3 år = god storebror?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

848 visninger
8 svar
3 synes godt om
8. februar 2013

Majbrit P

Er 3 år en god tid at blive storebror på?

Vi skal igang med PB til næste år og der er vores bettemand 2 og fylder 3, så vi forventer at han bliver storebror kort før hans 3 års fødselsdag.

Er det en perfekt alder?

nogen med erfaring om storesøskende i denne alder, forstår de det godt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2013

Kløver

Three little steps skriver:

Vi skal igang med PB til næste år og der er vores bettemand 2 og fylder 3, så vi forventer at han bliver storebror kort før hans 3 års fødselsdag.

Er det en perfekt alder?

Der er 2 år og 10 mdr mellem min venindes drenge, og det synes de er rigtig godt. Her har vi 14 mdr imellem og vi synes det ville passende med 2-2.5 år ned til den næste fra den yngste af, helst omkring de 2.
Tror det er meget individuelt hvad der er bedst, og har hørt sp-sygeplejersker-storfamilie mødre og dagplejere udtale sig bredt, nogle mener 2 nogle 2.5-3 mens andre mener 3 eller 3.5

Tror 3 er fin alder, og ja der er i min verden fordele og ulemper ved store bror/søsters alder om man er 1-2eller 3 år når den lille ankommer

Anmeld

9. februar 2013

frk andreasen

Er det en perfekt alder?

Der er præcis 3 år og 6 dage mellem min store datter og søn også er der 2 år og 9 mdr mellem min søn og min mindste datter. Sys det er en rigtig go alder at bli storebror/søster i for de kan så meget selv og er ik afhængelig på. samme måde mere de to store har så meget glæde af hinanden nu de er ved at være 3 & 6 år de leger gode lege hvor de virkelig fordyber sig i hinanden

Anmeld

9. februar 2013

L&V

KaEr 3 år en god tid at blive storebror på?

Er det en perfekt alder?

Kan kun tale ud fra egne overvejelser men lige præcis 3år ville vi uden om så her hed det 2 eller 4år..Der sker en kæmpe omvæltning i barnets liv i og med det starter i børnehave og det er hårdt for mange børn også syntes vi ikke vi ville bidrage med endnu en omvæltning. Men det er jo forskelligt fra familie til familie det var bare de tanker vi havde

Anmeld

9. februar 2013

B&J

nu er daniel dog ikke storbror, men hver gang vi ser en baby er han vildt glad og siger baby sød osv. og igår sagde han baby inde i maven mor ingen baby  han er utrolig sød og kærlig så tror helt sikkert din også skal blive en god storbror

Anmeld

9. februar 2013

Clisolka

Her når Isabella at blive 2 år og 10 mrd. når hun bliver storesøster (hvis alt går efter planen). Det er et perfekt tidspunkt for os, fordi hun er så selvkørende som hun er nu. Hun ved i hvert fald godt hvad en baby er, men vi har endnu ikke fortalt hende noget endnu før efter NF, netop hvis der skulle gå noget galt 

Anmeld

9. februar 2013

Majbrit P

Tak piger  

Anmeld

9. februar 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Mennesker, også børn, er forskellige, og der findes ingen formel for, hvornår det er bedst for børn at få små søskende. Med mindre, noget særligt taler for, at din søn vil have det særligt svært ved at blive storebror, ville jeg få den næste, når det passede os, og så tage den derfra. 

Der er fire år mellem vores nr. et og to og 14 mdr. mellem nr. to og tre, og der har været fordele og ulemper ved begge dele - men ikke nogle uoverkommelige problemer. 

Anmeld

9. februar 2013

Kløver

Mor og meget mere skriver:

Mennesker, også børn, er forskellige, og der findes ingen formel for, hvornår det er bedst for børn at få små søskende. Med mindre, noget særligt taler for, at din søn vil have det særligt svært ved at blive storebror, ville jeg få den næste, når det passede os, og så tage den derfra. 

Der er fire år mellem vores nr. et og to og 14 mdr. mellem nr. to og tre, og der har været fordele og ulemper ved begge dele - men ikke nogle uoverkommelige problemer. 

Her har vi også 14 mdr mellrm vores, og håber at kunne få den næste når storebror er ca 3.5 og lillesøster 2-2.5

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.