Sikke en aften.. Vi har en datter på 17 mdr som normalt falder i søvn på et splitsekund uden brok.. Men de sidste aftener har hun bare bøvlet! Dog typisk faldet i søvn sådan rimelig hurtigt alligevel..
Men i aften var den bare heeelt gal! Uanset hvad vi gjorde nærmest, var hun bare hysse og SKREG! (Ikke på ked af det måden, men på hysterisk-måden).. Hun var ikke sulten, så meget er sikkert.. Hun havde ikke ondt, hun var træt, men ikke overtræt - faktisk lige tilpas træt osv.. Altså der var bare ikke noget at komme efter! Men hver gang vi satte hende ned i sengen så skreeeg hun bare, og min opfattelse er, at det mere var en form for magtkamp end noget andet...
Prøvede at tage hende med ind i dobbeltsengen hvis nu hun havde brug for tryghed, men det ville hun bare IKKE! Hysse igen! Fik kølet hende lidt ned med en kort tegnefilm på telefonen.. Prøvede sengen igen, barnet skreeeg! Prøvede at opmuntre hende med lidt leg gennem "tremmerne", hun blev glad, men igen, vis vi ville gå så skreeeg hun! Normalt gør vi ikke alt det der op og ned, frem og tilbage, men vi forsøgte bare at finde ud af, hvad der nagede hende..
Men i hvert fald til sidst besluttede vi, at så måtte hun skrige, selvfølgelig ikke for evigt, og heller ikke hvis det var på ked af det måden, men det der hysteri-vrede-jegvilbareopigen-noget, det nyttede ikke, og det hjalp jo heller ikke at vi var hos hende eller noget andet!
Så hun fik for første gang nogen sinde lov at skrige i en 2-5 minutters tid, hvorefter hun holdt op.. Hun sover ikke helt endnu, har "sludret lidt med sig selv", en gang imellem hvis der lige lyder et bump fra en af de andre lejligheder klager hun sig lige i 5 sekunder igen, men hun er faldet til ro og sover snart..
Men føler mig bare som en rådden mor! Er mega meget imod den der "skrig dig i søvn", har aldrig gjort det før! men følte virkelig bare at det var en magtkamp om at hun hellere ville lege selvom hun var træt og det skal hun jo ikke.. og når det ikke hjalp at komme op til os eller noget så så jeg ingen anden udvej.. Og som sagt så græd hun jo ikke, det var hysteri-skrigeri.
Men ja, det virkede jo så og ikke efter mega lang tid.. Håber bare ikke jeg har skrabet dårlig karma til mig eller noget, kunne bare ikke se hvad vi ellers skulle gøre