Familieproblemer..... Bonusfamilien...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

956 visninger
8 svar
14 synes godt om
9. februar 2013

Anonym trådstarter

Hej alle...

Jeg har et dilemma som jeg har brug for at dele med andre, der ikke er min tætte familie..

I sommers valgte vi at få bygget en garage med tilhørende skur, hvor vi (desværre) valgte at få det lavet "orange" For det første tog det 14 uger at få lavet færdigt, da håndværkeren + fam. skulle på ferie. Fair nok, selvom vi var blevet lovet noget andet...

Men de rigtige problemer kom først da det var færdigt...

Taget er ikke tæt, det drypper hved hver samling..
Døren kan ikke åbnes ordenligt, den går på i toppen på et af profilbrædderne.

Det siger vi jo til ham, og han "udbedrer" fejlen... Dvs. han sliber lidt af på døren (som nu buer ned af i det øverste bræt - han skar ikke lige af) og lidt på det bræt som jo allerede er slidt.

Med taget får vi af vide det bare er kondens, og ganske almindeligt.
Men eftersom det KUN drypper når det regner, beder vi ham lave det...
Svaret var at det først kunne blive om 2-3 måneder da han havde travlt med private ting. Hmm.... Vi tygger på den og sender en sms, som er pæn og siger vi ikke er tilfredse med resultatet, og beder ham udbedre det snarest muligt.

Han kører herned med hans bror (som vi ikke kender) og laver vores tag - det er gennemsigtigt - med MØRK sillicone, men kun i de samlinger han kan nå, for den over bilen er ikke lavet...

Vi ser dem så senere på dagen, hvor han siger "det er lavet hertil morgen. Og var i ikke hjemme?"
"Øhhhh jo, bankede du på?"
"Nej men jeg tog i døren og kunne mærke den var låst."

Vi kommer hjem og ser han har lavet det... nogle steder...

Mit problem er nu, skal vi vælge at sige SLUT vi ønsker ikke kontakt med jer mere, eller accepterer at det er hvad der kan ske ved "orange" arbejde?

Det er nogle vi ser ved 10 datoer om året. Fødselsdage primært..
Det er ikke min rigtige familie, men nogen der er kommet pga. min ene forældre danner par med den enes far/mor

Jeg ved, at det værste der kan ske, er jeg mister min ene forældre, som jeg så kun vil se måske 4 gange årligt, og aldrig kunne bruge som babysitter når jeg har syge børn..

Men er prisen for dyr at betale?
Skal vi egentligt "bare" sige nå, så må vi se på dem selvom det er det sidste vi har lyst til?
Og accepterer at det har ødelagt både klapvogn og barnesæde som stod i skuret (vi troede jo det var tæt) uden de kan blive bedt om at betale?

Åhh hvor er den svær

Tak fordi du kom så langt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2013

wamse

Min første tanke er, at jeg ikke ville droppe kontakten over det der. Altså når man vælger ikke, at ville bruge fagfolk, som man betaler den reelle pris for, og udenom skat, så er det jo altså uden de rettigheder, der ellers hører til, når man får udført et sådan stykke arbejde.

Jeg ville bare undlade at bruge ham fremover, og tænker, at han vel har lavet det efter hans evne, men at droppe kontakten det ville jeg ikke, for i har selv taget det valg at bruge sort arbejde.

Kan sagtens forstå, at det er træls.

Anmeld

9. februar 2013

Rockertand

Bliv ved med at reklamere, tag evt. billeder som bevis, så han ikke kan bortforklare og sige, at det er jer, der tager fejl.
I kan jo også spørge, om han hellere vil have, at I beder nogle af hans konkurrenter eller samarbejdspartnere udbedre fejlene? Uanset betalingsmåde, så er god eller dårlig omtale noget, de har respekt for, specielt i små lokalsamfund.

Anmeld

9. februar 2013

Kløver

wamse skriver:

Min første tanke er, at jeg ikke ville droppe kontakten over det der. Altså når man vælger ikke, at ville bruge fagfolk, som man betaler den reelle pris for, og udenom skat, så er det jo altså uden de rettigheder, der ellers hører til, når man får udført et sådan stykke arbejde.

Jeg ville bare undlade at bruge ham fremover, og tænker, at han vel har lavet det efter hans evne, men at droppe kontakten det ville jeg ikke, for i har selv taget det valg at bruge sort arbejde.

Kan sagtens forstå, at det er træls.

Man kan jo ikke forvente samme ekspertise, feks kan jeg heller ikke forvente samme resultat hvis min familie hjælper mig med at male som hvis jeg bestilte en maler til det

Anmeld

9. februar 2013

TeamRocket

Karma ;-) jeg ville nok bare ærge mig, og så sige jeg havde lært den lektie, og ikke benytte mig af sort arbejde. Men nu er det ikke så svært at lappe tag, er det ikke noget din mand kan fixe? Eller prøv og ring til nogle forskellige, ikke sort, og hør hvad de skal have for at tætne taget ordentligt :-) og jeg ville ikke risikere familien pga en eller to gutter er nogle klovne;-)

Anmeld

9. februar 2013

tarkoflen

Det er da så irriterende, men at droppe kontakten til familien, det synes jeg personligt er at overreagerer, men det er min holdning til det!

