når han får flaske så han lige kan trække vejret lidt. Men det skal jeg da overhovedet ikke tænke på at gøre nu, så stikker han i hyl som om han bliver sultet.

Han har også en masse dømme tror jeg, for han kan vågne med et skrig som om at noget meget slemt er sket og så hvis man lige vugger ham lidt og snakker lidt til ham flader han i søvn igen. Det har han heller aldrig gjort før.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.