Hej alle...
Jeg har et dilemma som jeg har brug for at dele med andre, der ikke er min tætte familie..
I sommers valgte vi at få bygget en garage med tilhørende skur, hvor vi (desværre) valgte at få det lavet "orange" For det første tog det 14 uger at få lavet færdigt, da håndværkeren + fam. skulle på ferie. Fair nok, selvom vi var blevet lovet noget andet...
Men de rigtige problemer kom først da det var færdigt...
Taget er ikke tæt, det drypper hved hver samling..
Døren kan ikke åbnes ordenligt, den går på i toppen på et af profilbrædderne.
Det siger vi jo til ham, og han "udbedrer" fejlen... Dvs. han sliber lidt af på døren (som nu buer ned af i det øverste bræt - han skar ikke lige af) og lidt på det bræt som jo allerede er slidt.
Med taget får vi af vide det bare er kondens, og ganske almindeligt.
Men eftersom det KUN drypper når det regner, beder vi ham lave det...
Svaret var at det først kunne blive om 2-3 måneder da han havde travlt med private ting. Hmm.... Vi tygger på den og sender en sms, som er pæn og siger vi ikke er tilfredse med resultatet, og beder ham udbedre det snarest muligt.
Han kører herned med hans bror (som vi ikke kender) og laver vores tag - det er gennemsigtigt - med MØRK sillicone, men kun i de samlinger han kan nå, for den over bilen er ikke lavet...
Vi ser dem så senere på dagen, hvor han siger "det er lavet hertil morgen. Og var i ikke hjemme?"
"Øhhhh jo, bankede du på?"
"Nej men jeg tog i døren og kunne mærke den var låst."
Vi kommer hjem og ser han har lavet det... nogle steder...
Mit problem er nu, skal vi vælge at sige SLUT vi ønsker ikke kontakt med jer mere, eller accepterer at det er hvad der kan ske ved "orange" arbejde?
Det er nogle vi ser ved 10 datoer om året. Fødselsdage primært..
Det er ikke min rigtige familie, men nogen der er kommet pga. min ene forældre danner par med den enes far/mor
Jeg ved, at det værste der kan ske, er jeg mister min ene forældre, som jeg så kun vil se måske 4 gange årligt, og aldrig kunne bruge som babysitter når jeg har syge børn..
Men er prisen for dyr at betale?
Skal vi egentligt "bare" sige nå, så må vi se på dem selvom det er det sidste vi har lyst til?
Og accepterer at det har ødelagt både klapvogn og barnesæde som stod i skuret (vi troede jo det var tæt) uden de kan blive bedt om at betale?
Åhh hvor er den svær

Tak fordi du kom så langt...