"Besat" ?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.612 visninger
12 svar
1 synes godt om
10. februar 2013

MorDk

Åhhh what a night!! Igen Igen... Igen...  I bliver simpelthen nød til at hjælpe mig piger!! Jeg ved snart hverken ud eller ind

Sagen er den at vores søn på 2,4 år vågner ved midnatstid og vil ind til os. Mange gange er han ikke helt vågen, men "vågen" nok til at fortælle at han vil ind i mors og fars seng og gud nåde hvis vi prøver at putte ham i egen seng igen  Han går helt amok! Nå, men sagen er den at jeg ikke helt ved hvad pokker jeg skal stille op... for når han kommer ind i vores seng så "karder" han rundt og vi får slag og spark. Han ligger og råber (ganske vidst i søvne tror jeg) og slår ud efter os eller laver "flyvespark" Jeg er bleve ramt i hovedet og i ryggen op til flere gange. Kan mærke jeg virkelig skal tage mig sammen for ikke at få et "flip" MEN han "sover" jo... og ved jo nok ikke hvad der foregår!

Vi tænker at der sker en masse indeni ham... og jeg ønsker jo at hjælpe ham på bedst mulig vis. I nat råbte han: "NEJ gååååå.... NEJ NEJ " og sparkede ud efter "os" og moslede rundt i sengen. "NEJ Freya" (Freya er hans lillesøster) Ja, undskyld tror det er lidt rodet... men sådan føler jeg det også oveni hovedet  Det er ikke meget søvn vi får herhjemme. Vi har snakket om at "tage kampen" (forstå mig ret) og blive med ham inde på værelset. Vi kan ikke holde ud at ligge i sengen med ham, hvor vi bliver udsat for lidt af hvert. Lillesøster bliver også vækket af alt den uro... og det er bare ikke holdbart i længden!

Han kan f.eks også bede om vand... og når vi så henter det så vil han ikke have det. Så stiller vi det på kommoden og så går han fuldstændig amok og skriger og hyler at han vil have vand. MEN han vil jo for pokker ikke have det?! Jeg nægter simpelthen at "hoppe og danse" for ham. Jeg ved godt han er en lille dreng men han skal ikke styre slagets gang og det føler jeg lidt sker til tider!

Det kan ikke være rigtig at far "jages" ud af sengen og må sove på sofaen!! Han kan ligge og råbe på sin far og hvis han så kommer ind så slår han ud efter ham og skriger "GÅÅÅÅÅÅ"

HJÆLP mig! Andre der oplever det samme? Hvad gør I??

Han virker næsten som om han er "besat"

Når han vågner om morgenen er han vores dejlige glade og til tider morgensure dreng... Men der er en verdens til foreskel!

Tak fordi du læste så langt!

God dag ♥

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2013

Lullaby

Jeg forstår ikke dit indlæg. Han råber i søvne, sparker og slår men er vågen på andre tidspunkter hvor han beder om vand?

Anmeld

10. februar 2013

MorDk

Jeg forstår ikke dit indlæg. Han råber i søvne, sparker og slår men er vågen på andre tidspunkter hvor han beder om vand?

Ja du læser rigtig? For kan ærlig talt ikke finde ud af om han er vågen eller om han sover? Eller hvad hulen der sker. Han opfører sig "mærkeligt" og han er meget voldsom og græder, råber og skriger og vil en masse og alligevel ikke. Man kan ikke kommunikerer med ham når han er "sådan"

Anmeld

10. februar 2013

Lullaby

MorDk skriver:

Ja du læser rigtig? For kan ærlig talt ikke finde ud af om han er vågen eller om han sover? Eller hvad hulen der sker. Han opfører sig "mærkeligt" og han er meget voldsom og græder, råber og skriger og vil en masse og alligevel ikke. Man kan ikke kommunikerer med ham når han er "sådan"

Puh.. så ved jeg ikke. Tænkte at han måske var vågen når han bad om vand.  Hvor længe har det stået på?

Anmeld

10. februar 2013

helmich

Hej.

Det du beskriver der, det gjorde vores søn også - præcis det samme. Og ca samme alder også. (Han er 4½ idag).

