blive sat igang, hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2013

Mutti2

10aps skriver:

godaften de damer! 

sidder her 3 dage over termin og tænker lidt "hvad nu hvis..." jeg går 10 dage over tid, eller hvor meget det nu er man må.. 

1. hvorfor må baby ikke blive inde længere? (ikke at jeg ønsker det! haha) 

2. hvad skal der til før de beslutter at sætte en igang, før der er gået de der max antal dage? 

håber der er nogle der ved noget

Jeg skulle have været sat i gang 3 dage over termin, da min moderkage havde sat ud, og ikke gav baby hvad hun skulle bruge. Hun havde tabt sig så meget, og hendes hænder og fødder ligenede læder, og var helt rynket. (Hun kom så samme dag af sig selv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2013

simone_jacobsen

mor:) skriver:

hvornå

Var det vandet eller slimproppen der var gået? For da mit vand var gået skulle jeg sættes igang og helst føde indenfor 24timer grundet øget risiko for at barnet kunne få infektioner da det ikke længere var beskyttet. Og da jeg havde født, tjekkede de både mig og barnet for infektioner. 

Nu ved jeg ikke hvornår du har født?, men man må i dag gå en uges tid selvom vandet er gået.

Anmeld

12. februar 2013

simone_jacobsen

10aps skriver:

godaften de damer! 

sidder her 3 dage over termin og tænker lidt "hvad nu hvis..." jeg går 10 dage over tid, eller hvor meget det nu er man må.. 

1. hvorfor må baby ikke blive inde længere? (ikke at jeg ønsker det! haha) 

2. hvad skal der til før de beslutter at sætte en igang, før der er gået de der max antal dage? 

håber der er nogle der ved noget

Der skal virkelig meget til før, at man bliver igangsat før tidshorisonten... Og det er forskelligt om det er efter 10 eller 14 dage, det afhænger af sygehuset du skal føde på - på Næstved er det 14 dage!

Og sender dig da lige noget vestøv

Anmeld

12. februar 2013

Benjamins'mor

FrkZier skriver:

fik du lov at gå EN UGE efter dit vand var gået

- der må normalt max gå 24 timer da der er enorm infektionsfare

Ja, det gjorde jeg.

Derfor er jeg i tvivl om jeg vil føde der igen denne gang.

Anmeld

12. februar 2013

Tulle28

Altså, der er jo lidt delte meninger om det der igangsættelse. Og hvis du ikke føler du er klar (som i tiden er inde, ja du ved, mavefornemmelsen siger det er forkert), så er du i din gode ret til at takke nej. Så får du læst og påskrevet at det er på eget ansvar osv. og det får nok de fleste til at sige ja alligevel til igangsættelse.
Hvis kroppen ikke er klar, så kan igangsættelse betyde at fødslen trækker ud og måske i sidste ende betyde kejsersnit. Men der er jo også igangsættelser, hvor det hele går lige efter bogen
Derudover er jeg ikke fan af at man bruger mavesårsmedicin til at sætte fødslen igang
Jeg gik selv 10 dage over tid, og havde tid til igangsættelse vha ballonkateter (måtte ikke få pillerne pga. tidligere KS), men nåede heldigvis at gå i gang selv natten op til

Anmeld

12. februar 2013

Tulle28

LBK skriver:

så vidt jeg ved så handler det hele om barnets ve og vel...

Grunden til man ikke må gå for meget over tid er fordi moderkagen på et tidspunkt begynder at blive "dårlig". Den bliver dårligere og dårligere til at beskytte barnet. Helt hvordan kan jeg ikke huske.

Det er en individuel vurdering jm laver. Derfor er man også hyppigt til jm kontrol når man er over termin.

Ikke alle steder - jeg var til JM sidste gang da jeg var 39+4 og næste tid jeg fik var til igangsættelse 41+3. Rigtig ubehageligt faktisk Jeg endte med at gå hos en privat jordemoder de sidste uger, som også gav akupunktur for at modne kroppen/sætte gang i fødslen.

Anmeld

12. februar 2013

Bshizzle

Er 41 uger meget at gå over tid?
... Jeg blev sat igang da jeg var præcis 42+2 (stikpiller) og fødte samme dag..

Som mange andre skriver.. så kommer det an på hvordan Baby har det og om den tager det på som den skal.

Og så selvfølgelig siger moderkagen osse selv "stop" ved at den langsomt ikke fungere optimalt.

Anmeld

12. februar 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
simone_jacobsen skriver:

Nu ved jeg ikke hvornår du har født?, men man må i dag gå en uges tid selvom vandet er gået.

Jeg har født 17.sep 2011. Så er det vidst en ret ny regel. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.