social rådgiver uddannelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2013

wamse

bobbles skriver:

en social rådgiver tænker vel også på barnets trivsel

Det var da at håbe

Jeg har selv søgt ind på socialrådgiveruddannelsen til start i sep. i år, og jeg springer så over fra pædagoguddannelsen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2013

bobbles

wamse skriver:

Det var da at håbe

Jeg har selv søgt ind på socialrådgiveruddannelsen til start i sep. i år, og jeg springer så over fra pædagoguddannelsen.

OK det er bare ikke mig at være pædagog da jeg ikke gider ble skift en hel dag også komme hjem til ens egne børn og starte forfra har haft mange social rådgivere tæt inde på livet de sidste 6 år og vil være anderledes end dem håber på jeg kan gøre en forskel og hjælpe familier

Anmeld

9. februar 2013

Tip!

bobbles skriver:

en social rådgiver tænker vel også på barnets trivsel

Ikke på samme måde som en pædagog eller lærer.. vi er dem som er hos barnet i børnehaven, SFO'en og skal opdage at et barn mistrives. Først når vi laver en underretning, og den lander på kommunens bord, så er det at kommunen kommer med ind over. man er som pædagog barnets advokat, og social rådgiveren er kommunens. De sidder med lov omkring hvad man kan få af støtte og visitere dertil. 

socialrådgiverne sidde med dagtilbud, service og Folkeskole loven op til begge øre, for det er deres arbejds redskab ligesom vores teori er som pædagog  

Anmeld

9. februar 2013

Tip!

bobbles skriver:

OK det er bare ikke mig at være pædagog da jeg ikke gider ble skift en hel dag også komme hjem til ens egne børn og starte forfra har haft mange social rådgivere tæt inde på livet de sidste 6 år og vil være anderledes end dem håber på jeg kan gøre en forskel og hjælpe familier

En fantastisk fordom omkring pædagoger at vi skifter ble dagen lang.. Narh, der er en del arbejds områder som ikke kræver personlig pleje af nogen art.. 

en god ide er at tage en snak med en studie vejleder, evt komme til åben hus på hhv pædagog og rådgiver seminariet, for at du kan se forskellen.. 

Anmeld

9. februar 2013

wamse

bobbles skriver:

Ha ha der er heldigvis meget andet i pædagogfaget end lige bleskift

Men jeg tror på, at en socialrådgiver er lige så engageret i og interesseret i borgerens trivsel, man har bare forskellige måder, at sikre trivsel på

Anmeld

9. februar 2013

bobbles

Twinkle little star skriver:

En fantastisk fordom omkring pædagoger at vi skifter ble dagen lang.. Narh, der er en del arbejds områder som ikke kræver personlig pleje af nogen art.. 

en god ide er at tage en snak med en studie vejleder, evt komme til åben hus på hhv pædagog og rådgiver seminariet, for at du kan se forskellen.. 

nej tak skal ikke være pædagog og har arbejdet i en vuggestue og synes meget af tiden gik med ble skift. men vi har jo hver vores holdninger

Anmeld

9. februar 2013

Tip!

bobbles skriver:

nej tak skal ikke være pædagog og har arbejdet i en vuggestue og synes meget af tiden gik med ble skift. men vi har jo hver vores holdninger

Arbejde med udsatte unge, unge mødre, psykisk og fysisk udviklings hæmmet, SFO, dus, alkoholikere, anbragte unge, anbragte børn.. Ork der findes masser af pædagogisk arbejde som ikke inkludere bleer af nogen art  

Anmeld

9. februar 2013

Tip!

bobbles skriver:

Arbejde med udsatte unge, unge mødre, psykisk og fysisk udviklings hæmmet, SFO, dus, alkoholikere, anbragte unge, anbragte børn.. Ork der findes masser af pædagogisk arbejde som ikke inkludere bleer af nogen art  

Anmeld

10. februar 2013

aarhusmor

Jeg læser socialrådgiver på den it-baserede i Odense (UCL lillebaelt)
Vi mødes 2 dage hver 3. uge og i den mellemliggende periode har vi Skype møder med vores gruppe.

Det er en utroligt spændende uddannelse og ja vi lærer at tænke i kasser rigtigt meget. Men vi lærer også at tænke ud af boksen og være kritiske. Vi lærer helhedssynet og tænker også på barnets muligheder.

Det er ikke nogen let uddannelse. Der er rigtigt meget man skal lære. Vi har 4 fag og det er samfundsvidenskab, jura, psykologi og socialt abejde.

Vi har eksamen hver 9. uge og det er ret hårdt for der skal læses rigtigt meget.

Men det er en super uddannelse. Jeg er meget glad for den.

Jeg læste til pædagog tidligere og elskede også den uddannelse, men ligesom dig var det med mange børn og bleskift ikke lige sagen, også fordi jeg har problemer med knæ og bækken og ikke kan sidde på gulvet, løfte børnene osv. Men pædagoguddannelsen på VIA i Viborg er fantastisk, og ja mere legende og glad i det. Desuden er skolen bedre organiseret og det savner jeg.

Held og lykke med din plan

Anmeld

10. februar 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Twinkle little star skriver:

Ikke på samme måde som en pædagog eller lærer.. vi er dem som er hos barnet i børnehaven, SFO'en og skal opdage at et barn mistrives. Først når vi laver en underretning, og den lander på kommunens bord, så er det at kommunen kommer med ind over. man er som pædagog barnets advokat, og social rådgiveren er kommunens. De sidder med lov omkring hvad man kan få af støtte og visitere dertil. 

socialrådgiverne sidde med dagtilbud, service og Folkeskole loven op til begge øre, for det er deres arbejds redskab ligesom vores teori er som pædagog  

Det passer altså ikke helt. Både pædagoger og socialrådgiver er ansat af kommunen. Og ifølge lovgivningen er det både pædagogernes og socialrådgivernes opgave at varetage et barns trivsel. At lovgivningen kan være hæmmende (tænker i forhold til hvor hurtigt der kommer en foranstaltning igang) har intet med om socialrådgiveren tænker på barnets trivsel at gøre. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.