Jeg ville dog sige til ham igen, at det stadig ikke er tæt og l gerne vil have det udbedret, ellers er l jo nødt til at bestille nogen til at gøre det, og evt. sende ham regningen... Hvis altså det ikke er noget, l selv lige kan ordne.

Der er en grund til, at man skal passe på med at blande familie/venner ind i økonomiske forhold! Det kan alt for nemt blive noget rod.

At det har ødelagt nogle af jeres ting, det kan l ikke klandre ham for, jeg går ud fra, at det kunne tørre igen, men det er da virkelig irriterende, at l regnede med at det var tæt og så var det det ikke.

Jeg synes l skal prøve at tage en stille og rolig snak med ham og sige, at l synes det er lidt træls, at l ikke har fået det l har betalt for, og l gerne vil have udbedret fejlene, fordi det irriterer jer, og l gider ikke skulle være uvenner over det...

Anmeld

9. februar 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Det er selvfølgelig rigtigt surt, at tingene ikke er lavet ordentligt, og værre endnu, at det involverer familiemedlemmer. 

Personligt ville jeg aldrig, aldrig droppe kontakten til min mor (eller far, hvis jeg havde en) og et af mine børns bedsteforældre pga. noget sådant. Men når du overhovedet kan overveje at gøre det - og tilmed gør det op i, om du derved kommer til at undvære pasning til syge børn - så tyder det jo ikke på, at du har særligt varme følelser for din mor eller far i forvejen, eller at dine børns forhold til denne bedsteforælder er særligt vigtigt for dig at bevare. Der må ligge mere bag, siden du overhovedet overvejer det, og det kan vi andre jo ikke vide noget om. 

Som mor ville jeg i hvert fald ikke føle mig særligt værdsat, hvis et af mine børn valgte mig fra, fordi han/hun var raget uklar med min partners barn. Jeg ville også føle mig pisset på, hvis et af argumenterne for at fastholde kontakten var, at jeg hjalp med at passe børnebørnene, når de var syge - mine børns bedsteforældre skal være i deres liv, fordi de er vigtige for dem, og ikke fordi, de er gode at trække på som barnepiger. 

Som sagt må der vist høre mere til historien, og det kan jeg jo ikke dømme om uden at vide mere. 

Anmeld

9. februar 2013

Miss Kat

Jeg synes sq, I ligger som I har redt.

Jeg kan udmærket forstå, det er en r*vhamrende træls situation, men det er den slags risici, man er nødt til at have i baghovedet, når man laver den slags aftaler.

Som tarkoflen siger, ER der bare en grund til, man ikke skal blande familie/venner og økonomi. Der er risiko for at miste alt for meget og langt vigtigere "ting" end bare penge.

Jeg ville så også selv være jævnt knotten over familiemedlemmets manglende engagement og faglige stolthed, især med henblik på at han vel heller ikke har interesse i familiekonflikter... men det hjælper jo bare ikke rigtig noget.

Dyr lektie og øvbøv, men som flere andre siger, ville jeg heller ikke miste familien på den bekostning.

Anmeld

9. februar 2013

Frk. Himmelblå

Mor og meget mere skriver:

Det er selvfølgelig rigtigt surt, at tingene ikke er lavet ordentligt, og værre endnu, at det involverer familiemedlemmer. 

Personligt ville jeg aldrig, aldrig droppe kontakten til min mor (eller far, hvis jeg havde en) og et af mine børns bedsteforældre pga. noget sådant. Men når du overhovedet kan overveje at gøre det - og tilmed gør det op i, om du derved kommer til at undvære pasning til syge børn - så tyder det jo ikke på, at du har særligt varme følelser for din mor eller far i forvejen, eller at dine børns forhold til denne bedsteforælder er særligt vigtigt for dig at bevare. Der må ligge mere bag, siden du overhovedet overvejer det, og det kan vi andre jo ikke vide noget om. 

Som mor ville jeg i hvert fald ikke føle mig særligt værdsat, hvis et af mine børn valgte mig fra, fordi han/hun var raget uklar med min partners barn. Jeg ville også føle mig pisset på, hvis et af argumenterne for at fastholde kontakten var, at jeg hjalp med at passe børnebørnene, når de var syge - mine børns bedsteforældre skal være i deres liv, fordi de er vigtige for dem, og ikke fordi, de er gode at trække på som barnepiger. 

Som sagt må der vist høre mere til historien, og det kan jeg jo ikke dømme om uden at vide mere. 

Er enig her...
Også i det med, at der sikkert ligger mere bag( ? )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.