Fødte i mandags - og føler mig overladt til mig selv...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

810 visninger
4 svar
0 synes godt om
11. februar 2013

lenemor77

I mandags fik vi den skønneste lille pige ved planlagt kejsersnit. 

Selve kejsersnittet gik godt, og jeg fik hende i armene efter ganske kort tid. 

På opvågningen begyndte jeg at bløde, og nåede at miste 1,3 liter blod. Min blodprocent var 6 dagen efter kejsersnittet. 

Efter 2 nætter på hospitalet, bliver vi sendt hjem. Og jeg har det umiddelbart godt. 

Men... Min graviditet var præget af svangerskabsforgiftning, for højt blodtryk, Fragmin behandling osv. Ingen af delene blev der lavet en plan for, da jeg blev udskrevet fra hospitalet.

I dag tager jeg så forbi lægen for at få fjernet klipsene i mavene (hos en reservelæge, da min egen læge har ferie). Og jeg får dem også lige til at tjekke min blodprocent, da jeg bliver mere og mere træt og har ondt i hovedet. Og ganske rigtig, den er lav - 6,5%. Han sætter mig på en jern-kur, for at få blodprocenten op. Mens jeg sidder derinde begynder mine fingre at sove, og det samme gør mit ansigt... De tager det meget alvorligt, men mener, at det "bare" er en reaktion på hele graviditets-forløbet.

Men nu er jeg endnu mere forvirret. Jeg føler mig overladt til mig selv - at jeg selv skal lave en plan for at få mit helbred tilbage på sporet. Jeg aner simpelthen ikke hvor jeg skal starte - eller slutte. Og jeg aner ikke hvem jeg skal kontakte - og hvornår... 

Ja - det var nok bare et "pive-indlæg".... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2013

Carina:-)

Det er da heller ikke sjovt 

Du skal have fat i din læge ,når han er tilbage fra ferie.

Og så skal han tage fat i at få dig på ret køl igen .

Forstår slet ikke at der ikke er lavet en plan for f.eks dit blodtryk?

Og heller ikke at du ryger ud efter 2 nætter ....

Men fat i lægen,og så op med humøret.

Det er superhårdt at føde med hormoner der raser osv , Og når du så samtidig har bøvlet med diverse trælse ting,så er det  klart du føler dig slået ud lige nu.

Anmeld

11. februar 2013

Tulle28

Er du ikke stadigvæk tilknyttet barselsafsnittet? Dem kan du jo også kontakte når det vedrører dig. Synes ikke det du beskriver lyder rart og jeg ville også føle mig usikker, hvis jeg var dig. Synes du skal ringe derud og forklare dem om dine symptomer samt hvordan du ellers har det!

Anmeld

11. februar 2013

lenemor77

Tulle28 skriver:

Er du ikke stadigvæk tilknyttet barselsafsnittet? Dem kan du jo også kontakte når det vedrører dig. Synes ikke det du beskriver lyder rart og jeg ville også føle mig usikker, hvis jeg var dig. Synes du skal ringe derud og forklare dem om dine symptomer samt hvordan du ellers har det!

Nu har jeg ringet til efterfødselsklinikken på Skejby. For at få en samtale med en jordemoder. De lød lidt overrasket over, at jeg ringer for at få sådan en snak. Normalt afholdes de inden man bliver udskrevet. 

Må ærligt indrømme, at jeg ikke havde forventet en så fysisk reaktion på fødslen. Tudetur - det kan jeg forstå. Men at kroppen reagerer så fysisk, havde jeg ikke regnet med... 

Nu må jeg se hvad jordemoderen siger. 

Sundhedsplejersken kommer også i næste uge... 

Anmeld

11. februar 2013

Tulle28

lenemor77 skriver:

Nu har jeg ringet til efterfødselsklinikken på Skejby. For at få en samtale med en jordemoder. De lød lidt overrasket over, at jeg ringer for at få sådan en snak. Normalt afholdes de inden man bliver udskrevet. 

Må ærligt indrømme, at jeg ikke havde forventet en så fysisk reaktion på fødslen. Tudetur - det kan jeg forstå. Men at kroppen reagerer så fysisk, havde jeg ikke regnet med... 

Nu må jeg se hvad jordemoderen siger. 

Sundhedsplejersken kommer også i næste uge... 

Det var godt - at du fik ringet altså Nej det lyder lidt voldsomt synes jeg godt nok! Og det er jo sket før at lægerne har overset noget, så derfor er det bare så vigtigt at man presser lidt på, hvis man føler noget er helt forkert.

og tillykke iøvrigt med den lille guldklump

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.