ville i tage su lån ved siden af su?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.476 visninger
15 svar
1 synes godt om
10. februar 2013

bobbles

skal til at studere i 5 1/2 år og hvis jeg tager SU lån ved siden af kommer jeg til at skylde over 200.000 i SU lån ville i gøre det hvis det var det eneste gæld i havde samt at vores indtægt stiger 10.000 kr når jeg er færdig med min uddannelse og får arbejde?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2013

KittyCatta

Hvad vil du bruge et SU-lån til? Kan I ikke klare jer kun med alm. SU?

Anmeld

10. februar 2013

fresia

Profilbillede for fresia
bobbles skriver:

skal til at studere i 5 1/2 år og hvis jeg tager SU lån ved siden af kommer jeg til at skylde over 200.000 i SU lån ville i gøre det hvis det var det eneste gæld i havde samt at vores indtægt stiger 10.000 kr når jeg er færdig med min uddannelse og får arbejde?!

Hvis økonomien kunne hænge sammen uden SU lån, ville jeg bestemt gøre alt for at undgå det når jeg skal til at studere efter barsel, har vi lagt vores budget sådan at det ikke er nødvendigt at tage lån.
Men igen, det kommer meget an på hvordan økonomien ser ud.
Hvis det bliver nødvendigt er der vist ikke en ret høj rente på su lån

Anmeld

10. februar 2013

mth1987

bobbles skriver:

Jeg er blevet nødt til det da jeg ellers ikk har råd til at studere så det var eneste løsning her. Planen var oprindeligt at jeg sku ha haft elevplads eller et job men intet ku lade sig gøre og sku jo jo ha en form for indkomst så det blev til studie og lån. Men søger stadig alt andet da jeg helst vil undgå lån

Anmeld

10. februar 2013

Mettefpigen

Jeg skal også til at studere og jeg kan ikk få det til at køre rundt uden su lån.....

Anmeld

10. februar 2013

CaWi

Jeg skal også til at studere til sommer.
Jeg er nød til at tage SU lån de første to år, da jeg har en bil der skal betales færdig.
På bankens opfordring vælger jeg at tage SU lån, da det vil blive for dyrt at få henstilling på lånet i banken, eller at sætte ydelsen ned.

Du kan ikke nøjes med SU lån i kun et par år??

Anmeld

10. februar 2013

bobbles

okay tak for svar. det bliver svært uden SU lån da jeg plejer at have 9000 kr i kontant hjælp og i SU får jeg kun 4400 så det er mange penge jeg mangler der. og ja min kæreste har fast arbejde og tjener ca 28000 før skat men problemet er at han skylder skat nogle penge så han betaler 55% i skat og mht til at søge bolig støtte og friplads så kigger de desværre på hvad han tjener før skat

Anmeld

10. februar 2013

bobbles

10. februar 2013

jydeinden

altså når kæresten er færdig her til sommer skylder vi for halvandet år på lån, og hvis alternativet er et lån igennem banken så tager jeg dælme hellere lånet ved su så jeg ville ikke tøve, men man skal bare være klar over at man kan ende med en pæn stor gæld hvis man ikke får noget arbejde, og den risiko er der jo desværre.

Anmeld

10. februar 2013

bobbles

jydeinden skriver:

altså når kæresten er færdig her til sommer skylder vi for halvandet år på lån, og hvis alternativet er et lån igennem banken så tager jeg dælme hellere lånet ved su så jeg ville ikke tøve, men man skal bare være klar over at man kan ende med en pæn stor gæld hvis man ikke får noget arbejde, og den risiko er der jo desværre.

ja ved godt det ville være en pæn stor gæld når jeg er færdig med at studere men man kan jo næsten ikke klare os for kun den almindelige SU uden lån

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.