Opbevaring af legetøj i stuen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.316 visninger
8 svar
0 synes godt om
18. juni 2009

Ida.

Hej tøser,

Jeg mangler en kreativ løsning på et problem.

Vores stue/køkken/alrum er ikke særlig stor i forhold til alle de funktioner, den skal opfylde. Vores rækkehus er i to etager, hvilket betyder, at pigernes værelser er ovenpå, hvilket igen betyder, at vi er nødt til at have legetøj i stuen permanent. Mens Lina er lille har vi også en kravlegård, så pladsen er trang efterhånden.

Indtil nu har vi bare haft Annikas legetøj til at stå i en legetøjskasse eller to på gulvet - vi skifter så legetøjet ud en gang imellem, så hun får leget med alt det legetøj, hun har. Men jeg er ved at være træt af at have en kasse til at stå på gulvet og har været på jagt efter et eller andet opbevaringsmøbel, der ikke fylder for meget. Men jeg synes godt nok, det er svært...det skal jo gerne være til at holde ud at kigge på, når det nu skal stå i det rum, hvor vi opholder os allermest.

Har I en god idé til et møbel eller andet til opbevaring af legetøj i stuen? (gerne med links til hvor man kan købe eller links til billeder) - og hvad gør I med legetøj i stuen? Jeg har absolut intet imod, at der bliver leget med legetøj i min stue!!! Men det skal være til at rydde op, så jeg ikke lige pludselig tager en køretur på et BRIO-tog

/Ida, der glæder sig til, at kravlegården ikke er nødvendig længere...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2009

Bondepigen

Nu har jeg ikke lige noget link, men jeg sidder og tænker på sådan en puf (ved ikke om det er rigtigt stavet) som man kan bruge både som møbel til at sidde på, og så kan den åbnes, så der kan opbevares ting i den...

En i min familie har en som er lidt aflang i det som passer til deres sofaer... super smart.

Anmeld

18. juni 2009

fam.4xc

idamaria83 skriver:

Hej tøser,

Jeg mangler en kreativ løsning på et problem.

Vores stue/køkken/alrum er ikke særlig stor i forhold til alle de funktioner, den skal opfylde. Vores rækkehus er i to etager, hvilket betyder, at pigernes værelser er ovenpå, hvilket igen betyder, at vi er nødt til at have legetøj i stuen permanent. Mens Lina er lille har vi også en kravlegård, så pladsen er trang efterhånden.

Indtil nu har vi bare haft Annikas legetøj til at stå i en legetøjskasse eller to på gulvet - vi skifter så legetøjet ud en gang imellem, så hun får leget med alt det legetøj, hun har. Men jeg er ved at være træt af at have en kasse til at stå på gulvet og har været på jagt efter et eller andet opbevaringsmøbel, der ikke fylder for meget. Men jeg synes godt nok, det er svært...det skal jo gerne være til at holde ud at kigge på, når det nu skal stå i det rum, hvor vi opholder os allermest.

Har I en god idé til et møbel eller andet til opbevaring af legetøj i stuen? (gerne med links til hvor man kan købe eller links til billeder) - og hvad gør I med legetøj i stuen? Jeg har absolut intet imod, at der bliver leget med legetøj i min stue!!! Men det skal være til at rydde op, så jeg ikke lige pludselig tager en køretur på et BRIO-tog

/Ida, der glæder sig til, at kravlegården ikke er nødvendig længere...

Tror lige meget hvordan man bor vil man altid ha legetøj i stuen... det har vi ihvertfald altid haft på trods af at pigernes værelse ligger lige ved siden af stuen.. men de vil jo gerne være hvor vi andre er...
Nu er de 18 mdr og 4 år så efterhånden er det de leger med meget  det samme og ik små dele så lige nu har vi faktisk ik legetøj i stuen, men kun på værelset, så vi rydder jævnligt op i weekenderne hvor tingene ret så ofte ender i stuen  Pigerne er nu ret så søde til at rydde op før de begynder at ryde nyt ud, så det ku måske være en ide at lære derhjemme??

Vi har aldrig har brug for en tremmeseng, men forstår godt du synes den er træls, det ville jeg også synes i vores stue...

Da vi havde legetøj fast i stuen lå det i en sød flettet kurv så det så ik så tosset ud
På spisebordet i køkkenet har de en kurv med modeller, perler, maling og tusser for det er der de må lege med det alligevel..

Og endelig opholder vi os alle meget på pigernes værelse der nu er indrettet med fladskærm og stor sofa seng så der kan vi lige så vel hygge inde mens pigerne leger omkring os istedet for de skal slæbe tingene ind i stuen

Kh Camilla

Anmeld

19. juni 2009

TbCp

Det samme her. Livas værelse er på 1. salen så der er en del legetøj i stuen.
Jeg vil rigtig gerne have fat i en slagbænk som legetøjet kan ryddes op i.
Liva har et lille bord i stuen med en lille stol til, der ville hun så bare kunne sidde på slagbænken i stedet.
Vi har ønsket os en slagbænk til Livas fødseslsdag så hvis hun får den er vores legetøjsproblem løst

Anmeld

21. juni 2009

Ida.

Tak for svar!! Jeg kunne også rigtig godt tænke mig en slagbænk, men så længe kravlegården bor her, så er der ikke plads...

Jeg er stadig i tænkeboks og på udkig efter noget, der lige falder i smag og har den rette funktion

/Ida

Anmeld

22. juni 2009

Barbamama

Hvad med nogle fine kurve til at hænge op på væggen hvor legetøjet kan ligge i. Det kan faktisk se ret dekorativt ud. Har desværre ikke lige et billede. Men de kan jo fås i mange farver, modeller og størrelser

Anmeld

22. juni 2009

Karo

Jeg kom sådan til at tænke på disse opbevarings kurve fra IKEA

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/9009850 6

Ved godt de ikke er så dekorative, men de er lette og kan nemt bæres ovenpå når pigerne skal i seng, eller der skal skiftes legetøj.

De får også i røde med en fisk ovenpå.

Anmeld

22. juni 2009

Ida.

Karo skriver:

Jeg kom sådan til at tænke på disse opbevarings kurve fra IKEA

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/9009850 6

Ved godt de ikke er så dekorative, men de er lette og kan nemt bæres ovenpå når pigerne skal i seng, eller der skal skiftes legetøj.

De får også i røde med en fisk ovenpå.

Tænker bare, at de der kurve må være frygtelig trælse at få legetøjet op af for de små - Annika er heller ikke særlig høj (83 cm), så tror hun vil vælte ned i den, da den jo kan give sig....og kan lige forestille mig, hvad der sker, hvis hun beslutter sig for at få fat i det nederste i kurven

Men tak for flere forslag...kunn godt være jeg skulle kigge efter nogle kurve, der kan hænge på væggen - også for at spare gulvplads...

/Ida

Anmeld

23. juni 2009

sarahb

vi bruger de der gummi baljer der er alle steder lige nu og så i sort da de passer til stuen.. så ryger det derned.

Ellers kan du bruge en bænk man kan åbne og ligge det i så er det siddeplas til børn og opbevaring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.