Det varede en længere periode. - Men forsvandt dog igen. kan ikke hjælpe så meget med gode råd. Men det det virkede for os, var at undgå at køre konflikten op, -lade ham være - ikke tale særligt til ham, bare "shhhy`se" til ham, ikke røre ham. Lade ham stå op, hvilket han gjorde nogle gange, og så fulgte vi bare efter ham. -Uden at standse ham. Det var sådan turene hurtigst gik over.

Vi prøvede at tænke at han ikke var rigtig vågen (tror jeg heller ikke han var - selvom vi godt kunne snakke lidt med ham). Men er godt at tænke at han ikke er bevidst om hans "flip" så man ikke selv kører op i en spids.

Anmeld

10. februar 2013

helmich

Hov lige et ps.

Han skreg også GÅÅÅÅ, og sparkede, slog og skubbede. -Det var meget frustrerende nu kjeg husker tilbage.

Anmeld

10. februar 2013

MorDk

Lullaby skriver:

Puh.. så ved jeg ikke. Tænkte at han måske var vågen når han bad om vand.  Hvor længe har det stået på?

Det ved jeg ikke men længe sådan on/off. Han havde også nogle perioder før han blev storebror... så tænker det ikke kun skyldes det. Jeg ville bare ønske jeg kunne gøre noget eller vidste hvad der dog forgår inde i hans lille hovede. Jeg bliver så ked af det hvis jeg kommer til at "vrisse" af ham. Det er jo som at smide brænde på bålet, men jeg er jo kun et menneske. Og om natten må jeg ærligt indrømme jeg ikke er den mest "pædagogiske" mor altid!! Jeg er SÅ træt og jeg bliver konstant vækket. Hans show kan varer fra 20 minitter til 3 timer! Jeg er SÅ træt og jeg ønsker bare at finde en holdbar løsning!

Anmeld

10. februar 2013

MorDk

Hej.

Det du beskriver der, det gjorde vores søn også - præcis det samme. Og ca samme alder også. (Han er 4½ idag).

Det varede en længere periode. - Men forsvandt dog igen. kan ikke hjælpe så meget med gode råd. Men det det virkede for os, var at undgå at køre konflikten op, -lade ham være - ikke tale særligt til ham, bare "shhhy`se" til ham, ikke røre ham. Lade ham stå op, hvilket han gjorde nogle gange, og så fulgte vi bare efter ham. -Uden at standse ham. Det var sådan turene hurtigst gik over.

Vi prøvede at tænke at han ikke var rigtig vågen (tror jeg heller ikke han var - selvom vi godt kunne snakke lidt med ham). Men er godt at tænke at han ikke er bevidst om hans "flip" så man ikke selv kører op i en spids.

Ja du har ret. Vi har prøvet noget a' la det samme som I har gjort. Han havde en periode i sommer der var frygtelig. Der virkede han ANGST og hans øjne var helt åbne mens han skreg. Det virkede som om han ikke kendte os. Vi har erfaret at vi ikke skal snakke så meget til ham. prøve også lade være at røre ham. Men hold da op hvor er det bare svært at se ens GULD sådan  Og samtidig KÆMPER jeg med mine "følelser" indeni -for ønsker ikke at få et "flip" men efter sådan en periode så er ens lunte bare ikke skide lang... altså... åhhh hvor ville jeg ønske det ville gå over! Han virker ikke til han er påvirket af det. Han er jo "sig selv" når han vågner... og vi snakker jo heller ikke om natteroderiet.

Anmeld

10. februar 2013

MorDk

helmich skriver:

Hov lige et ps.

Han skreg også GÅÅÅÅ, og sparkede, slog og skubbede. -Det var meget frustrerende nu kjeg husker tilbage.

Ok... ja måske det ikke er SÅ unormalt?! Det må jo ære noget udviklings-halløj. Noget han skal igennem?! Han bearbejder jo en masse når han sover... Men åhhh hvor er det bare hprdt altså!

Anmeld

10. februar 2013

helmich

Mmm, ja søvnmanglen hjælper heller ikke på det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.